lg rz-42px11

heb enkel onderaan beeld.oneveer helft van scherm is goed.geluid is prima.iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?ben wel een leek op gebied van tv.

Als het de boven of onderhelft is, is het een van de bufferprinten die defect is....

heb ondertussen overal beeld maar wel heel donker.menu is niet te lezen.

maartenbakker

Golden Member

Niet te lang zo laten spelen, kan misschien ergens een kortsluiting in een buffer zitten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

panne kwam van de ene moment op de andere.speelde perfekt en ineens boem,gedaan.

is er iemand in de buurt van mechelen die mij zou kunnen helpen aub?tv speelt maar beeld is donker.

maartenbakker

Golden Member

Ik geloof dat er wel een paar monteurs in die buurt zijn, even wachten tot ze reageren.

Zorg in elk geval dat je niet in de verleiding komt om te kijken "of het beeld nog steeds donker is". Best kans dat je daar dingen verder mee opblaast.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

de monteurs uit mechelen of omstreken hebben schijnbaar geen zin om te reageren of te helpen.spijtig.

riri ik zal eerst eens zien of ik daar nog iets van liggen heb laat spoedig iets horen

bedankt maxtv.hoop op goed nieuws.ben echt ten einde raad.

maartenbakker

Golden Member

Jammer dat het meteen geen zin moet zijn. Niet iedereen leest het forum dagelijks, dus er is nog hoop.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik blijf hopen op een goede afllop.mischien via evarist of maxtv.

heb niks om fotos te maken en kan er dus ook geen posten.sorry.

schijnbaar moet je hier bijna een techniekr zijn om geholpen te worden.vind ik wel spijtig.

fred101

Golden Member

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.

Dit is een forum voor elektronici. Om van elkaar te leren en over techniek te kletsen. Maar we zijn niet te beroerd te helpen met advies voor de niet ervaren doe het zelver.

Maar dit is geen helpdesk voor mensen die het niet zelf willen doen. Daar is hier de rubriek vraag en aanbod voor. En anders zal er vast via google een reparatie bedrijf in je buurt zijn te vinden.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

Kennelijk hebben de mensen in jouw buurt dit topic niet gezien of hebben genoeg werk om handen. Je kunt een oproep in de rubriek Vraag & Aanbod plaatsen, of je kunt proberen mensen in jouw buurt per mail te benaderen voor zover hun mailadres in hun profiel staat.

P.S. Het forum is inderdaad voor mensen die zelf wel iets kunnen met electronica al is het maar een print herkennen en verwisselen. Een topic starten heeft alleen zin als het een aanzet tot diagnose geeft. Die mogelijke diagnose is er nu (bufferprinten), maar als je die zelf niet kunt vervangen dan heeft het topic niet zo heel veel zin meer en kom je toch op de genoemde rubriek Vraag & Aanbod uit.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 12 mei 2016 03:25:47 (43%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Je mag best naar Noord Holland komen, kan ik je helpen met de TV. Maar het IDD niet zo dat overal de vinger op te leggen is. Je zal op zijn minst een kleine technische (zelf)kennis moeten hebben.

Hallo riri heb u een mail gestuurd wil deze herstelling voor u doen
indien het de moeite loont

heb nu wel beeld maar menu werkt niet.kan licht,contrast,scherpte of kleur niet regelen.iemand een idee.heb één slechte zekering gevonden en vervangen.

Wat voor een beeld heb je?? kleurstrepen toevallig?? dan heb je geen menu en is er een y buffer defect. Menu problemen zijn niet bekend bij deze TVs

geen kleurstrepen.beeld is alleen te donker en reageert niet op menu.waar zit die y buffer ergens aub?

zal schijnbaar op een andere manier moeten uitzoeken waar die y buffer ergens zit.

RIRI dat zijn de smalle printjes linkse kant waar het scherm aangesloten
zit,kijk eens met een loep of er een ic gesprongen is of een gaatje ingebrandt is

Als beeld verder aanwezig is maar te donker is de zsus defect. Kan wezen dat de knoppen vergrendeld zijn in het menu of in hotelmode staat. Boekje eens gelezen??? Is geen bekende fout en heb er vele gezien....