Temperatuur laadregelaar Suzuki DF15A outboard

Lambiek

Special Member

Wie weet hoe warm de laadregelaar van een Suzuki DF15A ongeveer mag worden? Heb het nog niet gemeten, maar schat dat hij boven de 50 graden komt. heb al geïnformeerd bij de dealer en importeur, maar die weten het ook niet.

Het is een nieuwe motor, hij heeft net zijn 20 uren beurt gehad. Maar er was nog een probleem, hij lade de accu niet bij. Dat zat achteraf in de kabelboom wat ik zelf gevonden had. Maar daar zeiden ze dat het in de laadregelaar zat omdat die erg heet werd dachten ze daar, maar na het herstellen van de kabelboom lade de motor de accu wel bij.

Ik had eerst een 9.9 Pk motor, maar ben naar 15 Pk gegaan. De oude kabelboom is blijven zitten en die is dan ook het zelfde als voor een 15 Pk motor, alleen moet er een zekeringhouder met zekering geplaatst worden, wat ze bij de dealer niet gedaan hadden.

Maar goed hij laad weer, alleen de temperatuur maak ik me zorgen over. Dus weet iemand wat de temperatuur mag wezen?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Shiptronic

Overleden

Die dingen zitten vaak op het blok geschroefd, en een temp. tussen 65 en 80 °C kijk ik niet vreemd van op , eens richting de 100 en erover begin ik me zorgen te maken

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Lambiek

Special Member

Hij zit inderdaad via een beugel op het blok geschroefd. Dus jij denkt dat, als de regelaar niet boven de 80 graden uitkomt dat het oké is? Dat zou wel een gerust stelling zijn. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 28 juli 2016 16:36:37 schreef Lambiek:
Hij zit inderdaad via een beugel op het blok geschroefd. Dus jij denkt dat, als de regelaar niet boven de 80 graden uitkomt dat het oké is? Dat zou wel een gerust stelling zijn. :)

Dat moet jij nog vragen ????? :-) :p

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Lambiek

Special Member

Op 28 juli 2016 19:02:08 schreef Gadget_inc:
Dat moet jij nog vragen ????? :-) :p

Ja, dat moet ik vragen. Omdat ik op het verkeerde been ben gezet door de dealer en de importeur, die zeggen dat de regelaar te warm wordt. Maar hoe warm het moest wezen wisten ze niet te vertellen, dus vandaar. :)

Op 28 juli 2016 18:51:37 schreef Shiptronic:
Nope geen enkel probleem.

Als het een beetje droog blijft ga ik het morgen eens meten, dan weet ik het precies.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Lambiek

Special Member

Heb de temperatuur van de regelaar net gemeten, en die wordt tussen de 70 en 80 graden. Maar dat komt wel van de motor af. Omdat de regelaar met een beugel op de motor zit geschroefd, dus er is achteraf niets aan de hand. Vindt het alleen slordig dat een leverancier, dealer of importeur zoiets niet kan vertellen. Maar goed we zijn weer wat wijzer geworden zullen we maar zeggen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.