Acer 9920g moederbord tikt

Hallo allemaal.

Ik ben aan het hobbyen met een acer 9920g 20 inch laptop.

Nou zit ik met een probleem. Er was een mosfet op het moederbord defect deze heb ik vervangen. (Mosfet 6900as)

Hierna was ik aan het testdraaien en werkte de laptop al weer aardig naar behoren. Moest nog meer an doen ben nog met videokaarten bezig.maar dat jomt later.

Maar tijdens het testdraaien wilde ik de voedingsstekker eruit halen. En alle onderdelen lagen zo op mijn tafel. Ik moest het toetsenbord even optillen en toen heb ik daarmee kortsleuting veroorzaakt.

Nu als ik de lader erin doe knipperd powerled en in hetzelfde patroon tikt het moederbord. Let op het is echt puur het moederbord zit verders niks op geen procesoor geen hdd geen cpu ventilator niks alleen het mobo.

Ik heb al diverse metingen uitgevoerd maar kom niet echt tot een conclusie.

Is het mogelijk hier fimpjes te posten. Als dat een toevoeging bied.

Shiptronic

Overleden

Spanningsregelaar gefrituurd! en die ligt nu in sluiting. Daardoor gaat er 1* een te grote stroom lopen/ word heet en schakelt de voeding/lader uit.

Daardoor word stroom nul, en de voeding/lader probeert het opnieuw , lees verder bij 1*

dat resulteerd in tik, tik, tik, tik,

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Toevoeging op bovenste

Type nummer laptop en en moederbord.

Acer 9920g model no LA01

Apsire 9920g-603G32Mn

Moederbord type. 6050A2128301-MB-A03 LA01
Ver:3.00
MB.AJH0B.002

DC in 19V 7,1 ampere

Videokaart mxm2 nvidia 9600gt 512mb
(Doel videokaart asus nvidia g220 1gb draaiend krijgen erop ooit als dat kan.

3gb ddr2 ram geheugen samsung 555mhz

Cpu intel duo 2,40ghz.

20inch display

Dvd rw

kunnen jullie mij vertellen toevallig welke spanings regelaar het is en hoe ik hem kan controleren.

gellukkig geloofd hier wel iemand dat een moederbord kan tikken.

en na veel filmpjes op you tube te hebben gekeken over meten met multimeter en dergelijke dacht ik al dat het inde spanningsregelaar moest zitten. maar weet niet hoe deze te meten en hoe deze er bij een laptop uitziet.

in ieder geval bedankt voor je reactie kan ik denk ik zeker verder mee.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 2 mei 2016 21:37:27 (36%)

Arco

Special Member

Da's niet 1 spanningsregelaar; in een pc zijn meestal nogal wat verschillende spanningen nodig.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

hier kun je wat foto`s van het soort moederbord vinden. weet nog niet hoe ik foto`s moet plaatsen ben nog helemaal nieuw hier.

http://nl.aliexpress.com/store/product/Laptop-Motherboard-FOR-ACER-ASP…

ik kan er nog bij vermelden dat ik gelijk achter de dc jack 19,45 deze is alleen niet constant hij verspringt steeds tussen 19,12 en 19,18 19,30 en 19,45 volt. volt meet en en ergens midden op het moederbord ook.

op lijn van het lampje en op het lampje spring het voltage steeds van 0,00 naar 0,01 naar 0,03 en 0,05 en dan springt die weer terug naar nul.

Hierbij een filmpje misschien dat jullie daar nog iets aan hebben.
http://myalbum.com/album/ffXCajDLw92g

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op maandag 2 mei 2016 21:08:09 (43%)

Hugo Welther

Moderator

@Martinlaptop. Gebruik de editknop als je iets wilt toevoegen aan je post. Het is geen slowchat of een monoloog.

Kan je zelf enig component typenummer ontcijferen in in je filmpje ......?
Wij ook niet!

[edit]Overbodige posts opgeruimd

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

ik weet dat het allemaal nog niet zo lukt als ik wilde. ik ga er aan werken. zoals ik al eerder vermelde ik ben nieuw ik zal u tips ter harte nemen ok.