| Naam |
Bericht |
Evil Aedolon
|
Is het niet mogelijk om ervoor te zorgen dat sommige afbeeldingen niet groter kunnen worden dan de celbreedte?
Je kan met GD of imagemagick toch kijken wat de afmetingen zijn van de image en die dan resizen OF gewoon de imagetag aanpassen dat hij gewoon kleiner is.
En dan natuurlijk klikbaar maken....
de optie thumbnail aan ene tekening zou ook handig zijn voor het automatisch klikbaar maken en verkleinen...
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
|
Freddy
|
Als jullie dat echt gaan doen, zou de image breedte dan vergroot kunnen worden van 600 naar 640 pixels. Anders gaan m'n scoopplaatjes stuk.
Hompage: www.meettechniek.info . Met techniek bezig zijn en ontwikkelingswerk doen. Wordt vrijwilliger. Kijk op http://www.wot.utwente.nl/intro.html
|
k.p.meinesz
|
tijd voor een poll
Poll: pics autoresize ja of nee
[*] ja
[*] nee
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Een schizofreen is nooit alleen!
|
Evil Aedolon
|
quote:
Maakt niks uit normaal gezien... je hebt een thumbnail je klikt erop en je hebt volle grootte.
Trouwens, die scoopbeeldjes kan je die niet verkleinen met een image-editor? Zo groot moeten die nu ook weer niet zijn, alhoewel voor de kleine details... Je kan de randen er toch afknippen? Gewoon het beeld zelf, je kan in de tekst weergeven welke trace (kleur) wat is... zijn de plaatjes al meteen 25% kleiner
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
|
ikkedus
|
Tegen.
Ik vind het een goed idee, maar ik ben gewoon tegen.
Dat is mijn mening.
En als ik al voor ben dan 639 pixels. Max! [Bericht gewijzigd door ikkedus op 28 november 2004 23:13:37]
|
Evil Aedolon
|
Tijd voor een poll:
Poll: Telt ikkedus zijn mening?
Tussenstand:
Ik ben tegen.
|
Nightwalker
|
Volgens mij is CO besmet met een nieuw virus, genaamd "Poll".
Electronica componenten bevatten rook. Want als de rook er uit is, werkt het niet meer.
|
Evil Aedolon
|
quote:
Tijd voor een poll dus.
Poll: Hebben Polls een grote toevoegende waarde aan topics?
Tussenstand:
|
Lamborghini
|
quote:
Haha, dat noem ik nog eens een onderbouwing
Wie is een ander om te bepalen wat jij wilt doen?
|
Nightwalker
|
Oeps, ik heb gestemt. Nu ben ik ook besmet.
Electronica componenten bevatten rook. Want als de rook er uit is, werkt het niet meer.
|
Jonathan
IDLE Moderator
|
nee polls zijn belachelijk  het maakt een zooi van het forum, dus overdrijf daar aub niet mee
een vraag naar jullie toe omdat ik hier niet zo mee vertrouwd ben
passen de fotos/schemas zich dan automatisch aan aan de resolutie van de gebruiker??
Ik werkte vroeger op een kleinere reolutie dan nu ik ik moet nu veel minder fotos resizen dan vroegerµ
Het zou misschien wel gemakelijk zijn maar misschien moet de gebruiker er ook zelf wat werk willen insteken om zijn PIC's kleiner te maken en/of aanklikbaar te maken
het ligt dus voor een deel ook in jullie handen
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
|
Marco69
Golden Member
|
Het grote voordeel van thumbnails vind ik dat je (als je een thread volgt) je niet eindeloos aan het scrollen bent door die eerste 3 schema's. Na 1x heb ik die wel gezien.
Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
|
Jeroen
Moderator
|
GD of Imagemagick gaat niet werken omdat de CO server dan eerst de plaatjes moet gaan downloaden (en de thumbnails opslaan), dat kost waarschijnlijk teveel load van de server en langzame servers waar de plaatjes op staan zijn dan ook niet handig.
Het is eventueel wel een optie om de plaatjes via JavaScript te resizen als ze te groot zijn. Hier zal ik eens heen gaan kijken.
Verder ben ik het eens met Sp3ci3S: veel mensen dumpen gewoon hun veel te grote plaatjes neer en kijken verder niet of de layout van de site eraan gaat.
www.getfirefox.com
|
Ben_
|
Die load zal toch wel meevallen? Je hoeft ze maar 1x te downloaden en te resizen (bij plaatsing van de post), verder kun je ze gewoon als thumbnail op de server bewaren en serveren.
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
|
Gerwin
|
hoeft toch niet? als je b.v [resize]url van grote pic[/resize] en je leest dat plaatje in middels php verkleint hem laat het zien en destroy enig geheugen van het plaatje geen schijfruimte en klein beetje load.
en als je dan ook nog eerst pingt en dan kijken of de ping te hoog is of niet [Bericht gewijzigd door Gerwin op 29 november 2004 11:27:46]
An amplifier is just a modulator for a power supply
|
Joeri de Man
|
Hoelang denken jullie dat die server bezig zal zijn, als dat nu word ingevoerd. gaat die dan eerst alle afbeeldingen die al op de website staan resizen?
Dan is die te lang bezig, en daarbij alle afbeeldingen die niet meer bestaan dat word ook een probleem.
Of zie ik dit nu helemaal verkeerd.
LED there be light -- Wie maakt er een printje voor mij?kleuren touchscreen te koop. ACX501AKM-7
|
Ben_
|
Wie zegt dat het met terugwerkende kracht moet?
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
|
tEmPeSt
|
Wat die poll's betreft: dit is ook een beetje een rage geworden bij TV programma's......bij de meesten is de uitslag voorspelbaar.......
Sommige topics vallen een beetje breder uit dan het
andere (ik zit nog met een klein schermke).....Ik vloek dan eens omdat ik dan onderaan een beetje van links naar rechts moet bewegen.....Maar als je dan een goed geargumenteerd scoopbeeld in de plaats krijgt, is het er graag bij genomen...  ...
Wat dacht je er van om de hoofdding te laten staan tijdens het naar beneden scrollen....of is dit een slechte suggestie.....
Fighting the World every single day. Fighting the World for the right to play. Heavy Metal in my brain. I'm fightin for Metal cause it's here to stay.
|
Bastiaan
|
quote:
Dan heb je helemaal een klein beeld over, want permanent is dan 10% van je beeldoppervlak bezet door het hoofdding.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
Miezjel
|
Maak dan een link onder iedere post met: Naar boven.
moet elke keer weer naar boven scrollen...soms gebruik ik ook wel eens de backspace toets maar dan moet je het beeld wel weer vernieuwen.
Si vis pacem para bellum.
|
Aart
|
Een pictogrammetje naast het "Quoten" knopje voor naar boven ?
Of anders een gewoon "up" linkje helemaal onderaan de pagina, naast beantwoorden. Meestal zal je ze toch uitlezen tot daar.
AartSite
|
Miezjel
|
quote: Op 26 december 2004 12:28:41 schreef Aart:
Een pictogrammetje naast het "Quoten" knopje voor naar boven ?
Of anders een gewoon "up" linkje helemaal onderaan de pagina, naast beantwoorden. Meestal zal je ze toch uitlezen tot daar.
dat zeg ik
|
Bastiaan
|
quote:
Is dat nou zo moeilijk dan? Je pakt die scrollbalk rechts beet en geeft een grote zwaai aan je muis en voila je zit bovenaan de page...
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
Miezjel
|
quote:
een klik is toch makkelijker....de mens is van nature liever lui dan moe he
|
ikje
|
quote:
ja! ik vind die "naar boven" linkjes altijd hoogst irritant.
|