Stopcontact netwerk en TV in 1 dubbele doos.[BE]

Evarist

Golden Member

Mogen deze aansluitingen samen in 1 dubbele doos? Zie foto's.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

In Nederland in elk geval niet.

Ook al zou het in België wel zou mogen, zou ik het zeker niet doen. 230 Volt en data wil je goed gescheiden houden.

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V
bprosman

Golden Member

//Beetje off topic.
Waar komen die netwerk/TV in één aansluitingen vandaan, heb je daar een linkje van ?

//Ontopic.
Mag in NL in ieder geval niet. Neem even aan dat ze niet aankomen in 2 gescheiden buizen, maar dan nog zou er een scheidingsschot in de doos moeten zitten.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Kan je ze niet naast elkaar plaatsen in de zwarte inbouwdoosjes? Stukken beter, de doosjes zijn gescheiden van elkaar maar de afdekplaat kan wel uit 1 stuk bestaan. Ik zou wel de bekabeling in aparte buizen steken. Deze kan je dan elk apart in een doosje laten toekomen.

Kan zowel horizontaal als vertikaal.

Geen probleem wat Belgie betreft Evarist, waarschijnlijk zit je met een holle wand en is het daarom dat je dit type inbouwdoosjes nodig hebt. Er bestaan tegenwoordig ook tussenschotjes voor dat type inbouwdozen om aan te geven dat de boel gescheiden is, maar ook indien je deze vergeet is de oorlog nog altijd niet verloren.

Bij Niko data (rj45) en coax in één heb ik nog niet gezien. Best even controleren. Andere merken zoals legrand misschien wel .

http://www.architectura.be/nl/newsdetail.asp?id_tekst=5079

groeten

Robbe

Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.