Spoelen wikkelen

Goeie dag,

Ik ben op zoek naar schema's om zelf een spoelwikkel apparaat te bouwen.
Moet namelijk nogal wat spoelen maken en met de hand lukt dat niet altijd even goed.
Spoelen varieren in grote en draaddikte.

Wat voor spoelen gaat het precies om?

Met ferrietstaven kun je wel een trucje uithalen met een boormachine: ferrietstaaf erin draaien, en dan gewoon het draad erop laten lopen bij tamelijk laag toerental.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design

kun je met een stukje plakband een magneetje aan het stukje ferrietstaaf vast maken en met een simpele teller en een reedcontactje het aantal wikkelingen tellen.

pe4mb
Hugo Welther

Moderator

Welkom op de site.

Als het spoeltjes zijn op een hol spoellichaam, kan je ze met een draadeind in de accuboormachine of liever een handboormachine zetten.
Luchtspoelen kan op een zelfde manier doen met een plasticstaaf oid.

Als je er een paar €uro's voor over hebt? Er staat toevallig op Marktplaats ( www.marktplaats.nl ) een wikkelmachine te koop.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ik heb in een plankje 5 spijkers van verschillende maten getimmerd. En dan een klein gaatje net voor de spijker waar ik het materiaal voor het spoeltje in klem. En dan ga ik wikkelen :) en voor ferriet kerntjes of ander soort kerntjes heb ik een klein schroef bakje er op met schuim klemmen. Zodat je ze kan vast klemmen zonder te beschadigen. Ik weet dat dit off-topic is maar nu is mijn vraag aan iedereen: Als je dit zo kan doen waarom zou je dan zo'n apparaat kopen??

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ