Pionier 3 Super met PP11 spoel

Hallo. Kan iemand mij helpen aan PP11 spoeltjes van Philips. Ik heb ze nodig om een Pionier Super te maken. Daar moeten er 3 in. Ik heb veel nieuw Amroh chassis materiaal ter ruiling. Hans Rausch te Voorburg

Henry S.

Moderator

Zet aub even een oproepje in de V&A.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hallo. Ik ben nieuw op dit forum en snap er nog niet zoveel van. Dus laat mij even weten wat een VenA is? En waar die zit? Kijk anders op Marktplaats bij Pionier Philips en bij Amroh dan kom je mij ook tegen.

Hugo Welther

Moderator

V&A is vraag en aanbod. Een aparte rubriek in het linker menu.

Mooi die PP11. Ze zijn inderdaad zeldzaam.
Ik heb er één NOS liggen voor een project. Nee, die gaat niet weg.

Zelf maken een optie? Misschien kan Gyula Kiss aan behuizingen komen. Hij verkoopt immers ook de Duitse 402 replica.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op woensdag 25 november 2015 21:51:35 (25%)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Bedankt Hugo voor de uitleg van die VenA. Nu ik het zie is het logisch, maar ik zag het niet. ja, zeldzaam maar zat in het bezit van de oude radio amateur. Jammer genoeg doen ze alleen aan hamsteren en niet aan verkopen. Hoogstens ruilen...Daarom probeer ik te ruilen tegen Amroh waar ik niks mee heb. Ik val op de Pionier. Zelf maken lukt niet. Vele pogingen gedaan. Mh waarde is goed maar ze werken alleen in de tweekringer. Slechts een klein deel van de middengolf. Dus niet breed genoeg. In de super doen ze helemaal niks. Met de Duitse 402 moet het ook kunnen. Gyula gaat het uitzoeken als hij tijd heeft. Momenteel druk met andere zaken. Hij verkoopt ze niet meer omdat hij een paar dubbeltjes duurder was dan de Duitser. Dat vonden ze te duur. Ik heb ze nu in Duitsland besteld. Ik ga het dan nu maar bij vraag en aanbod zetten. Bedankt voor het meedenken. Had ik mijn Pionier Super maar nooit weggedaan......

Henry S.

Moderator

Hallo Hans, succes met je zoektocht naar een PP11. Ikzelf heb niet eens een orginele 402 liggen, alleen een paar van Gyula. Jammer dat hem niet eens een paar centen voor de moeite gegund wordt.

Voor de meelezers: De advertentie staat hier http://www.circuitsonline.net/aanbod/16292/componenten/pp11spoel-pioni…

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hugo Welther

Moderator

Er staat er een te koop op MP: Advertentie m978505411

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Hoi Hugo. Nou je mist niks aan die 402. Veel te groot, nergens voor nodig. Zijn voorgangers idem dito. Nadeel van die Duitser is de andere aansluitingen en vooral dat de kern een plastic kop heeft. De kern van de PP11 en de 402 kun je van boven en van onder afregelen. De Duitser alleen van boven, ook een nadeel. Ja, dom van sommige mensen. In Duitsland een enkel spoeltje bestellen is veel duurder. Ook zijn ze niet al te vlug met beantwoorden en leveren. Gyula heeft altijd leuke dingen voor heel goedkoop, ik koop en kocht graag bij hem. Bedankt voor de link naar vraag en aanbod. Zou mij niet lukken!

Die PP11 op de foto heb ik geruild. Kreeg hem binnen met een groot gat....aan de achterkant. Binnen in was het spoeltje gesmolten. Op een accu aangesloten?? Echt lachen dat internet...Die beschadigde kraag heb ik gedaan met het open pulken. Ik wilde de uit gefikte spoel toch nog even van binnen zien. Nu alleen bruikbaar voor een foto...

Hoi Hugo, goedenavond....nacht. Goed nieuws heb jij voor mij! Alleen snap ik die codes nog niet die je doorgeeft. Kun je vertellen hoe ik daar op kom en hoe ik moet reageren. Ik zou je zeer dankbaar zijn! Bedankt voor de waardevolle meedenk tip in ieder geval zovast!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 26 november 2015 19:53:19 (34%)

Hugo Welther

Moderator

Goede nacht Hans. Nu ben ik ff weg.

Als je met knippen en plakken het nummer wat ik gaf in de zoekbalk van MP plakt dan krijg je de betreffende advertentie te zien.

Of hier op het onderstreepte woord klikt: KLIK

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Werelds! Gelukt! Hartstikke bedankt. Ik heb 20,00 euro geboden. Nu maar hopen....In ieder geval dan 1 ! Bedankt Hugo welterusten!

Weet iemand het verschil Ik heb spoelvorm kerntjes met een gekleurde bovenkant. Blauwe, rode, groene, gele. Als ik ze in de bestaande PP11 spoel plaats, in plaats van de originele geven ze een lagere Mh waarde. Dit terwijl het ooglijk dezelfde kerntjes zijn met de zelfde afmetingen en schroefdraad. Ik heb namelijk nu een PP11 via Marktplaats waar het gleufje waar je hem mee kan verstellen afgebroken is. Ik wil hem daarom vervangen.

RAAF12

Golden Member

Ferroxcube was destijds nieuw vermoedelijk zijn de andere kernen van poederijzer, net zoals de Amroh 402 die heeft.

Bedankt, dat zal het zijn. Balen, nog geen goed werkende PP11. Hopelijk kom ik dan op de NVHR beurs in December iets tegen waar ik een goed kerntje uit kan draaien en misschien wel een complete PP11.