Shock Media

Navigatie

Het gebruik van AN bij het posten

Forum > Lieve moderators > Het gebruik van AN bij het posten << Vorige | 1 | 2 | 3
Naam Bericht
ovr

Om even tot de bron van dit topic te komen..
Een tijdje geleden gebeurde er dit op het forum:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/20823
Ik stoorde me hier aan een (misschien onschuldig bedoelde) reactie van Stefaan en ik begon te katten (mensen kunnen kattesprongen maken...) Mijn reactie was achteraf wel te heftig naar Stefaan toe, vind ik nu.
Stefaan reageerde met een reactie dat taalfouten een zekere intelligentie weergeven van de schrijver.
quote:
Tenandere, ik vind dat het correct kunnen gebruiken van een taal toch ook een zekere indicatie van intelligentie geeft. Diegenen die bijvoorbeeld nog het onderscheid niet kunnen maken tussen "u" en "uw" zijn volgens mij ook niet bekwaam om bepaalde andere dingen te onderscheiden.

Eigenlijk een directe belediging naar de TS. En vele andere forummers.
Voor de rest maak ik me overigens zelden druk. Soms moet ik even...

Ik vind nog steeds dat slecht schrijvende mensen wijs zijn om zich daar niet voor verstoppen.
Net als een stotteraar die toch een praatje begint.
En als er dan iemand begint te betweteren..is dat gewoon onvriendelijk.
Ik heb het nu ook niet over de afkortingen als w8 en ff.
Dat is nu eenmaal de taal van de jeugd...(ben al 37 namelijk ) En tijden veranderen...

[Bericht gewijzigd door ovr op 21 mei 2005 00:56:08]
Jochem_S
Golden Member

quote:
Op 20 mei 2005 20:36:42 schreef Stefaan Van Slycken:
...maar dus niet bij "antwoord jij". Ook NOOIT in de verleden tijd, voltooid deelwoordt, of eender wat.

deelwoordt?!

Ik blijf het met de TS eens op gebied van een fatsoenlijk leesbare post produceren. Of het kenmerkend is voor iemands intelligentieniveau valt te betwisten, maar laat het dan in ieder geval getuigen van enige luiheid als iemand zijn eigen post niet even naleest voordat hij/zij de "posten"-knop indrukt. Hetzelfde geldt voor het achterwege laten van leestekens of gebruik van alinea's in een wat langere post.

Wat ik toch echt grappig vind is dat er diverse dyslectici reageren om zichzelf te verdedigen en te vertellen dat ze er nou eenmaal erg veel moeite mee hebben. Stuk voor stuk keurige en prima leesbare posts! Als een dyslecticus gewoon de tijd neemt om er een fatsoenlijke post van te maken, dan zul je volgens mij niemand horen over een verkeerde letter of vervoeging als gevolg van dyslexie.

En nog even reagerend op iemand die opmerkte dat deze discussie niet alleen voor start-posts zou moeten gelden: natuurlijk niet. Dit geldt net zo goed voor reacties die mensen geven. Elke post moet gewoon lekker vlot te lezen zijn. Dat scheelt een hoop als je even een topic van een paar pagina's door wilt werken!
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3