Miele WTI370

Allen,
ik heb een was-droog Miele WTI370 met het volgend probleem .
Bij aanzetten machine komt direct fout F399 .
Ik kan niet in service mode gaan omdat fout direct op treedt bij aanzetten .
Fout zou te maken met overtemperatuur in droogsysteem . Temp sensoren uitgemeten maar deze blijken OK te zijn .
Iemand ideeën ?

Jan

F399, temp sensors of met heeft getracht WIFI aan te zetten?? Miele bellen, ik weet deze ook niet..

F399 - Temperatuur tijdens het droogproces te hoog
Vanaf een bepaalde temperatuur op de temperatuurvoeler van het verwarmingsregister (R30-30) wordt het programma afgebroken.
Oorzaak & Oplossing
Overdosering
Toevoer van koelwater onderbroken
De restvochtsensor (B3-1) is defect.
Pluisvorming op ventilator, condenskanaal
De verwarming drogen (R3, R4) verwarmt constant.

R30-30 is sowieso een dubbele sensor. Beide waarden hetzelfde? ook aan de 2 stekkers (van elke R30 sensor) bij de print gemeten?

De uitlezing vd waarde hardwarematig kan altijd mislopen. Dan moet je de print al gaan analyseren.

Verliesstromen (en deze hoeven niet noodzakelijk v R30 te komen) kunnen roet in het eten gooien. Op alle passieve componenten (en bekabeling, komt bij combi toestellen voor door wrijving) eens 1000V zetten met de megger (opgelet met nog aangesloten elektronica. Niet doen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

R30-30 nagemeten , twee keer dezelfde waarde .
Vanop print nagemeten : één gaat rechtstreeks naar print , daar meet ik dezelfde waarde , de andere gaat via printje waar weerstand op staat . Ook hier meet ik dezelfde waarde als uit tussenprintje komt .
Ik zie ook niets mis aan print , alles lijkt OK en is zeer zuiver .
machine is maar 3 jaar oud .
Kan niet in service gaan omdat hij direct na aanzetten al in fout gaat en begint af te pompen .

Jan

Tja, als die 2de tot aan de vermogensprint (voorbij het tussenprintje) dezelfde waarde geeft dan is de melding verkeerd.

Software issue

Verkeerde interpretatie vd fout (mss is 399 nog iets anders)

Hardware op de print. Dat wordt printwerking analyseren.

Je kan eens nog wat andere sensors los trekken om zo een andere fout te genereren zodat hij mss wel in de service geraakt of dat hij uit zijn vastzitten geraakt.

Meggeren...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Daarom had ik ook aangegeven dat het iets met de WIFI functie te maken kan hebben...

@ Eric,
heb je mijn mailtje al kunnen lezen ?

jan

Restvochtmeting gecontroleerd? Als die in sluiting ligt schijn je dit ook te krijgen..

Ondertussen nog eens alle stekkers één voor één afgekoppeld .
F399 blijft bijna altijd , op bepaald moment F93 maar ook direct bij aanzetten .
R30-30 nog eens nagemeten . Deze meet 2 keer dezelfde waarde (lijkt dus OK) maar wel 195k , hetgeen ik wel heel veel vind . Weet iemand of dit een normale waarde is ?

Restvochtmeting ( en deurslot waar dit over gaat uitgemeten , lijkt ook OK .
Machine geeft ook zelfde melding met open deur ( en dan is restvochtmeting niet actief)

Miele nog niet gecontacteerd , dat is laatste stap ...

Bedankt voor jullie reacties .

Jan

Dus klopt wel de NTCs.. Inside info blijft iets zeggen over geactiveerde WIFI wat niet werkt...

Het genereert een foutieve melding in de software begreep ik.. Een software bugje begreep ik...

Die ken ik nog niet..
Kan er ook niets van vinden.

Is wat ik bij de lokale Miele monteur te horen heb gekregen, hij had er ook last van en machine was opgestuurd naar Miele geweest ( ontwikkelings centrum) en klant heeft een ander gehad..