Hallo,

Ik wil graag een videorecorder / dvd speler met scart uitgang aansluiten op de vga ingang van mijn beamer. Zijn daar omvormers voor te koop of moet ik die zelf maken, en hoe?

Heeft je beamer dan geen Scart-RGB, S-video of CVBS ingang dan??

:) Richard

Ja, er zijn up-converters te koop. van het merk extron.
maar gezien de prijs van die dingen is het slimmer om dan een nieuwe beamer te kopen ;)

maar zit er geen scart of CVBS ingang op je beamer? dan ben ik wel eens benieuwd wat voor merk dat is.

of laat je je eigen verleiden door de verhaaltjes dat VGA qua kwaliteit mooier is?

De beamer heeft ook s-vhs, component en composiet ingangen, maar vga geeft met grote voorsprong de beste kwaliteit.
Ik heb eens vergeleken:
computer via vga naar beamer: mooi scherp beeld
computer via svhs naar beamer: onscherp beeld
computer via svhs naar composiet naar beamer: onscherp flikkerend beeld

Het is een HP VP 6111 beamer

[Bericht gewijzigd door YouGo op ]

Niet als je scart RGB gaat up converteren. De pixel resolutie blijft 352 x 288 PAL uit je video of heb jij een HDTV video recorder dan??? EEn vga ingang is om geen verlies van het PC beeld te krijgen maar niet om een beter beeld met een slecht bron te maken. HiHi was dat maar zo dan had ik er ook een in huis gehaald.

Het Up-Converteren zal je mogelijk nog kwaliteit gaan kosten.

ja, maar voor VGA moet de bron ook wel degelijk een VGA signaal opwekken.

en dat SVHS uit een computer... ik heb daar vaak mijn bedenkingen over.

vaak is composiet of SVHS uit een dvd-speler/videorecorder vele malen beter dan dat uit een computer.

Op 9 november 2004 15:09:41 schreef YouGo:

Het is een HP VP 6111 beamer

Waarschijnlijk ook als je je KTV er direct op aan sluit. Dat wordt dus waarschijnlijk ook door je VGA kaart van de computer al verslechterd.

Het wil nog wel eens zo zijn dat bij oude dataprojectoren de ingebouwde converter voor PAL-resolutie naar de VGA-resolutie van het LCD (b.v. 800x600) van erg matige kwaliteit is.
De S-VHS en composite ingangen zijn dan alleen een soort van extra'tje.

Goedkoopste oplossing is denk ik een TV-kaartje in een PC.

De S-VHS / composiet uitgang van je computer heeft gewoon slechte kwaliteit.

Op de scart plug zit in ieder geval composiet, en in sommige gevallen ook s-vhs. hiervoor zijn kant en klare kabeltjes te koop, ondermeer bij media markt.