Waar zijn dit soort Li-batterijen leverbaar?

Ben op het net aan het zoeken geweest en verschillende firma's gebeld. Echter nergens aanwezig of zelfs bekend, terwijl ze toch redelijk vaak in allerlei dingen zitten, in dit geval een honden-LED-lampje/halsband. Het gaat om een oplaadbare Li-batterij 3,7 V, met afmetingen van ca 10 x 17 mm, dus grofweg 1/3 lengte v/e AAA cel. Ruimte in zo'n band is vrij kritisch. Op de kapotte batterij staat alleen wat de - is en geen verdere gegevens over capaciteit, merk enz.

Iemand die me verder kan helpen?

Zoeken op "10180 lithium battery"

Lithium - 10mm x 18mm - 1/3 AAA size
Kom je zelfs bij je halsband uit :-)

Van iets dat stuk is leer je het meest.

Dank je Drambuie. Nu nog bestellen voor een redelijke prijs en I-Deal heb ik niet. Kan iemand een handje toesteken hierin, heb er 5 nodig.

Je bent in Nederland woonachtig, maar iDeal heb je niet? Hebben alle banken dat niet?

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Een vraag om een handje toe te steken. Handje toesteken = meedenken. Meedenken = vragen stellen.

Er is helemaal niets mis met niet-electronisch bankieren of uitsluitend zaken doen met een buitenlandse bank (veel voordeliger), maar de meeste mensen die internet hebben hebben ook gewoon een Nederlandse internetbankierengeschikte rekening. Vandaar de verbaasde vraag van Jochem.

Kan natuurlijk zijn dat je bedoelt dat je geen kredietkaart hebt of geen pleepal-account, dan is het een vraag die uit die verschrijving voortkwam.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lucky Luke

Golden Member

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Klopt, heb alleen giro, kom ik meestal heel ver mee. Maar dacht dat het misschien met een andere bestelling van iemand mee kon liften
of zo. Mijn porto enz. daarin, wordt natuurlijk dan gewoon betaald door mij. En ervaring met buitenlandse firma's heb ik dus ook niet. Ben verder gaan zoeken, maar nog geen Nederlandse firma gevonden, die ze heeft en ook de leverancier van die bandjes keek wat glazig op mijn vraag.
Maar, zoals gezegd, was maar een vraag.

Een E-sigaret heeft een ander formaat batterij. Ze zitten ook in zonnecelbloemen, maar die zijn meestal 1,2 V, ipv 3,6-3,7V.

PS MOD software, kwam net terecht, hoe ???? in software tijdens deze beantwoording/verandering. Dit terzijde.

[Bericht gewijzigd door kaspervl op donderdag 21 april 2016 15:21:16 (21%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als een rekening met internetbankieren hebt heb je (in principe) ideal. Maar het kan ook een giro rekening zijn zonder internetbankieren en dan zal het niet lukken. Er zijn nog genoeg mensen die daar niet (goed) mee overweg kunnen en alleen de klasieke acceptgiro gebruiken net zoals mijn moeder. Als er ooit iets online betaald moet worden laat ze het mij doen en maakt ze het geld met acceptgiro over naar mij of geeft het contant. Dat kan de ts ook doen, gewoon vragen aan een vriend of die het wil betalen met ideal als je het niet hebt. Als je het gewoon redt zonder internetbankieren en met papieren afschriften is geen enkele reden om het aan te vragen! Iedereen moet maar aan het internetbankieren van de banken, ze gaan er maar allemaal vanuit dat iedereen dat kan. Maar er wordt zelden/nooit gedacht aan de doelgroepen die daar moeite mee hebben of niet kunnen! (Ik ken zo veel mensen)

maartenbakker

Golden Member

Precies! Ik ken zo ook een paar mensen die ik dat echt niet aan ga praten. Ze vragen het zo nu en dan wel aan mij, en dat doe ik graag voor ze.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als iemand het niet kán, dan begrijp ik dat (ik ken ook de voorbeelden). Maar TS zei dat hij het niet heeft, en dat verbaasde mij.

Op 21 april 2016 15:43:38 schreef brains:
Als een rekening met internetbankieren hebt heb je (in principe) ideal. Maar het kan ook een giro rekening zijn zonder internetbankieren

Ik was me er niet van bewust dat ING nog rekeningvormen zonder de mogelijkheid tot internetbankieren in het pakket had.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ja ze bestaan nog. Hoe het met ing zit weet ik niet maar ik en mijn broer hebben ook nog een rekening die bewust geen internetbankieren optie heeft. Maar de banken hebben liever dat je internetbankiert en schijnen niet te snappen dat er nog mensen zijn die dat niet willen/kunnen. En dat wordt je best beu opgegeven moment. Ik ben al regelmatig terug gemoeten naar de bank omdat ze het automatisch gekoppeld hadden aan mijn internetbankier functie van een andere
rekening. @jochem trouwens, ik las jouw opmerking zeker niet als een "aanval" wat andere misschien wel lazen maar zoals je zei gewoon verbazing dat het er nog is ;-)

Arco

Special Member

De belastingdienst hanteert ook het standpunt "mensen zonder internet bestaan niet meer"... :) (terwijl er toch nog 50.000 huishoudens zonder internet zijn)
Vaak ook problemen door (te) weinig communicatie met klant. Mijn ziektekostenverzekering besloot om facturen voortaan niet meer per post maar via mail te versturen.
Op zich wel begrijpelijk, maar ze deden dat zonder enige melding, en stuurden de facturen naar een email adres wat ik ooit (rond 2000!) had opgegeven en al lang niet meer in gebruik was...

Op de vraag waarom niet gevraagd waar facturen dan naar toe moeten een antwoord in de trend van "je moet niet zo zeuren..." :(
(het was een kleine moeite geweest om op de laatste factuur per post te vermelden "we gaan voortaan de facturen per email naar emailadres xxxx sturen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Best leuk deze discussie, maar ietwat off topic. Hoewel het wat mij betreft wel verder mag gaan, als ook mijn vraag ergens aanwezig blijft.

Mijn redenen zijn meerderen, om niet alles wat met geld/info te maken heeft via de computer moet gaan.

1 Ik voer een papieren administratie en dat wil ik ook zo behouden. Voel ik me safer bij.

2 Heb een oude XP-computer en zie geen goede reden om een nieuwere, die misschien sneller/safer is, gedwongen te moeten aanschaffen en dat weer te gaan leren. Dus hacking is/blijft mogelijk, helaas.

3 Daarnaast wordt het totale kostenplaatje, elektra, papier, inkt enz enz. bij mij gelegd.

4 Ook weer een extra gebruiksnaam, wachtwoord enz. in het boekje naast de computer. Ook lekker safe??

5 Wie zegt dat ook de belastingdienst ea, niet gehackt worden en m'n gegevens openbaar worden of kunnen zijn, of verkeerd afgeboekt worden. Vind het nu al eng wat ze?? van me weten.

6 Postbestellers moeten ook leven.

7 Baal van Bol.com in deze, alles moet met Ideal enz. Maar de belastingdienst heb ik kunnen overhalen, het toch via de post te doen en zonder Digid. Dat was bijna een dreigbrief van ze.

8 Meestal lukt het via giro-overschrijving.

9 Ben ook al bijna 70 en zit niet zo te wachten op veranderingen.
En als ik enige tijd weg ben, regelen buren enz. de post enz. en houden me op de hoogte via telefoon bijv.

10 Ben ook wat eigenwijs :)

Heb nog wel meer redenen, maar voorlopig deze.

maartenbakker

Golden Member

En gelijk heb je. Maar practisch gezien: heb je niemand in je omgeving die het ding kan betalen als je geen ouderwets degelijke leverancier vind aan de hand van het gegeven typenummer? Ik doe dat ook zo nu en dan voor een paar oudere dames uit mijn omgeving.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik wil er wel 5 voor je bestellen hoor.

Heb je al een link welke en waar je ze wilt bestellen?

Op Aliexpress vind ik er 5 stuks voor nog geen 10 euro.

@ Dratsabylgu, Dank voor je aanbod. Wat ik hebben wil is 5 stuks 1/3 AAA in Lithium 3,7 Volt. ( ca 18 mm lang en 10 mm diam.) Cap, ca 100 - 200 mAh of hoger? Kleur liefst doorzichtig :) En geen haast erbij!.
Aantal is wat arbitrair, zeg nu 5, maar mag ook 10 zijn bijv. En via een PB zijn de financiële zaken wel regelbaar, lijkt me. Moet wel in verhouding blijven voor die hondenbandjes ( die zijn ca 7-10 Euro)

Link ga ik straks zoeken buiten Nederland, komt nog, heb daar wat weinig ervaring in. En kan wel "Chinees" schrijven maar niet lezen :)

Op 21 april 2016 15:28:41 schreef Arco:
Giro = ING heeft ook Ideal...
Nederlandse link: http://www.mijn-gadgets.nl/Webwinkel-Product-74034281/10180-li-ion-Bat…

Het de link van Arco kon je toch gewoon vooraf overmaken (of onder rembours, maar dat kost flink meer)?

If you want to succeed, double your failure rate.

Kleur liefst doorzichtig :)

Die ga je niet vinden aangezien ze niet bestaan.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

@Jochem, sorry, je hebt gelijk, over het hoofd gezien en dus thank you Arco. Ze zijn besteld. Dank iedereen voor het meedenken enz.

Wat mij betreft, topic closed.

Batterijen binnen gekregen en ze pasten redelijk. Waren zelfs soldeerbaar. Weet dat dat niet zo jofel is, maar kon niet anders. Heb niet zo'n mooi puntlas app. Hondenlicht werkt weer en zelfs beter. Dank iedereen voor het meedenken.

Mooi, fijn dat het gelukt is.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 21 april 2016 15:43:38 schreef brains:
Als je het gewoon redt zonder internetbankieren en met papieren afschriften is geen enkele reden om het aan te vragen!

Ehhh. Ik heb in 1983 of 1984 een rekening geopend bij toen-nog de AMRO. Tegenwoordig ABN-AMRO. En dan is het ineens(*) dat ik op GEEN ENKELE manier meer bij m'n geld kan als ik niet internet-bankieren aanvraag. Gratis! Maar je mag wel betalen voor een pinpas, zonder werkt het niet. Zucht!

(*) Als ik na 20 jaar voor het eerst weer eens geld van die rekening wil halen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/