Automatisch (langzaam) RGB LED onderwater

Hallo allemaal,

Ik zou graag tips willen ontvangen over het volgende idee wat ik heb. Ik heb een mini kermis eendjesspel gemaakt (zie bijlage)

Nu wil ik graag 5mm automatisch langzaam verkleurende RGB leds monteren onder het waterniveau zodat het water onder de eendjes kleurt. Ik kan op internet geen doorvoer/ledhouder vinden wat waterdicht is. Ik heb wel een normale ledhouder gevonden op internet (bijlage2)

denken jullie dat het mogelijk is om deze te monteren onder het waterniveau en af te kitten zodat het waterdicht wordt?

De bedoeling is dat er ongeveer 4 RGB leds van 5mm het water moeten verkleuren. Als voeding zou ik graag gaan voor 12 volt.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken en tips /ideeën zijn van harte welkom!

Voor het spel in actie klik Hier

Alvast bedankt! Groeten Vincent

Shock6805

Golden Member

Zou gewoon wat transparante kit boven op het ledje (en uiteraard langs de zijkanten) al niet genoeg zijn. De plastic kop van de led is immers al waterdicht. Je moet alleen de rand tussen de leds en het bad dicht maken.

Wat betreft het aantal, denk ik dat je het wat onderschat. Zo een led geeft niet zo heel veel licht, dat valt weinig op bij gewoon daglicht volgens mij. Ik zou dat aantal toch met 10 of zelfs 20 vermenigvuldigen.

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.

Ik denk dat je hem gewoon aangesloten onderwater kan gooien. En zeker als het schoon water is. Ik heb wel eens halogeen lampen zien branden in een vijver. Zonder enkele afscherming. Het is te zwak om sluiting te veroorzaken, maar het kan wel oxideren. Maar als je het echt waterdicht wilt hebben, kun je hars gebruiken.

Waterproof ledstrip gebruiken !

linkje naar ebay (als voorbeeld)

5 meter is 12 euro, daar kan je wel een lichtshowtje voor geven denk ik... aansturing is nog een dingetje maar daar is ebay ook wel goed in denk ik.

Ohja, meeste van deze "RGB" strips zijn letterlijk strips met afwisselend rood/groen/blauw. Dus niet de echte driekleuren leds, alhouwel je die ook wel zal kunnen vinden. Gezien je toepassing denk ik niet nodig.

[Bericht gewijzigd door Skysoft op dinsdag 6 oktober 2015 23:56:17 (22%)