Barebones-Arduino

High met Henk

Special Member

ja logisch, overspanning hoeven ze hem niet tegen te beveiligen, want het ding is OF
.1 via zijn eigen voeding gevoed (dus die geeft als het goed is geen overspanning)
.2 via USB gevoed (die zou toch ook nooit ver van de 5V af mogen zitten
.3 extern gevoed en dan gaan ze ervanuit dat je weet wat je doet.

Jij had het laatste..(en wist even niet wat je deed op dat moment, alhans was je er niet bewust van)
Maar das hetzelfde als diesel in een benzine auto gooien of vice versa: dom, maar kans op schade IS aanwezig onder bepaalde condities. Volgens mij heb ik een andere atmel wel eens onder 12V gezet, maar dat is alweer wat jaartjes terug... Die deed het nog. volgens mij een 8515

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Volgens mij gaat er iets zeneren als de spanning te hoog wordt. Als het vermogen beperkt blijft, en de temperatuur niet te ver oploopt zal het wel meevallen. Ik heb een keer aan een CPU zitten te meten omdat ie het met de nieuwe voeding niet deed. Bleek dat de gast die de voeding in mekaar had gezet de 12V en de 5 aan mekaar had gehangen (met de 7805 er tussen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

e.e.a. zal afhangen van de strom die je trekt, en welke pinnen. ik kan me herinneren dat HVPP bij de atmel ook iets tot 15V goedkeurt!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
rob007

Yarr, Matey!

Even voor Nurky?
maar deze kun je toch nog wel weer nieuw aankopen?

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?