Miele diagnoseprogramma verlaten?

[OPGELOST]

De machine stond in DEMO mode en komt daar normaal gesproken niet meer uit.

demo mode uitschakelen:

machine uit
START ingedrukt houden
machine aan
START loslaten en weer indrukken
zodra led begint te knipperen START loslaten
----------

Stom, ik was op zoek naar het diagnose progamma van mijn Miele W2203 maar kan niet deze modus verlaten.

Heb dit gedaan:

deur dicht
machine uit
programma op EINDE
START ingedrukt houden en machine AAN
START los > indrukken en weer los > indrukken

LED start knop knippert nu snel 2x achter elkaar

Als je nu de programma schakelaar draait volgt een soort van LED test. alle LED's gaan na elkaar branden en dan blijft alles daarna uit

VIDEO: https://youtu.be/4HaO4TVuPn4

Maar ik kan deze modus niet verlaten!
Weet iemand een oplossing??

[Bericht gewijzigd door WWJD op maandag 30 november 2015 09:21:54 (18%)

Arco

Special Member

Volgens mij gaat dat automatisch. (er staat me iets van bij na 30 minuten 'idle' zonder iets te drukken)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik hoop dat dat lukt, bedankt! laat sowieso weten of het heeft gewerkt.

Helaas nog geen oplossing... Gaat me dit een nieuwe print kosten van 400 euro??

Hier is een video van wat er gebeurd: https://youtu.be/4HaO4TVuPn4

Wat zou dit voor modus zijn?? Het zou toch simpel moeten zijn hier uit te komen?

[Bericht gewijzigd door WWJD op zondag 29 november 2015 16:54:50 (23%)

Je heb geen testprogramma, maar error F2. daarop verder zoeken

Dit heeft absoluut niets te maken met een F2 foutcode, was het maar waar!

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Lucky Luke

Golden Member

<itcrowd>Have you tried turning it off and on again?</itcrowd>

Als in, stekker er even 10 seconden uit?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Bedankt voor de suggesties!

Ja ik heb echt van alles geprobeerd... De stekker eruit, even wachten, uren wachten, een nacht lang ;) maar geen resultaat. De LED test herhaalt zich telkens weer. Het LEDje onder het display waarvan ik niet wist dat die er zat knippert vrolijk als ik de machine aanzet en de programma knop op een stand zet anders dan 'Einde' en dan gaan alle LED's weer achter elkaar branden.

De Youfixit tip is erg goed, ik kende die zaak wel maar had het als laatste redmiddel op de lijst staan omdat het ook veel geld gaat kosten maar ik hoop minder dan een hele nieuwe pcb.

Er is verbazend weinig te vinden over de miele service mode etc. Miele beschermd (terecht) zijn service geheimen erg goed.

OPGELOST

De machine stond in DEMO mode en komt daar normaal gesproken niet meer uit.

demo mode uitschakelen:

machine uit
START ingedrukt houden
machine aan
START loslaten en weer indrukken
zodra led begint te knipperen START loslaten

bedankt iedereen die meegedacht heeft!

Als hij er niet vanzelf uitgaat, hoe komt de machine dan IN de demo mode??ONhandig bediend?? nog nooit gezien overigens

Ja, zoals ik in het begin misschien wat onduidelijk al zei: ik was op zoek naar een diagnose mode maar i.p.v. 3x drukte ik start 1x in en dan kom je in de demo modus...

bprosman

Golden Member

Hoe kwam je daar nu achter ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik heb Miele gebeld, een hele sympathieke technicus aan de lijn gehad die meteen riep "Oh dan staat-ie in de demo mode en komt er niet vanzelf meer uit" Ja dat had ik ook in de gaten, balen was dat, ik schrok me rot.

Enfin, in 5 seconden was het opgelost en hij vroeg daarna nog uitgebreid naar het eigenlijke probleem wat ik had nl. een knipperende 'SPOELEN' indicatie op het einde van een wasprogramma.

Ik wist inmiddels dat de tacho opnemer van de motor defect was omdat de weerstand 1,5Mohm was i.p.v. de normale 500ohm... Je zag niets aan de spoel, als nieuw leek het maar hij zei ook dat je er niets aan ziet, er zit intern ergens een onderbreking of zo.

Hij gaf me nog het juiste artikelnummer voor mijn machine, een W2203, onderdeel gehaald en nu draait alles weer als een zonnetje.

Perfecte service van Miele en wat zit het ding mooi in elkaar zeg...

Dat is nog steeds Miele, een top service!!! (Maar, betaal je ook voor) En ja, Miele zit wel goed in elkaar, al jaren.