Harman Kardon AVR645

Hallo,
Ik heb hier een versterker staan die bij inschakelen 1a2 seconden display geeft en weer uitschakelt.
De voedingselko's van 15000uF100V stond er een van bol (+50V). Beide vervangen maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Wat kan hier de oorzaak van zijn???

Alvast bedankt.
Groeten
Ben

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Het lijkt erop dat het apparaat zichzelf beschermt.
Ofwel: De protectie wordt aangesproken. Dit gebeurt als er ergens een sluiting wordt geconstateerd.
Eindtrappen misschien kapot?
Meten dus.

Ik heb het ook wel 's gehad dat het protectiecircuitje zelf om zeep was door een kapotte elco.

Zet een gloeilamp in serie met het apparaat, dan zie je ook wat er gebeurt.

Hallo M-i-c-h-e-l,

Ik heb hem inmiddels weer aan de praat maar kan hem niet harde of zachter zetten. Bij -79dB naar -80dB schakelt het geluid uit maar is niet regelbaar.

Enige suggestie??

Groeten
Ben

vergeten

Golden Member

Op 11 februari 2016 19:50:59 schreef M-i-c-h-e-l:
Het lijkt erop dat het apparaat zichzelf beschermt.
Ofwel: De protectie wordt aangesproken. Dit gebeurt als er ergens een sluiting wordt geconstateerd.
Eindtrappen misschien kapot? Meten dus.

Ik heb het ook wel 's gehad dat het protectiecircuitje zelf om zeep was door een kapotte elco.

Dit behoeft wat nadere uitleg.
Het "protectiecircuitje" meet of er DC op een van de luidsprekeruitgangen staat. Er mag wat DC zijn (in de orde van millivolts) maar boven een bepaalde waarde schakelt het uit.
Het circuitje zelf kan, door verlopen of defecte componenten, ook stuk zijn waardoor het bij een verkeerd gemeten DC waarde toch afschakelt.
Dus daar zul je moeten beginnen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Hallo vergeten,

Ik heb hard geluid dus de eindtrappen zijn goed anders schakelt hij uitmaar ik kan hem niet harder of zachter zetten maar bij -80dB gaat het geluid uit dus niet zachter maar uit. Draai ik de volumeknop omhoog dan krijg ik weer bijna vol volume.

vergeten

Golden Member

Op 13 februari 2016 17:03:25 schreef akkie2:
Hallo vergeten,

Ik heb hard geluid dus de eindtrappen zijn goed anders schakelt hij uitmaar ik kan hem niet harder of zachter zetten maar bij -80dB gaat het geluid uit dus niet zachter maar uit. Draai ik de volumeknop omhoog dan krijg ik weer bijna vol volume.

Is het gedrag op elk kanaal hetzelfde?
Als hij nou analoog was lijkt het op een losse massa aansluiting van de volumepotmeter. Deze volumeregeling lijkt "digitaal" geregeld te zijn. Ik zal eens kijken of ik daar weg in weet en een service manual proberen te vinden, of heb je die zelf al?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Hoi vergeten,
Ja de volumeregelaar is digitaal komen pulsjes uit en gaan naar een uP.
Ik heb een service manual.

vergeten

Golden Member

Op 14 februari 2016 13:21:10 schreef akkie2:
Hoi vergeten,
Ja de volumeregelaar is digitaal komen pulsjes uit en gaan naar een uP.
Ik heb een service manual.

Dat is een rotary encoder.
Die heeft meerdere aansluitingen en geeft "digitaal" zijn stand door.
Daarvan zullen binnenin de contacten vervuild zijn, een niet goed werkend contact geeft een andere verkeerde "digitale" stand dan gewenst dus een ander volume.
Dus dat wordt demonteren en reinigen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.