Mijn laptop heeft geen compoort. Heeft iemand software en hardware om de par naar de ser poort om te zetten? Ik heb nl veel toepassingen voor de COM.
Edit: ik bedoel de LPT poort
Wil je alleen maar 'out' hebben dan?
Zo nee, dan vrees ik dat je aan een USB - RS232 ding hangt. Qua timing K met P, maar ach, soms werkt het probleemloos 
Anders een PCMCIA kaartje hiervoor.
Ik heb een Belkin usb-serieel adapter maar het werkt niet goed. Ik heb in en out nodig. 2uit en 2 in. Een PSMCIA kaartje voor serieel heb ik nog niet ontmoet. Weet jij waar dat te koop is? Er is mij gisteren op een beurs nog meermaals bevestigd dat dat niet bestaat.
evarist: op mijn werk hebben we een viervoudige USB to RS-232 box liggen
1x USB in Pc en hoppa 4 RS-232 poorten
Ik weet niet of het *nog* bestaat. Maar bij een vroegere werkgever (die waar ik mijn M$ alergie opgelopen heb
) hadden we 4-ports RS232. Het bestaat dus wel...
@henk: Werkt dat ook? Ken soortgelijke dingen en die zijn werkelijk K*T wat snelheid en timing betreft (ofwel: het duurt te lang voordat een character ook daadwerkelijk bij de software is aangeland).
Op 28 februari 2005 21:46:42 schreef evarist:
Een PSMCIA kaartje voor serieel heb ik nog niet ontmoet. Weet jij waar dat te koop is? Er is mij gisteren op een beurs nog meermaals bevestigd dat dat niet bestaat.
Is misschien niet courant maar het bestaat.
Google: heel veel resultaten waaronder (de eerste die ik vond):
http://www.quatech.com/catalog/rs232_pcmcia.php
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
de PCMCIA kaart met 1 of 2 serieele poorten bestaat wel, gebruik deze zelf. US-robotics heeft (had?) dit. Of is misschien zo'n FTDI-chip een oplossing?
Je kan natuurlijk ook een ethernet - RS232 converter kopen, oa. Moxa (N-port server) verkoopt dit (goede ervaringen mee)
Op 28 februari 2005 21:54:41 schreef Marco69:
Ik weet niet of het *nog* bestaat. Maar bij een vroegere werkgever (die waar ik mijn M$ alergie opgelopen heb) hadden we 4-ports RS232. Het bestaat dus wel...
@henk: Werkt dat ook? Ken soortgelijke dingen en die zijn werkelijk K*T wat snelheid en timing betreft (ofwel: het duurt te lang voordat een character ook daadwerkelijk bij de software is aangeland).
Marco was dat soms een "four-port" Haha! Die dingen ken ik. Wij gebruikten deze onder SCO Unix.
MvgEat
Even verduidelijken:
Ik heb een Belkin USB naar Serieel adapter maar sommige toepassingen, zoals de RC5 tranceiver werken niet goed. Pulsen ontbreken, terwijl dit wel goed werkt op een echte compoort.Mijn 'eenvoudige' pic programmer daarentegen doet het wel goed, maar de transmissiesnelheid is 100x minder dan met de 'echte' compoort.
heb er zelf 1 x mee gewerkt, maar had probleem met firmware in hardware die op RS232 werkte, mijn baas was er zeer content mee