Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

High met Henk

Special Member

sorry, maar als je het echt over high end hebt:

http://www.royaldevice.com/useless.htm

verbaast me dat niet iemand hier eerder mee gekomen is...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hubie

Special Member

Zie ik nou een equalizer er bij staan ?
Ik dacht dat dat vloeken in de kerk was bij High End Audio. ?

Schimanski

Golden Member

verbaast me dat niet iemand hier eerder mee gekomen is...

Iemand die zijn openingspagina useless.htm noemt en meer dan alleen High End nonsens presenteert klik.
Ergens tussen xx mei en 18 augustus 2016 staat alles even 15 minuten stil en 17 maart 2017 is het voorbij met "The Biggest SUBWOOFER of the WORLD". Heb je dat allemaal achter de rug, gaat op 21 juli 2017 ook het licht nog uit. Halleluja...

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Nou, helemaal betrouwbaar is die site niet.
Ik mis namelijk de elfstedentocht van 17 februari 2016 in het plaatje.
Dus over 21 juli 2017 maak ik me ook geen zorgen. Dat komt wel goed.

Tidak Ada

Golden Member

Niets nieuws onder de zon!

Een dergelijk gemetselde/gestorte gevouwen exponentiële hoorn werd al eind jaren 50 in Radio Bulletin beschreven.

Reactie van de redactie:

"Het lijkt ons voordeliger en praktischer om een uitgebreide chirurgische plastiek aan het middenoor the laten uitvoeren, dan iets dergelijks aan te leggen" :D

Het betrof overigens slechts één hoorn, stereo was immers nog niet in zwang...

Overigens valt het mij op dat de adiofool zijn platenspeler in de zelfde ruimte als de luidsprekers neerzet. Dat vraagt, zeker in dit geval om terugkoppeling van het geluid mnaar het systeem plaat-naald-element. >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

ergens is het ook heel krom:
plexi behuizingen, goedkope kabels, maar verder een totaal bezopen speakerset die echt wel goed zal klinken.
Maar dan weer die EQ en die scoop..
overigens de stoeptegels en de veertjes.. geniaal.
Dus de vraag is hier waar eindigt hifi en functioneel en gaat het over in bezopen en over de top....

en hoe serieus nemen ze zichzelf?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Op 20 januari 2016 22:46:04 schreef ohm pi:
Nou, helemaal betrouwbaar is die site niet.
Ik mis namelijk de elfstedentocht van 17 februari 2016 in het plaatje.
Dus over 21 juli 2017 maak ik me ook geen zorgen. Dat komt wel goed.

Er is inmiddels halverwege 2015 ook oorlog geweest tussen Israel en Iran als het goed is. Nou hebben die landen best nog wel eens wat noten op de zang, maar specifiek die oorlog kan ik me toch niet herinneren.

Op 20 januari 2016 22:53:18 schreef Tidak Ada:

Overigens valt het mij op dat de adiofool zijn platenspeler in de zelfde ruimte als de luidsprekers neerzet. Dat vraagt, zeker in dit geval om terugkoppeling van het geluid mnaar het systeem plaat-naald-element. >:)

En dat voor iemand die expliciet aangeeft dat feedback de moord is voor goed geluid...

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 20 januari 2016 23:11:02 (29%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 20 januari 2016 23:09:17 schreef maartenbakker:
[...]Er is inmiddels halverwege 2015 ook oorlog geweest tussen Israel en Iran als het goed is. Nou hebben die landen best nog wel eens wat noten op de zang, maar specifiek die oorlog kan ik me toch niet herinneren.[...]

Ach ja, een minor glitch zal ik maar zeggen

Hubie

Special Member

Op 20 januari 2016 22:53:18 schreef Tidak Ada:
Niets nieuws onder de zon!

Een dergelijk gemetselde/gestorte gevouwen exponentiële hoorn werd al eind jaren 50 in Radio Bulletin beschreven.

Reactie van de redactie:

"Het lijkt ons voordeliger en praktischer om een uitgebreide chirurgische plastiek aan het middenoor the laten uitvoeren, dan iets dergelijks aan te leggen" :D

Het betrof overigens slechts één hoorn, stereo was immers nog niet in zwang...

Overigens valt het mij op dat de adiofool zijn platenspeler in de zelfde ruimte als de luidsprekers neerzet. Dat vraagt, zeker in dit geval om terugkoppeling van het geluid mnaar het systeem plaat-naald-element. >:)

Je bedoelde de 'conque van gewapend beton' RB 1960 Blz.572 ??
Neem ik aan.

evdweele

Overleden

Heel toevallig 'struikelde' ik over iets "high-enderigs" waar ik het niet had verwacht;
Een 2-aderig netsnoer met platte eurostekker voor "slechts" € 75,-
Bax-Shop leek me altijd wel serieus.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Hubie

Special Member

Maar wel: Garantietermijn
Op dit product krijgt u levenslange garantie op fabrieksfouten.

Ook zo'n dooddoener ;-)

maartenbakker

Golden Member

Ik neem ze ook wel serieus, maar in dit geval is er waarschijnlijk alleen sprake van serieuze winst.

Het valuelinekabeltje dat er klem boven staat is 7 euro inclusief BTW terwijl de inkoopsprijs tussen 78 cent en 1 euro exclusief BTW ligt. Daar gaat iets flink mis, als je bedenkt dat de adviesprijs 2,99 is. Realistische verkoopprijs mijnsinziens tussen 2 en 5 euro.

Als ze op de audiofiele kabeltjes dezelfde marge nemen, dan kost dat ding iets van 10 euro ex BTW inkoop. Een realitische verkoopprijs ligt dan eerder tussen 18 en 30 euro.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 21 januari 2016 01:13:12 (14%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
evdweele

Overleden

levenslange garantie

Hierover bestaan nogal wat misverstanden. Met "levenslang" wordt niet de leeftijd van de koper bedoeld, maar de technische afschrijving van het gekochte product.
Ze hadden dus net zo goed "2 jaar" kunnen schrijven, maar "levenslang" bekt lekkerder.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Hubie

Special Member

Ik denk dat de term 'levenslang 'door Tupperware is geïntroduceerd.
Gek genoeg maakten ze het nog waar ook. ;-)

evdweele

Overleden

Ik heb geen idee, want ik ken Tupperware niet.
Dat was toch iets voor zich vervelende huisvrouwen uit de jaren vijftig?
Dan kochten ze (heel dure) plastic zooi die ze helemaal niet nodig hadden en dat 40 jaar lang ongebruikt in de kast bleef staan ;-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Dok

Golden Member

@Hubie,
Waarom offtopic? Als je een paar gaten in het deksel boort en daar een luidspreker(tje) aanknoopt en dan de deksel op de bak duwen.
Heb je iets wat op een luisprekerbox lijkt.
Alijd vers geluid >:)

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Hubie

Special Member

@Dok: lijkt mij niet echt 'High End' ;-) Een plastic doosje.
Maar mss een gat in de markt ?
Wel een goede manier om al het plastic afval te hergebruiken. ;-)

evdweele

Overleden

Op 20 januari 2016 21:43:50 schreef High met Henk:
http://www.royaldevice.com/useless.htm

verbaast me dat niet iemand hier eerder mee gekomen is...

Die site herinnerde ik me wel, maar ik kon hem niet terugvinden.
Lachwekkend vind ik die bossen spaghetti achter al die high-end dozen. Hoe moeten de elektronen daar ooit nog hun weg in kunnen vinden en zorgen voor een onberispelijk en onvervormd geluid. Ze komen al misselijk gedraaid en rondtollend bij de luidsprekers aan.

De schrijver van die website is daardoor ook totaal de richting kwijt geraakt.
Maar hoever ligt high-end nonsens nu eigenlijk af van godsdienstwaanzin? Beide een religie die volkomen is doorgeschoten.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Tidak Ada

Golden Member

Op 21 januari 2016 00:22:13 schreef Hubie:
[...]

Je bedoelde de 'conque van gewapend beton' RB 1960 Blz.572 ??
Neem ik aan.

Jij was er ook vroeg bij met RB ! :D

Ik ben iets ouder en weet daarom de details niet precies meer.
Het ging om iemand, die een niet gebruikte schoorsteen mantel had omgebouwd tot exponentiële hoor, of zoiets, dacht ik.
Eik herinner me ook vaag iemand, die zijn luidspreker in de tuin had staan en de uitmonding van de hoorn in de huiskamer (of luisterruimte?).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

De malloot zet wel een complete drumkit en nog wat gitaren in dezelfde ruimte. Die gaan zeker resoneren krijg je een wat warmer geluid van.

Mvg Rieks

Op 20 januari 2016 21:43:50 schreef High met Henk:
sorry, maar als je het echt over high end hebt:

http://www.royaldevice.com/useless.htm

verbaast me dat niet iemand hier eerder mee gekomen is...

helemaal van het pad af.
gr A

Hubie

Special Member

@tidak:Heb 10 jaargangen RB jaren 50 en 60 hier in de kast staan,netjes gebonden in groen leder,vandaar ;-)

Tidak Ada

Golden Member

Maar duidelijk niet jouw abonnement :p (misschien Piggelmee?)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 21 januari 2016 10:56:10 (37%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

Nee,dat klopt,zo heb ik jaargang 1955,3 jaar later kwam ik pas uit de koker ;-)

Dit topic is gesloten