| Naam |
Bericht |
weardguy
|
Helaas toch weer zo'n topic, maar ik vind toch dat het kicken van topics door nieuwelingen zeer regelmatig gebeurt en ik vind het ook irritant.
Ik vroeg me af of het miss niet mogelijk is, dat nieuwelingen niet verder terug kunnen dan pagina 3 ofzo van de topic lijst.
Miss komen ze dan minder makkelijk oude topics tegen en hebben wij er ook minder last van.
Maar graag de mening van de mede forummers hier (alhoewel er (te)veel discussies daarover geweest zijn)
Ik hoop op enig begrip te rekenen.
http://www.m-voorloop.nl
|
Evilest Aedolon
|
Ze vinden die via de search meestal... blaim the search zet er gewoon een waarschuwing boven bij het posten oid
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
|
Jeroen
Moderator
|
Er komt binnenkort een waarschuwing als je reageert op oude topics, dat staat nog op m'n todo.
www.getfirefox.com
|
Los kontakt
|
ik begrijp eigenlijk niet wat daar nou zo erg aan is,
mits men niet probeert te antwoorden op vragen van een jaar geleden of meer.
Soms hebben ze een soortgelijke vraag, maar kunnen ze het antwoord niet in den topic hemzelfve vinden, ik stooor me DAAR iev niet aan.
|
weardguy
|
Ik vind het ook helemaal niet erg als iemand in een oud topic dezelfde vraag stelt omdat ie het in hetzelfde topic niet kon vinden, maar er zijn er de laatste tijd nogal wat die niet 1 topic kicken, maar een paar achter elkaar, zonder er nog wat aan toe te voegen zoals o.a. silbertje nu in een paar heeft gedaan (ik zeg niet dat deze heel oud zijn)
|
Ives
|
Ochja, meestal zijn het de n00bs (ik weet er alles van, ik stond in het begin ook topics te kicken, hoe kon ik dat nu weten) die topics beginnen te kicken zonder na te denken. Daarom: aan alle newbies: RTFF (=read the fucking faq).
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
|
Jeroen
Moderator
|
Het kicken van een topic is ook niet per definitie fout, als je iets zinnigs toe te voegen hebt is het goed. Staat ook in de FAQ:
quote: Ook is het niet netjes om op discussies van meer dan een paar maanden geleden te reageren als je weinig nuttigs hebt toe te voegen, omdat diegene die de discussie gestart heeft, waarschijnlijk nog weinig aan je antwoord heeft.
www.getfirefox.com
|
Los kontakt
|
sorry dat ik het zeg,
maar wie leest er de FAQ nou tegenwoordig ?
|
surge_me
|
quote:
Mensen die nadenken? BTW is dit niet zo'n loze vraag die niks toevoegd aan de discusie.
(Eh ja dan is dit ook een loos antwoord...)
|
Joeri de Man
|
Ik lees die toevallig wel, en met mij vele anderen. maar ook en heleboel niet,
wat Ae zij van blaim the search, daar heb je niks aan, want ik gebruik nog wel eens google om te zoeken.
Het gebeurt jammer genoeg ik geloof dat ik het ook een keer gedaan had, dat ik dacht oh dat kan wel dat het gewoon een jaar geleden was  .
wat misschien beter zou zijn, is dat als een topic ouder is dan ... er als je reageren doet, er een melding hierover staat.
groeten
Joeri
LED there be light -- Wie maakt er een printje voor mij?kleuren touchscreen te koop. ACX501AKM-7
|
Ives
|
Mensen die het interessanter vinden om 10 min van hun tijd op te offeren, in plaats van om de 10 min op hun vingers de worden getikt door de mods (pas maar op, je zou niet de eerste zijn die de ochtendzon niet meer hebt gezien na een fout bericht te hebben gepost!!  ). Ok, zo'n standaart PhpBB Faq leest niemand meer, maar een custom faq zoals hier, waar mensen veel tijd in hebben gestoken, kan zeker geen kwaad om eens snel te overlopen. Aan de nettiquette moet je je jezelf trouwens altijd houden, zowel op het i-net als in real life.
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
|
Los kontakt
|
zal dit topic dan ooit nog eens worden gekickt ?
http://www.circuitsonline.net/forum/view/284
|
STARTOURS G24T
|
The Important Thing In Science Is Not So Much To Obtain New Facts As To Discover New Ways Of Thinking About Them. ( Dyslectisch ) Intresse In menselijke Anatomy ? Heftig maar zeer interesant http://www.ogrish.com/archives/medical/index.html
|
Rickzz
|
Ik vind dit niet echt storend.
Als je er niet op reageerd staat hij ook
vrij snel weer onderaan!
(ik heb de meeste delen van de Faq wel gelezen  ) [Bericht gewijzigd door Rickzz op 13 april 2005 21:20:23]
|
Miezjel
|
Wat ik storender vind, is het feit dat er elke dag weer dubbele topics worden geopend... waarom doen mensen dit?
zou het komen doordat dat deel van de forumgebruikers de knop "laatste discussies" nog niet hebben gevonden en daardoor denken dat ze meer kans maken als ze in meerdere secties posten?
btw nogwat over de vervelende kinderen die hier de laatste tijd het forum terroriseren met loze nergens op slaande topics, als er weer eens zowiets opduikt vliegt iedereen er gelijk als een bok op een haverzak op af...wees de verstandigste en reageer er niet op. dan is de lol er ook snel weer af!!!!
Michel
Si vis pacem para bellum.
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote:
geen idee... dan moet ik even naar de maanstand kijken en eens diep in de glazenbol koekeloeren...
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
grotedikken
|
Ik denk dat Google de schuldige is. Ik ben er ook al meermaals ingetrapt. Als ik CO opstart ga ik altijd naar laatste discussies, dus geen gevaar.Maar op een dag zoek je gewoon iets op met Google en komt onopzettelijk op een topic van CO terecht. Je leest het artikel,en reageert erop niet realiserend dat het mogelijk al een stokoud topic is.
Ik heb besloten voortaan wat aardiger te zijn. Maak me dus aub niet kwaad!
|
Carel M.
|
Daarom blijf ik van mening dat er op een topic van een bepaalde leeftijd niet meer actief gereageerd moet kunnen worden. Neem kennis van de inhoud van zo'n verhaal en open een nieuw topic. Refereer desnoods aan het oude verhaal, maar maak die oude stukken tekst READ-ONLY!!
|
weardguy
|
Er moet gewoon met grote rode letters een waarschuwing bij dat het een oud topic betreft, en voor google desnoods in de titel van de pagina ofzo.
Maar het een en ander staat op het lijstje van een van de jeroens hier.
|
Joeri de Man
|
quote: Op 13 april 2005 23:21:04 schreef Carel M.:
Daarom blijf ik van mening dat er op een topic van een bepaalde leeftijd niet meer actief gereageerd moet kunnen worden. Neem kennis van de inhoud van zo'n verhaal en open een nieuw topic. Refereer desnoods aan het oude verhaal, maar maak die oude stukken tekst READ-ONLY!!
en hoe ga je dat dan aanpakken?
moeten de moderators alle topics in de gaten houden en dan gaan sluiten?
of moet het automatisch gaan?
Vooral bij ontwikkeling is dit niet mogelijk, en ik heb zelf ook wel is een keer iets gepost en daar ga ik een paar maanden later mee verder. moet kunnen vind ik.
LED there be light -- Wie maakt er een printje voor mij?kleuren touchscreen te koop. ACX501AKM-7
|
Berry
|
wat is er nou zo vreselijk erg aan? Het lijkt mij veel rommeliger worden als er tig topics over dezelfde vraag komen, dus ik zie het probleem niet zo hoor.
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
|
tEmPeSt
|
quote:
Bovenstaande is idd geen slecht idee.
Over het onderstaande heb ik enkele opmerkingen:
Stel dat je een topic tegen komt met fouten op het gebied van techniek. Dan moet men hier toch kunnen op reageren, ook al is het topic al een aantal jaren oud....of zie ik het helemaal verkeerd?
quote: Op 13 april 2005 23:21:04 schreef Carel M.:
Daarom blijf ik van mening dat er op een topic van een bepaalde leeftijd niet meer actief gereageerd moet kunnen worden..... maar maak die oude stukken tekst READ-ONLY!!
Fighting the World every single day. Fighting the World for the right to play. Heavy Metal in my brain. I'm fightin for Metal cause it's here to stay.
|
Remi
|
weardguy gaf al zoiets aan maar is het niet mogelijk om een scriptje te maken die de topics die ouder zijn dan XXX datum een extra tekst in de topic te zetten zoiets als deze tipic is oud of zo
greets
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
|
The Force
Golden Member
|
quote: Op 13 april 2005 23:10:48 schreef grotedikken:
Ik denk dat Google de schuldige is. Ik ben er ook al meermaals ingetrapt. Als ik CO opstart ga ik altijd naar laatste discussies, dus geen gevaar.Maar op een dag zoek je gewoon iets op met Google en komt onopzettelijk op een topic van CO terecht. Je leest het artikel,en reageert erop niet realiserend dat het mogelijk al een stokoud topic is.
Klopt, daarbij kan ook gedacht worden aan de on-site zoekmachine. Die voortaan de resultaten van nieuw naar oud weer laten geven i.p.v. zoals het nu gaat oud naar nieuw. Het eerste topic dat je dan tegenkomt met relevante informatie is meteen het nieuwste!
May The Force be with you...
|
Henry S.
Moderator
|
quote: Op 15 april 2005 19:32:21 schreef Remi:
weardguy gaf al zoiets aan maar is het niet mogelijk om een scriptje te maken die de topics die ouder zijn dan XXX datum een extra tekst in de topic te zetten zoiets als deze tipic is oud of zo
greets
Remi
Dat is idd eenvoudig toe te passen.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|