Acer adapterstekkertje defect

Geachte forum leden
Bij mijn acer laptop adapter is de stekker die je in de laptop steekt defect deze maakt geen goed contact Is deze los verkrijgbaar zodat ik deze kan vervangen omdat de adapter zelf nog gewoon goed is Misschien nog een adres eventueel waar
Bij voorbaat mijn dank
e de waele

Diamon

Golden Member

Graag even model laptop en voeding geven of nog beter, foto's.

Weet je trouwens zeker dat het aan de 220v kant ligt en niet dat de connector in de laptop brak is, dit gebeurt vaker namelijk (merk onafhankelijk). Vaak is dan het middelste pootje wat los zit op het moederbord.

Nee want ik heb nog een andere lader en die doet het prima
Ik heb een nieuwe stekker besteld bij alle kabels deze zal ik er eens aansolderen en kijken of het goed is
Bedankt voor uw snelle reactie
e de waele

Ik heb de oude adapter opgemeten en het blijkt nu dat de voeding niet goed word gestabiliseerd Als ik deze aansluit op mijnlaptop schommelt de spanning steeds tussen 19volt en de 16 volt
Als ik deze aansluit dan brand het lampje even en gaat daarna uit
dus??
e de waele

voeding gaar, los contact in de adapter bijv. komt vaker voor omdat het een waardeloos ontwerp is zo'n pak boter aan 2 kabels van 1,5meter lang. door het vallen en vervoeren lijdt het heel wat.

ook kan de kabel van de adapter naar de laptop gaar zijn. onderbroken ader welke sluiting maakt, meestal net na de stekker in de laptop..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb de kabel waar deze uit de adapter komt naar de laptop door geknipt om te kunnen meten en daaruit blijkt nu ook als je deze belast met een lamp van 24 volt de spanning steeds hobbelt dus daar zit de fout Het bedriegt ook vlug want als je hem aansluit
dan brand het lampje even en gaat dan weer uit (je denkt dan een een slecht contakt)
e de waele

lijkt erop dat de voeding geen last meer kan verdragen. vaak rotte elco's secundair of zelfs primair. los contact kan ook nog steeds.

met een hamer op de lijmrand tikken en je kunt het ding zo open halen doorgaans. niet te hard rammen, want het ding zit er klem in, koperband eromheen gewikkeld.

heb pas nog met een dell 130W adapter gehad dat deze een spoel in de primaire los had zitten. die zware onderdelen moeten echt goed gelijmd worden om niet los te komen met de jaren..

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 25 november 2015 12:48:41 (24%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb toch een nieuwe besteld ik ga deze wel eens slopen
bedankt verder voor uw reactie en het mee denken
e de waele