LG 50PG3000 gaat niet meer aan

Beste techneuten,

Broertje heeft een LG 50PG3000-ZA TV.
Deze gaat sinds gisteren niet meer aan. Wel brandt het ledje aan de voorkant groen als het aan staat en rood in standby.

TV is van 2009. Zou mooi zijn als deze nog te repareren is.

Iemand die mij op weg kan helpen???

Alvast bedankt.
Shai

kap er af doen en met haardroger de voeding warmstoken vooral op de elcos en kijken of die dan wel wilt opstarten.

Het warmstoken heeft geholpen. De TV gaf geluid, maar geen beeld. wat foto's laten maken van het inwendige van de TV.

Met het opwarmen van de laatste foto kwam er leven in de tv.

Wel missen er op 2 modules de 19V ingangsspanning.

De 19V is een belangrijke spanning en die word aangemaakt op de linker print. Meestal op het linker koelblok zij er twee FETs die defect zijn en ook een stuurtor en een zenerdiode (SMD)

Een update:
Monteur langs geweest. Hij heeft de voeding gerepareerd. Nog geen beeld.
De upper en lower buffer printen verwijderd. Bij het aansluiten van de lower buffer module, komt er wel beeld, maar niet van de aangesloten bron, of gewone TV.
Gaf aan dat de upper buffer module defect is, en iets op de Y-sus bord.

Op internet gezocht, en inderdaad komt het bij deze TV's vaker voor dat de upper buffer defect raakt. De reparatie ervan is vrijwel niet te doen. Gelukkig op Ebay het eea wel te verkrijgen. Maar de vraag is, wat er stuk is in de Y-sus bord en wat dat gaat kosten?

Buffer is prima te herstellen,bovenste IC gaat defect 9vd 10x en wat op Ysus stuk gaat had ik al vermeld.

Het is toch geen reparatie geworden.
De TV kan voor 50 euries van eigenaar wisselen.

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.

Hallo allen,

De TV saat nu bij mij en wil het zelf proberen te repareren.
De upper buffer board eraf gehaald. Koellichaam eraf.
De 2 Ic's hebben het typenummer: 3407F/1N08878A.

Deze bij AliExpress kunnen vinden. Zijn er ook andere bedrijven (in NL) waar ik het zou kunnen bestellen?

Alvast bedankt.

In NL vermoed ik van niet. Aliexpress is een mogelijkheid