Stuurbekrachtiging

Beste mensen,

Thuis hebben wij een probleem met de stuurbekrachtiging van de heftruck. Het betreft even voor de duidelijkheid een wat oudere heftruck van ongeveer 20 jaar. De stuurbekrachtiging viel enige tijd geleden plotseling uit. Nu is het zo dat de relais welke de stroom aan de motor doorgeeft het gewoon doet. Wanneer ik deze handmatig activeer, begint het stuur opeens uit zichzelf een bepaalde kant op te draaien zonder dat ik hier dan invloed op kan uitoefenen qua draairichting. Verder is er met de zekering niets aan de hand; ik heb zelfs al een nieuwe hierin gezet. Mogelijk ligt het probleem bij de stuursensor zelf:
Aan het stuur zit een 'blokje' welke aan beide zijden tegen een boutje aankomen (mogelijk om de stroom door te geven) en worden bij een bepaalde uitslag tegengehouden door een tweede boutje. Dit alles is gevestigd op een printplaatje waar een stekkertje op gevestigd is met hieraan drie kabels.

Nu is mijn vraag of hier bij iemand een lichtje gaat branden wat het kan zijn? Jullie helpen mij hier erg mee.

Alvast bedankt iedereen!

Elektrische heftruck dus?

Zou normaal met een dubbel relais moeten of met een relais met rugcontact. Met eentje ga je idd altijd in dezelfde richting draaien.

Foto's? Een diagnose stellen zonder metingen ofzo is onmogelijk...

Is dat niet electro hydraulisch?

Automotive engineer - www.easy-tech.nl