Schuifsteker met veercontact

Kruimel

Golden Member

Beste CO'ers,

Ik heb hier uit een oud apparaat een aantal Faston schuifstekertjes gehaald met veercontact:

https://farm8.staticflickr.com/7512/27881477046_8dd3d55d82_z.jpg

Nu vind ik dit wel makkelijke stekertjes voor experimenteren omdat ze makkelijk weer los gaan, maar ze zijn wat lastig te vinden. Nu heb ik er een paar in bestelling bij Rick Donkers en zal binnenkort een geschikte krimptang proberen te lenen/kopen. Ze zijn bijvoorbeeld ook zeer geschikt voor brugcellen met vlakstekeraansluitingen (deze was daarvoor in gebruik).

Nu zoek ik deze dingen ook voor 4,8mm schuifstekers omdat ik een paar schakelaars heb met dergelijke aansluitingen en het solderen aan deze aansluitingen al snel schade veroorzaakt aan de behuizing van de schakelaar. Weet iemand waar deze te krijgen zijn? Ik ben ze wel al eens tegen gekomen in een Sharp magnetron, maar herkrimpen is nu niet waar ik een vreugdevolle toekomst in zie... (En de magnetron in kwestie laat ik liever nog even intact.) ;-) Is iemand deze dingen weleens in de verkoop tegengekomen?

Groet,
Kruimel

Die hebben ze bij Conrad en Reichelt bijvoorbeeld. En in de bouwmarkt vind je ze soms ook.

Kruimel

Golden Member

Beste KlaasZ,

Ik bedoelde de 4,8mm versie. De 6,3mm versie kon ik (na wat zoeken) wel vinden op Conrad, de kleinere variant heb ik nog nergens gezien. Ik kijk nog wel even op Reichelt, want daar had ik nog niet gezocht. Als ik niet goed heb gekeken hoor ik het graag, maar ik kon zo niets vinden.

Groet,
Kruimel

Shiptronic

Overleden

Kruimel van waar ben je, staat niet in je profiel.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

De 4.8 hebben ze ook bij de C. Zelfs in de betere autoshop of bouwmarkt hebben ze die. Zo zeldzaam zijn ze echt niet hoor.

Kruimel

Golden Member

Ok, bij de tweede passage over Conrad heb ik hem gevonden: link. Ik weet niet waar jij ze zo vaak tegen komt, maak op Conrad vind ik maar 1 product in een lijst van 119 (!) 4,8mm connectoren. :S

Groet,
Kruimel

@Schiptronic: Aangepast.