Hoi,
Voor mijn (nog te bouwen) modelbouwvliegtuigje wil ik een snelheidsregelaar maken voor een Speed400 motortje.
Ik heb deze pagina gevonden: Mike Nortons Speed400 speed controller

Een van de onderdelen is een PIC12C509N processor.

Nu heb ik een 'Simpele PIC programmer' in de kast liggen.

Hier zie ik op een wat uitgebreidere JDM programmer dat ook kleinere chips in het voetje kunnen worden gezet.

Kan ik met 'Simpele PIC programmer' (eventueel iets aangepast) ook de PIC12C509N programmeren??

Rik_J

Problems do not concern me. I want solutions, not excuses!

Als je de hardware aan gaat passen zal de software ook aangepast moeten worden. Ik vrees dat dat niet zal gaan gebeuren. Gewoon een nieuwe pic progger maken die jouw pic ook ondersteunt. Er zijn er genoeg op internet!

Gtz,

Rik.

Willie Worteltje

Er zijn 10 soorten mensen. Mensen die binair begrijpen en mensen die het niet begrijpen... http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william.htm

kijk hier om te zien hoe je je pic programmer moet ombouwen.

Hmm... helaas... Dan maar een nieuwe bouwen :)
Bedankt voor de snelle reaktie.

Even nog wat over die chip he,
Bij Conrad vind ik 3x resultaten als ik zoek op 'pic12c509'

PIC12C509/JWS1
PIC12C509-04/SM
PIC12C509-04/P

De partslist uit mijn link hierboven vraagt om een: PIC12C509-04/P-ND

Kan ik dan ook een /P nemen? Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen /SM en /P en /P-ND? Ik neem aan dat ze functioneel allemaal hetzelfde zijn maar de een net een andere architectuur heeft of iets sneller rekent of zo?

[Bericht gewijzigd door Remco Derksen op donderdag 30 juni 2005 15:42:07 ]

gradtje

Ja... en toen ?

Op 30 juni 2005 15:29:14 schreef Remco Derksen:
Hmm... helaas... Dan maar een nieuwe bouwen :)
Bedankt voor de snelle reaktie.

Even nog wat over die chip he,
Bij Conrad vind ik 3x resultaten als ik zoek op 'pic12c509'

PIC12C509/JWS1
PIC12C509-04/SM
PIC12C509-04/P

De partslist uit mijn link hierboven vraagt om een: PIC12C509-04/P-ND

Kan ik dan ook een /P nemen? Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen /SM en /P en /P-ND? Ik neem aan dat ze functioneel allemaal hetzelfde zijn maar de een net een andere architectuur heeft of iets sneller rekent of zo?

De /JW heeft een UV-venster om hem te wissen, de /SM is een smd uitvoering en de /P is de "gewone" DIP versie, deze laatste moet je inderdaad hebben. De 04 geeft de snelheid aan 4MHz in dit geval en zijn dus voor alledrie gelijk. Van binnen zijn ze hetzelfde.

Let op Remco dat de PIC12C509 een zogenaamde One-Time-Programmable versie is. Gaat er iets fout bij het programmeren, dan kun je de chip in de vuilnisbak gooien.

De PICxxFxxx types hebben een flash geheugen en die kun je enkele honderden keren opnieuw programmeren. Er bestaat volgens mij geen 12F509, maar ik weet dat niet zeker.

Ik heb een project gehad met code voor een PIC12C508 en heb de code omgezet naar een PIC12F629. Een goedkoop chipje met meer mogelijkheden en pin compatibel.

Ik heb een PIC16F84A reeds onder handen gehad maar ik heb niet zo'n zin om weer helemaal in de code te duiken en de code om te zetten. Die schakeling van de speed controller is werkend en ik wil nu de makkelijke weg (denk ik).
Maar ik zal er eens naar kijken. Misschien is omzetten toch wel beter. Thanks for the tip.

edit: ik heb net effe wat samples aangevraagd. maw; ga dus toch zelf aan de knutsel en programmering

[Bericht gewijzigd door Remco Derksen op vrijdag 1 juli 2005 00:03:06 ]