Aansluit schema frequentieregelaars.

GJ_

Moderator

Mooi.
Nog even een gele plaat achter de noodstop. Wel gewaagd: de noodstop vlak naast de PLC. Dat is goed voor de handel :-)

Het leukste moet nog komen: het opstarten van een nieuwe installatie met alle kleine probleempjes die daar bij horen.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 28 juni 2005 09:23:17

Ja maar het allerleukste: Vrijdag a.s. moet het draaien en de installatie waar het op moet worden geinstalleerd ligt op het moment uit elkaar |:(

Tegen de tijd dat die inelkaar zit moet ik:
-handel installeren en bekabelen
-hopen dat alles in 1x werkt
-de hele installatie kwa timing afregelen

Show must go on!

GJ_

Moderator

Wen d'r maar aan. Wij E-boeren zijn per defenitie als laatste aan de beurt. Dus alle vertraging die iedereen heeft opgelopen komt op ons bordje. Nooit gek door laten maken en proberen er het beste van te maken.
Onder druk presteren vind ik persoonlijk het prettigste, vooral na afloop :-)

Ik heb me net dat relais van 32A eruit gefikt. Spoel weggefikt. Kennelijk moet ik niet het B7 type hebben maar BD die voor gelijkstroom is |:-(

GJ_

Moderator

B7 is inderdaad een AC spoel. Deze heeft een erg lage gelijkstroomimpedantie, dus dat wil wel smeulen.
In plaats van een BD kun je ook een BL type nemen. Die heeft een laag vermogen spoel. Ik ben overigens bang dat je in een AC model geen DC spoel kunt monteren zodat je de hele schakelaar nieuw zal moeten kopen :-(

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 30 juni 2005 09:37:31

Ja verdorie! Ook mn omkeer relais heeft het begeven, die blijft namelijk hangen elke keer, werkt nog wel maar blijf 'aan' staan!

Nu snel aan de slag met insteek relais en een trafo om de boel morgen werkent te krijgen!

Is er nog hoop voor deze relais? Heb al een BD besteld nu, kan alleen niet vinden hoeveel stroom deze in bedrijf vraagt? Jij een idee? Dat boek is alles behalve overzichtelijk.

Al doende leer men, zegge ze he.....

Nou na veel bloed zweet en tranen (letterlijk!) werkt de handel, met hulpcontacten, tafo's en veel extra draden :P]

Voor morgen voldoet het, maar de juiste onderdelen staan al in bestelling en dan is het een kwestie van vervangen en gaan!

Als ik weer tijd heb post ik nog wat foto's, nu snel op naar huis.

GJ_

Moderator

Omkeerrelais met mechanische vergrendeling zijn NIET aan te raden. Deze willen nog wel eens blijven hangen. Kruiselings vergrendelen moet daarnaast toch nog.

Hier nog even wat foto's zoals beloofd. Alle relais zijn nu BD uitvoering en werkt perfect! GJ, nog bedankt voor je hulp :)
http://img307.imageshack.us/img307/5257/p00056669us.th.jpg
http://img307.imageshack.us/img307/1808/p00056684om.th.jpg
http://img307.imageshack.us/img307/1531/p00056717gy.th.jpg

Geel plaatje is onderweg, alsmede een stukje kabelspiraal voor de deur kabelboom.

GJ_

Moderator

Overdrive:

We zijn trots op je :-)

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Wel een late reactie maar ja...

Die terugkoppeling van het NC contact van de contactor naar de ingangen s33 en s34 van het noodstoprelais moet die geïnstalleerd zijn? of mag je deze 2 ingangen (voor een automatische reset) gewoon doorverbinden?