Whirlpool AWZ 9814

Hallo,

Ik heb het/de volgende probleem/vraag.

Een tijdje geleden heb ik via Marktplaats de Whirlpool AWZ 9814 condensdroger gekocht.

Vermoedelijk is door het vervoer van alles losgeraakt zoals het slangetje ivm waterafvoer , de deksel van de pompbak en het stroomstekkertje van de pomp.

Alles zat nu vast maar de machine bleef lekken, vooral rechtsvoor.

Na verwijderen van het bovenblad bleek de machine van binnen vochtig te zijn. Dit veroorzaakte de lekkage.

Na veel zoekwerk blijkt dat er vochtige lucht vrijkomt.

Ikzelf denk dat dit uit de condensor komt. Het klepje voor deze condensor sluit wel goed maar boven de condensor zit een opening waardoor de lucht de machine inkomt. Het lijkt erop of hier iets ontbreekt.

(met de condensor bedoel ik die zwarte bak die je af moet spoelen)

Graag meningen, tips enz.

Hartelijk dank, Leo

Zit aan de condensor aan beide zijde nog een rubber pakking, grijs van kleur?? Een opening hoort gewoon niet en als het even kan plaats hier een foto, kunnen we meedenken met je probleem...

Beste smd ,

Bedankt voor de snelle reactie,

Op de condensor zit aan beide zijden de rubber pakking.

Bijgaand 2 foto's , aan de binnenkant van het geheel cq deurtje zit geen pakking.

De andere foto betreft de zwarte bak waar de condensor in schuift.

Ik heb het betreffende "gat" wit omlijnd.

Graag weer expertise,

groetjes Leo

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img_20151118_152311.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img_20151118_152144.jpg

Dat gat/ sleufje is vrij normaal.ik vermoeed dat 1 van de viltbanden inwendig niet goed meer zijn en lekt, daardoor word alles nat en vochtig. Haal achterkant los en til de trommel er uit en controleer alles.

Beste smd,

Bedankt voor deze reactie maar........ ik heb het euvel gevonden.

Het bleek dat het afdichtingsrubber van de luchtbak het had begeven, na plaatsing en reparatie draait de machine weer als een tierelier.

Bij deze zeer bedankt voor de expertise.

Groetjes Leo