| Naam |
Bericht |
Erik
|
ik kwam weeres een foutje tegen en ik dacht van laat ik het maares melden
bij de 5 A gestabiliseerde voeding
staat dat je een 2n2955 moet gebruiken dit is een transistor die max 0,1amp aankan wat jullie bedoelen is de mj 2955 deze kan max 15 amp aan
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
|
Bernd
|
Erik... als we jou toch niet hadden.
Printversie?
|
Erik
|
maar als je wel die 2n had gebruikt kreeg je vuurwerk dus...!!!
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
|
Hugo Welther
Moderator
|
Volgens mijn datasheet van de 2N2955 mag ie 60V bij 15A hebben. Dit is de complementaire transistor van de 2N3055.
Is dus een echte Power-Tor in TO3 behuizing.
De MJ2955 is gelijkwaardig maar heeft een TO220 behuizing.
MJ = Motorola plastic behuizing.
Whatever your destination. The road ahead is paved with miles of the unknown.
|
Erik
|
in mijn transistor boekie staat dattie 40 v 0,1 amp mag hebben
nouja...
Datasheet ligt in je mailbox. [Bericht gewijzigd door Hugo Welther op 16 augustus 2002 11:55:16]
|
sytse
|
Ik denk dat Erik gelijk heeft de 2n2955 mag 40v 100mA hebben en de 2N3055 60v 15A.
Euh......
|
Erik
|
in mijn boekje staat dat ook ...in de datasheet van hugo staat 15 ampere ... vaag
|
Hugo Welther
Moderator
|
kan je sheet uit dat boekje eens scannen?
Ben benieuwd, twee verschiillende torren met de zelfde type aanduiding?????
|
Erik
|
plaatje is te groot ik weet het sorry... [Bericht gewijzigd door Erik op 17 augustus 2002 00:23:42]
|
Hugo Welther
Moderator
|
mail maar ff naar
.... [Bericht gewijzigd door Hugo Welther op 21 september 2008 00:27:05]
|
Armani
|
de 2n2955 zou toch de juiste moeten zijn. hier http://www.repairfaq.org/sam/samschem.htm#schslp2 staat een gelijkaardig schema met dezelfde transistor
Microcontroller Zone
|
Hugo Welther
Moderator
|
We hadden via ICQ al vastgesteld dat we beide gelijk hebben/hadden.
Er heeft in het verleden een 2N2955 bestaan van Motorola (low power switching), dit was de complementaire transistor van de 2N2905. En daarnaast de MJ2955 als power tor. De Motorola is later uit productie gegaan en het nummer is gebruikt voor de MJ2955 als 2N2955 in TO3
|