zelfstandig uitschakelen van intern alarm.

L.S.
Mijn in de 90er jaren in elkaar geknutselde inbraak-/overval beveiliging van mijn woning kent een separate buiten alarmering en een inpandig. De inpandig staat altijd aan, die van buiten heb ik de laatste 15 jaar uitgezet. Nu ik de 80 ben gepasseerd wil ik in beperkte mate het buiten lawaai weer activeren maar dan in tijd beperkt. Dat is middels 2 tijdrelais gefixed, het alarm schakelt af. Het probleem dat blijft is dat het inpandig alarm teruggesteld moet worden middels een drukknop. In vakanties, als mijn dochter op het huis past is dat wel te doen maar bij afwezigheid kan dat op termijn een probleem zijn. Daarom zoek ik een oplossing om de resetknop in huis, gelijk met de uitschakeling van het buitenalarm, te overbruggen met een simpele voorziening om bedoelde reset te activeren.
Bij een nieuwe alarmering zal het hele programma opnieuw aflopen. Het systeem werkt met een kortstondige kortsluiting van de aansluitpunten van de resetknop. Door de schakelingen van het tijdrelais is na elke volledige reset het systeem weer operationeel.
Om e.e.a. te realiseren denk ik aan een vertraagd schakelend puls relais. Kan dat en waar kan ik waar bestellen?

mel

Golden Member

ik zit te denken aan een velleman output bordje, daar zit een webserver in, en kan je alles via internet configureren, en draait zelfstandig.
en de (8) uitgangen zijn te schakelen van continue of een puls.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dank Mel, ik snap het niet maar ga bij velleman kijken. Zoals begrijpt heb ik weinig relatie met elektronica.

Waarde Mel, getracht velleman te vinden, niet gelukt,wel via een ander bedrijf maar geen spoor van jouw suggestie. Intussen bij een garagebedrijf een clignateur op de kop getikt, nu uitvinden hoe dat geschakeld moet worden om puls te genereren. Moet bij elke cyclus eenmaal worden gegeven.
Het wordt een bezigheids therapie....

Denk dat Mel de velleman VM201 bedoelt.
Maar voor GSM bestaan er ook modules ofwel IP camera met IO.

[Bericht gewijzigd door Gij Kieken op zaterdag 13 februari 2016 21:44:01 (44%)

Helaas lukt het mij niet om via allerhande verbindingen met dit relais een intermitterend tikken van kontakten tot stand te brengen. Kan iemand mij zeggen welke kontakten ik onderling en/of met 12V moet verbinden om de gewenste pulsen te krijgen; en waar de ingang en de uitgang zitten?
Dank voor hulp.

Dat ziet er pinkdoos voor een auto uit,maar ik snap je vraag eigenlijk niet goed.Wil je een vertraagd relais ofzo of een single shot.
Voorbeeld een universeel timer relais KLM ETR 4- ....

[Bericht gewijzigd door Gij Kieken op zondag 14 februari 2016 12:26:02 (17%)

het is een starter / gearbox relais schijnbaar..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat auto onderdeel is geen pinkdoos/clignoteur maar een multirelais voor de aansturing van de automaatkoppeling (Automatic Gearbox Clutch Control Relay).

Dit is een clignoteur:

https://www.mechashop.nl/upload/images/webshop/65553.jpg

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Fantastisch de hulp die ik ontvang. Allen zeer bedankt.

Zoals ik al eerder aangaf wil ik met een puls,1 of meer maakt niet uit, want na de puls, waarmee 3 relais worden uitgeschakeld, is de "installatie" weer gereset en operationeel. Het is een momentele, spanningsloze, reset. Langer dan een puls betekent blokkering van de reset. De handmatige resetdrukker wordt even overbrugd.
Overigens heb ik het door u aangedragen relais met 3 aansluitingen maar vraag me ook hier af wat moet waar aangesloten worden. Vergissingen lijken schade te kunnen veroorzaken gelet op de inhoud van de kast.

De Velleman MN111 lijkt de oplossing te worden. Ik wacht op de levering (ca 3 weken duurt dat) en zal resultaat hier melden.

Ben je dat zeker, misschien typfout.
Velleman VM111 is een Pic programmer als ik mij niet vergis.

Dank voor reactie, maar ik bedoelde MK111.

De Velleman 111 is geïnstalleerd als pulsgever na pauze. Puls van 1 seconde na een pauze van 60 sec. Dat is althans de bedoeling, ook volgens het schema op de handleiding. Helaas geeft het apparaat bij inschakeling NIET eerst een pauze van 1 min. doch direct de puls. Gevolg reset voordat systeem in werking komt.
Vraag hoe kan ik dat oplossen?
Opm. ik kreeg het advies om de aansluitingen van het wisselkontakt van de 111 om te draaien maar ook dan: spanning erop en eerst de puls.
Zoals bekend ben ik een leek op dit gebied.....

Velleman oplossing was slecht, tot 2X geprobeerd. Toegepast een tijd gestuurd wissel relais aangestuurd door systeem spanning 12 V.