Hallo iedereen,
Ik ben Fastlixx en gebruik het vrij te downloaden Popelscan met een DAC aan de LTP-poort voor het aansturen van mijn laser.
Ik weet dat er veel mensen zijn die deze set gekocht hebben via www.mylaserpage.de ,eventueel samen met de MOT1 stappenmotoren om je laser tot een lasershow om te vormen.

Dit nieuwe topic is bedoeld voor mensen die méér willen halen uit deze software en DAC. MOT -en ILDA-bestanden delen, bouwproblemen, tips, trucs. Alles hierover is welkom.
Voor andere vragen mbt lasers en/of aankopen zijn andere toptics op CircuitsOnline te vinden...

Laat maar komen !!!

Hallo Fastlixx,

Leuk idee. Bij Lasers en dergelijke zijn we als bij Topic 8, dus deze zal ook wel snel gaan oplopen..

Weet jij misschien waar ik leuke MOT-bestanden voor mijn Popelscan kan vinden op internet?

De DAC van www.mylaserpage.de schijnt vernieuwd te zijn van versie 1 naar versie 2. Het oude schema is van ene John Volts. Heb jij misschien het schema van de 2e versie?

Kun jij me uitleggen hoe het tabblad Mp3 werkt in Popelscan?

Of weten anderen dat??

even een ander vraagje (zelfde onderwerp)

stel ik wil een 5 voudige dac maken, het maakt mij weinig uit voor welke poort (voorkeur gaat uit naar de com poort)

mijn bedoeling is om een schakeling te ontwerpen die niet geprogrameert hoeft te worden. (dus geen uc erin)

ik heb op de site van maxim al gezocht naar serieele dac's maar die hebben allemaal een synchrone ingang. en de compoort is asynchroon. en ik kom (als een enkel ic ga gebruiken) op een 8voudige dac uit.

maar weet iemand misschien een 8voudige dac te vinden die een asynchrone interface heeft? (dil behuizing)

of misschien een asynchroon -> synchroon converter?

Op 10 mei 2005 21:03:17 schreef Lazeres:
Hallo Fastlixx,

Kun jij me uitleggen hoe het tabblad Mp3 werkt in Popelscan?

Guido heeft nooit echt een handleiding geschreven voor zijn Popelscan. Ook is het progje in de loop der jaren erg vaak aangepast. Mp3 afspelen gaat zo:

#1 Maak veel verschillende .MOT figuren aan en zet deze in een apart mapje. Zet in dit mapje ook het mp3-bestand.
#2 Klik in Popelscan op tabblad MP3.
#3 Klik Load om dit MP3-bestand te laden.
#4 Laad de directory waar je je .MOT bestanden hebt in Load Motlist.
#5 Speel je mp3 af door op Play te klikken.
#6 Klik tijdens het afspelen van dit mp3 op een .MOT-bestand uit de lijst, elke keer wanneer je het wil veranderen. (bijvoorbeeld op de beat van de muziek)
#7 In het mp3-venster zie je deze bestanden terug elke keer wanneer je een .MOT kiest.
Deze bestanden krijgen een extra nummer, dat de tijd (in msec) aangeeft wanneer hij moet beginnen met afspelen.
#8 Sla je show op met Save Motlist.

Succes !!

Weet jij misschien waar ik leuke MOT-bestanden voor mijn Popelscan kan vinden op internet?

Kijk hier maar eens:
http://sbk.phalkin.com/Frames/new/FrameSet.htm

Volgens mij hebben ze ook al eens in een ander Topic gestaan.

Op 12 mei 2005 15:33:18 schreef hilbren:
even een ander vraagje (zelfde onderwerp)

stel ik wil een 5 voudige dac maken, het maakt mij weinig uit voor welke poort (voorkeur gaat uit naar de com poort)
) op een 8voudige dac uit.
maar weet iemand misschien een 8voudige dac te vinden die een asynchrone interface heeft? (dil behuizing)

of misschien een asynchroon -> synchroon converter?

@ Hilbren:
Zou een seriele wel snel genoeg zijn om de 5 DACs aan te sturen? Misschien kun je beter de LTP-poort gebruiken en dan met een extra bit de betreffende DAC aanspreken...

Heb sinds een paar weken Mamba2004 mét dongle van MediaLas.
Werkt super en je kunt veel meer dingen dat met Popelscan.

Je kunt dan op meerdere PC's Mamba installeren, maar de software start pas op op de PC waar de dongle in.
Drááit Mamba, dan kun je de dongle eruit trekken en aan op een andere PC Mamba opstaren. Volgens mij hebben ze hier niet goed over nagedacht. De dongle wordt dus alleen gebruikt voor het ópstarten, niet voor het draaiende te houden...

De DAC van www.mylaserpage.de schijnt vernieuwd te zijn van versie 1 naar versie 2. Het oude schema is van ene John Volts. Heb jij misschien het schema van de 2e versie?

Volts heeft de DAC ontworpen, maar het stelt niet veel voor, hoor.
Het verschil met de 2e versie is dat de grove potmetertjes vervangen zijn door 10-slagen-potmeters en een paar extra IC's met TTL-uitgangen voor aansturen van verschillende laser(kleuren). Het printje is zó eenvoudig dat deze uitgangen niet eens beveiligd zijn tegen kortsluiting enzo. Een schema krijg ik nog van Guido..

Oja, Ik heb inmiddels enkele dagen achter elkaar zitten zoeken op internet naar bruikbare MOT-files.

In totaal het ik zo'n 120MB (!!) aan files gevonden, met zo'n 1500 MOT- files.
Er zullen vast wel dubbele bijzitten, maar dat mag de pret niet drukken.
Inclusief compleet samengestelde MTM-files voor het afspelen met tabblad Mp3. Alleen jammer dat het Mp3tje er dan niet bijzit, zie je nog het eindresultaat niet...

Wie wat wil hebben, moet maar even posten...

Ik heb zeker erg veel intresse in die files !!!
En ik denk ik niet alleen. Heb je ruimte om ze te uppen?
Ik heb mijn @ home space beschikbaar (niet te lang)
Tnx voor al het werk wat erin gezeten heeft.

[Bericht gewijzigd door uncleworm op ]