senseo HD 7860

Start niet op
Netspanning aanleggen dan knippert de aan schakelaar heel kort, daarna kun je hem aanzetten maar er gebeurt niets, aan knop blijft ook aan. Water detectie werkt wel. Condensator van 470 nF vervangen . de oude was te laag
Wie weet een oplossing

als de aan schakelaar maar kort knippert werkt wrs de heater niet. opwarmen duurt wel een minuut of wat en je hoort het water koken op het eind net voor de led gaat branden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bjokal

Golden Member

Ik hoop niet dat je al het water uit de boiler hebt gehaald, en daarna de senseo hebt aangezet zonder water.
Dan kan namelijk de boiler verbranden!

Het kan ook zijn dat de senseo in de reset stand staat. Je moet dan de boiler eerst vullen/doorspoelen.
Dit doe je door een volle tank op de senseo te zetten, en daarna in de aan stand (rode led brand constant) de 1 kops en de 2 kops knoppen beide tegelijk in te drukken.
Zet wel voor een grote kom onder de tuit van de senseo, want de complete inhoud van de tank gaat door de senseo heen.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Het lijkt ook wel of hij in de reset stand staat en ik heb ook gedaan wat je moet doen als je een nieuwe lege boiler erin zet
Maar Bij aanzetten knippert de aanknop even heel snel en dan continu alsof het water warm is

Heb het gevonden.
De senseo staat in de reset mode. Kan de tank nu doormiddel van de 1 en 2 knops drukknoppen niet laten doorspoelen, want de pomp zit vast(bromt heelzachtjes)
Ga de pomp vervangen en dan door met het doorspoelen zodat de software zich aan het eind van de cyclus reset.
Hopelijk werkt dat

Inderdaad werkt de senseo nu weer.
Er bleek ook azijn in te zitten . Dat moet je dus niet doen want daar gaat de pomp van stuk. hierbij het bewijs. Gewoon met gezeefd citroensap gaan het beste
Nu blijk ik ook een zuid europeese versie van de senseo te hebben.
Die geeft namelijk minder water
dan een noord europeese senseo
bedank voor de tips
Groetjes
herman

Huh?? de pompen kan je gewoon uit elkaar halen en meestal rubbertjes hard geworden en klaar. Wat betreft waternivo, dat is instelbaar, maar van Zuideuropese versie heb ik nog nooit gehoord. Had er 1tje op vakantie op de Azoren, en die gaf net zo veel als bij ons. Dat zou betekenen dat de Senseo's in Noorwegen een mok vol geven?? Hmmm

maartenbakker

Golden Member

In principe zou je landenversies moeten kunnen herkennen aan wat er achter het typenummer staat, al is dat niet altijd even duidelijk. Wat staat er achter?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Aan smd
De senseo heeft voor frankrijk, italie en spanje een andere versie gemaakt welke minder,dus sterkere koffie geeft.
In spanje staat er ipv DE, Marcilla op en verder weet ik dat op de printplaten een andere code staat waardoor je kunt zien om welke versie het gaat. Zelfs op de verpakkingen van de nieuwe senseos staan kopje die maar half vol zijn.
Hier in spanje zwerven ook veel nederlandse en duitse versies rond.
Aangezien ik een hekel heb aan overtollig elektronika afval repareer ik alle merken koffiezet apparaten. Ik koop ze op op rommelmarkten en reviseer ze dan om vervolgens weer te verkopen.
Het mes snijdt aan twee kanten Ik probeer de afval berg een beetje te verlagen . en ik ben lekker bezig en verdien er ook nog wat mee.

SMD
ik reviseer de pompjes dus ook. maak je geen zorgen.

De Senseo blijft altijd hetzelfde, alleen volume is instelbaar, de meeste met een potmeter, de nieuwste electronisch. De oer senseo HD7800 met het kneipertje zeg maar, was al regelbaar.... Service docs zwerven overal op het internet. Philips gaat echt geen andere versies maken Ik vermoed dat je met een bouwversie van de printen in de war bent, echt. Daarom staat er tegenwoordig ook geen DE meer op... Maar IDD zo een lucratief handeltje en ... goed voor milieu!!

Hoi smd
Ben het niet met je eens .
alleen de 7800 serie en het begin van de andere opvolgers hadden een potmeter.
Tegenwoordig worden de senseos voorzien van een eeprom en is de hoeveelheid water afgifte bepaald door de gegevens in de eeprom.
Normaal ligt de hoeveelheid water voor 1 kopje tussen de 120 ml en 140 ml
je kunt daartussen de hoeveelheid varieeren door o,5 sec erbij te programmeren dat komt overeen met ongeveer3,5 ml water. dat stopt bij 10 ml erbij of eraf grotere hoeveelheden lukt niet
De senseos van spanje italie en frankrijk geven normaal bij 1 kopje maar 60 ml koffie af dat kun je 10 ml maximaal bij of af programmeren.
er zit dus wel degelijk een andere eeprom in
De verschillen van de versies zijn alleen op de PCB boards te zien en staat een ander nummer op het gaat om het laatste cijfer de 1 is de senseo die wij kennen en de 2 staat voor de italiaanse spaanse en franse versie.
De keuze van modellen is wel heel beperkt in deze landen een saristo heb ik hier nog niet te koop gezien
Als je wilt weten hoe je dat moet programmeren dan kan ik je wel een bestandje sturen
herman

[Bericht gewijzigd door hermn op vrijdag 30 oktober 2015 20:46:52 (11%)

maartenbakker

Golden Member

Ik heb ook wel interesse in dat bestandje.

Ik heb inderdaad wel eerder gelezen dat er verschillen in de versies zitten. Het staat me vaag bij dat het inderdaad een vrij ingewikkelde materie was. In theorie is het laatste cijfer van het codenummer op de print alleen maar een revisie maar een van die verschillen die ik me vaag meen te herinneren had inderdaad wel met de revisie te maken. Iets met de manier waarop het land (in de processor) werd vastgelegd?

Overigens moet zo'n verschil als het niet in het typenummer staat alsnog wel in de commerciele 12NC naar voren komen, maar die staat alleen op het etiket op de doos en niet op de machine zelf.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 30 oktober 2015 21:28:53 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

aan maartenbakker
het is een pdf bestand van reparatie cafe
Het is heel uitgebreid.
Het afstellen van de hoeveelheid is te vinden op pagina 33.
De bevindingen van de versies die minder koffie geven staan daar volgens mij niet in. Ik ben dat nu aan het onderzoeken. er gaan nogal wat senseos van beide modellen door mijn handen.
zeker 20 per maand

Hmm wel vreemd dat ik een "Portugees" apparaat had waarop geen DE stond en dezefde volume afgaf. Ook ongeveer 5 kopjes per watertank. Er is een programmeer truuk met aanzetten en knopcombinatie waarbij volume meer dan die 3,5 ml is te verstellen. Ik zie ook vele apparaten en enigste verschil wat mijn wel is opgevallen dat de huidige senseos zeker minder water afgeven. Overigens de Sarista is wegens vele problemen volledig uit productie Tevens Sarista koffie is nergens meer te koop ( Wel een los potje met deksel om zelf bonen in te doen) Malers waren zeer snel defect, vervuilen snel door te veel stoomvorming in maalgedeelte. etc)ik vind het zeer smerige dingen als je hem een paar weken niet gebruikt zit de schimmel er dik in inwendig, brrr gratis pencilline!!! Ik ga ook eens op jacht mischien zijn er meerdere versies... Prommetje copieren en klaar!!!

evdweele

Overleden

Op 31 oktober 2015 18:50:09 schreef smd:
ik vind het zeer smerige dingen

En DAT kan ik volledig beamen :-(
Laatst een Senseo Twist "gekocht" (geheel betaald met opgespaarde DE-spaarbonnetjes).
Het ding had moeten fungeren als tijdelijke vervanger voor het espressoapparaat dat defect was.
"Tijdelijk" was wel héél erg tijdelijk. Afgeschrikt door de smerige troep die volgens Philips voor koffie moet doorgaan, is het ding na 3 dagen bij het elektronisch afval beland.
Senseo zou verboden moeten worden! Een aanslag op de smaakpapillen.

Edit: @Arco hieronder:
3 verschillende Douwe Egberts pads geprobeerd, 2 verschillende Albert Heijn pads.
Geen van de vijf was te z**pen!
Wat ben ik blij dat de Expobar weer terug is. Eindelijk weer (echte!) koffie :-)

[Bericht gewijzigd door evdweele op zaterdag 31 oktober 2015 19:39:50 (19%)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Arco

Special Member

Senseo met het juiste apparaat en de juiste pads best lekker hoor... :9
Ik heb al jaren een Severin pad-apparaat met AH pads, is heel lekker. (en ik ben toch echt een koffieliefhebber; 8+ kopjes per dag)
Sommige pads als die van Aldi zijn afgrijselijk, heb ik na gebruik van slechts 1 pad weggekieperd.
Ook pad machines zijn niet gelijk. Ik vind de meeste van Philips beroerd. (qua smaak/werking en uitvoering)

@evdweele: Dan zal het wel aan het apparaat liggen... :)
(zit echt veel verschil in, Severin kwam toen in alle testen als beste uit de bus. Wordt helaas niet meer gemaakt.)

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 31 oktober 2015 19:45:27 (18%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com