Miele W859 'hangt'

Ls,

Mijn Miele W859 lijkt te 'hangen' (geen windows hoop ik)...

Als ik de WA aanzet dmv de Startknop draait deze een programma (ben vergeten welke) maar komt hier niet uit. Welke knop ik ook indruk hij reageert niet en blijft spoelen, de motor draait links- en rechtsom.
Ook het elektrisch openen van de deur gaat niet dmv knop (uiteraard wel dmv het touwtje achter de klep).

Lampjes staan op 1400 toeren, einde kreukehrstelling en nog iets.

Iemand een idee ?

Circa 2-3 jaar geleden zijn schokdempers en koolborstels vervangen waarna hij weer zonder problemen draaide.

gr. Ben

het "hangen" van de machine zal op een bepaald punt in het programma gebeuren. dit is wrs omdat de machine ergens op wacht wat niet gebeurt. verwarming stuk, of de 2e keer water innemen via een andere waterklep die stuk is bijv. ook kan de pomp verstopt zitten, er blijft dan ook water instaan. de slang tussen de pomp en zeepbak die verstopt zit kan ook problemen geven.

als je veel op 40 graden of minder wast kan een keer draaien zonder was op 90 graden helpen om de machiene te reinigen. vuil en dergelijke willen de slangen verstoppen wat ook ellende kan geven.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik ga de slangen en dergelijke nakijken, vreemd blijft wel dat het bediengspaneel helemaal nergens op reageert. Zelfs uit/aanzetten maakt geen verschil, ook kan ik bijv niet van toeren wissellen.

Wordt vervolgd !

-ben

je kunt het programma ook niet resetten?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Draai de programmaschakelaar naar einde als de machine gewoon aanstaat en de deur dicht is. Wacht even, en daarna is alles weer normaal.

Als je de programmaknop elke keer van het gekozen programma naar einde draait en weer terug moet de verlooplampjes een positie verder gaan. Kan gerust met de machine in de aan positie.
Als IDD programma 1 x is gestart, kan je niets wijzigen, dat klopt.

Misschien staat die wel in kinder beveiliging

Kinderbeveiliging ken een Miele niet, zeker niet de oudere..