Is deze frontplaat zelf te maken? Al veel pogingen mislukt...

mocht er nog iemand zij.

kijk eens bij www.interplate.nl uit Deventer.

Ja ja...
Even lekker je eigen website promoten, welke trouwens helemaal NIETS met dit topic te maken heeft.
Zo maak je vrienden hier!

[Edit] Excuses, het zal wel aan de hoeveelheid pillen liggen die ik dagelijks moet slikken.
Vermoedelijk komt het tevens door je gebruikersnaam, en de website in je profiel. Die zijn hetzelfde, en dan even niet opletten en je denkt iets gezien te hebben..
TonHek

[Bericht gewijzigd door TonHek op vrijdag 10 juni 2016 09:40:26 (48%)

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 9 juni 2016 08:42:45 schreef TonHek:
Ja ja...
Even lekker je eigen website promoten, welke trouwens helemaal NIETS met dit topic te maken heeft.
Zo maak je vrienden hier!

TonHek

Er zal vast een link zijn, maar DSA zit in Apeldoorn en Interplate in Deventer dus volgens mij is je redenatie een beetje kort door de bocht.

Interplate heeft onder graveren wel het volgende staan:

Of u nu opzoek bent naar kleine tekstplaatjes of naar grotere frontpanelen
of bedieningspanelen, wij verzorgen het graag voor u.

En toen schoot mij http://www.pmp-nl.com te binnen. Die maken veel frontplaten voor een lokale audio verhuurder. Erg strak werk en ze halen zeker de door TS gewenste nauwkeurigheid.

@TonHek, dat is inderdaad een beetje kort door de bocht Vriend.

DSA doet aan verkoop, verhuur en reparatie van audio en licht apparatuur. Frontplaten maken ze zeker niet. Hooguit uitdeuken.

RTFM, dan pas vragen...

Ja ja

Nadat ik had gepost je eigen originele link veranderen naar iets anders. Een dubbel boefje dus.

Thanks Mate

Zie onder.... en boven
TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Willie W

Golden Member

Misschien was het niet netjes om die link zo te plaatsen,
maar het is wel handig om die er weer bij te hebben.
Het werk ziet er wel keurig uit.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 9 juni 2016 11:56:15 schreef TonHek:
Ja ja

Nadat ik had gepost je eigen originele link veranderen naar iets anders. Een dubbel boefje dus.

Thanks Mate

TonHek

En dan hoort er te staan dat het bericht is aangepast, forum software stuk?

maartenbakker

Golden Member

Toen ik vannacht keek, stond er net als nu interplate. Overigens worden kleine wijzigingen niet van de markering gewijzigd voorzien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 9 juni 2016 12:28:47 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
En dan hoort er te staan dat het bericht is aangepast, forum software stuk?

Sttt. Ook als je 50% hebt gewijzigd kan je de melding dat er gewijzigd is weer wegkrijgen. Is wel eens handig als je op het een-na-laatste bericht meteen een korte reactie typt en na het posten lees je het laatste bericht en typt een langer stuk. Meestal voordat iemand het gezien kan hebben. Dan staat het netter zonder de "gewijzigd" melding. It's not a bug. It's a feature! :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

en.... terug naar het onderwerp....

http://www.circuitsonline.net/forum/file/14410

Ontzettend mooi project geworden!
Proficiat WWJD

edit n.a.v. Sine:
bron foto: WWJD

[Bericht gewijzigd door wielklem op donderdag 9 juni 2016 16:23:34 (11%)

RTFM, dan pas vragen...
Sine

Moderator

@Ton
De post van DSA is NIET gewijzigd.

@wielklem
Als ik het goed lees is dat wel WWJD's project maar een front van iemand anders?

Thevel

Golden Member

De post van DSA is NIET gewijzigd.

Een beetje off topic maar word er een historie bijgehouden, dus ook de wijzigingen?

Op 9 juni 2016 15:32:14 schreef Sine:
@Ton
De post van DSA is NIET gewijzigd.

Dan ben ik dus gek geworden, ok het zal wel.
Heb ik het gedroomd? Drink ik? Nee, geen druppel! Dus zal ik het wel gedroomd hebben. Maar waarom heb ik dan expres geen Quote gedaan?
Anyway: Excuses aan iedereen. Ik ben gek.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Relax. We hebben allemaal wel eens zo'n momentje dat je denkt dat er dit staat maaar in werkelijkheid wat anders. En je hebt ook mensen die het zouden moeten weten, die verkeerd kijken. Ik weet niet of Sine dat 100% zeker kan weten, mogelijk is er een verborgen "feature" in het systeem wat ie niet weet.

Ik kreeg vanochtend een SMS, of ik de "remote wijzigingen" wilde accepteren en ook "dataroaming" wilde aanzetten. Mijn analyse: Iemand stuurt me de instellingen zodat ik hier in NL op een "buitenlands netwerk" kom te zitten die dan hoge roaming kosten gaat rekenen.

Mijn provider gebeld: "Nee dat nummer kennen we niet. Nee WIJ hebben u GEEN sms gestuurd. De laatste SMS van ons is 3 weken geleden geweest". Duidelijk toch?

Blijkt TOCH bij mijn provider vandaan te komen. Dit dus als voorbeeld van "mensen die het zouden moeten weten en met overtuiging iets verkeerds zeggen. Ik had al terugkoppeling gegeven: "medewerker was redelijk comptetent" toen ik er achter kwam dat er geen barst van klopte.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Op 9 juni 2016 16:40:01 schreef Thevel:
[...]Een beetje off topic maar word er een historie bijgehouden, dus ook de wijzigingen?

Ja, iedere geposte versie blijft bewaard en is inzichtelijk.

Als een post is gewijzigd (ongeacht of er een wijzigingspercentage in de post staat) verschijnt er dit icoon bij de post in onze knoppenbalk

Als voorbeeldje de post van mezelf hierboven.

@Wielklem,

Dat bedoelde ik niet ;)

Als ik het goed lees (en ik kan het mis hebben) is die foto van iemand die WWJD's project heeft nagebouwd en daar een frontplaat voor gemaakt heeft.

[Bericht gewijzigd door Sine op donderdag 9 juni 2016 19:26:05 (17%)

Op 9 juni 2016 19:05:55 schreef Sine:
[...]
@Wielklem,

Dat bedoelde ik niet ;)

Als ik het goed lees (en ik kan het mis hebben) is die foto van iemand die WWJD's project heeft nagebouwd en daar een frontplaat voor gemaakt heeft.

Ohw dat zou kunnen.
Ik heb de foto van WWJD's post gepikt.
Zo goed lees ik niet ;)

RTFM, dan pas vragen...

Op 8 juni 2016 10:42:17 schreef ActiveHouse:
MAX7219 of MAX7221.

64 LEDs per IC, slecht een paar I/O lijnen nodig, en je kan die dingen doorlussen. Heb zelf ooit eens met een PIC16F887A een display van 128x64 LEDs gebouwd, en kon er makkelijk tegen 30FPS animaties op afspelen :-)

128*64*30 = 245760, en met een 20 MHz kristal (dus 5 MHz instructie cycle) heb je dan slechts 20 instructies om ieder bitje uit een geheugen te lezen en naar de LEDs te schrijven. Niet slecht.
Waarin had je de animaties opgeslagen?

"If a rocket goes up, who cares where it comes down." - Wernher von Braun

Het project is klaar en erg mooi geworden vind ik zelf...

Uiteindelijk heb ik de frontplaat bij een bedrijf besteld die foto's op o.a. dibond platen afdrukt.
Het resultaat is eigenlijk mooier (vind ik zelf) dan op normaal aluminium.

Voor het hele (open source) project zie hier...

Voor foto's mbt o.a. de frontplaat zie hier

Ik had deze kwaliteit nooit kunnen bereiken bij welk bedrijf dan ook. De LED's zitten klem in het gat en het geheel ziet er erg strak uit nu.

Bedankt toch voor het mee-denken iedereen!

Tjee wat een klus zeg. Geweldig gedaan. Mijncomplimenten

Heel mooi gedaan! Complimenten hiervoor.

Maar bij welk bedrijf heb je deze frontplaat zo laten maken? Dit hoeft geen geheim te zijn en valt zeker niet onder een spamachtige bedoeling als je de naam van dit bedrijf hier ook noemt. Zij leveren tenslotte klasse werk waar wij weer wat aan hebben.

"Velen" van ons zijn op zoek naar zo'n bedrijf of hebben zo'n bedrijf later nodig.

EDIT:

Ik ook erg onder de indruk van de foto's en de videofilms. Super gedaan.

[Bericht gewijzigd door ritmeester op vrijdag 10 maart 2017 19:52:28 (11%)

I love it when a plan comes together !
buckfast_beekeeper

Golden Member

Een sterke bewering

Ik had deze kwaliteit nooit kunnen bereiken bij welk bedrijf dan ook.

Spijtig dat alles gewoon 'geplakt' is. Een frontplaat met 'studs' voor de printjes was wel zo net geweest. Ook de geplakte weerstandjes staan haaks op de moeite die je gedaan hebt voor de rest.

Mocht ik dezelfde klok maken, dan zou ik ook een print tekenen voor de cirkel met leds en alle verbindingen zou ik maken met bandkabel.

Nu nog de meteotime gegevens uit de bits 1-14 halen. Bit 0 kan nooit 1 zijn. Een led die dus ook overbodig is.

Voor de rest mooi gedaan.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 10 maart 2017 19:41:04 schreef ritmeester:
Heel mooi gedaan! Complimenten hiervoor.

Maar bij welk bedrijf heb je deze frontplaat zo laten maken? Dit hoeft geen geheim te zijn en valt zeker niet onder een spamachtige bedoeling als je de naam van dit bedrijf hier ook noemt. Zij leveren tenslotte klasse werk waar wij weer wat aan hebben.

"Velen" van ons zijn op zoek naar zo'n bedrijf of hebben zo'n bedrijf later nodig.

EDIT:

Ik ook erg onder de indruk van de foto's en de videofilms. Super gedaan.

Dankjewel!

Ja ik wist niet of ik firmanamen mocht noemen maar ik heb de frontplaat bij fotoopaluminium.nl besteld.
De 1e keer ging het mis omdat men toch de foto had geschaald (normaal niet erg natuurlijk bij een foto waarvoor deze service eigenlijk bedoeld is!) Ik had er nog zo op gelet. Na een telefoontje werd zonder problemen een nieuwe plaat verzonden en dit keer was het OK. geweldige service vind ik.
Mij werd wel aangeraden de volgende keer eerst even te bellen en door te geven dat er niet geschaald mag worden.

Via 'vergelijkcanvas.nl' kon je een kortingscode krijgen van 4 euro. De plaat van 30x30 wat 26,95 en de verzendkosten 5,95.

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Sine

Moderator

Verdomd, dat is een nette manier om een frontplaat te fabrieken...

Later heb ik bij plaatprinten.nl nog 3 dezelfde frontplaten besteld 30x30 met matlaminaat voor 8,64 per stuk, 7,50 verzendkosten dus 40,44 per 3 stuks totaal.

Ik vond de matlaminaat ietjes minder omdat er toch wat stofjes inzaten maar verder was dit prima kwaliteit en ook precies op schaal geprint.

De kleuren van beide leveranciers waren ook erg mooi trouwens al is dat op de foto's niet te zien.

Ja ik ben dus erg enthousiast over de dibond plaat omdat deze erg stabiel is en makkelijk te bewerken.

Ik heb bijvoorbeeld zoals op de foto's hieronder te zien is, de achterkant van de dibond plaat -waar de 7 seg. displays kwamen- uitgefreesd zodat de plexiglas vensters verzonken konden worden.
Dit was uiteraard met deze plaat makkelijker dan met massief aluminium.

Ik heb geen geavanceerde apparatuur, alles met een simpel standaardje geboord en gefreesd dus dat ging nu prima met deze plaat.