Philips EM3 (28PW8807/12) led knippert

Helaas heb ik geen ervaring met het uit lezen van de foutcode en het inschakelen via SDM ! SDM staat voor ????
Ik heb wel nog eens tussen B-E gemeten en deze geeft bijna 0 ohom , ik denk dat dit normaal is, dit heb ik wel op de print gemeten (de Tr staat er nog in)....

wat meet je tussen Collector en massa ?

Als je hier sluiting meet heb je grote kans dat de blauwe schijf condensator 1n5 of 2n2 van 2.5 KV is gescheurt.
Hierdoor gaat het toestel in protectie en start dus niet op. Dit is een veel voorkomende storing bij Philips.

Controleer deze maar eens.

Hij zit tussen de collector en massa van je BU.

Greets

Remi

Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.

Op 12 september 2005 15:45:52 schreef william1967:
E-C is goed,maar sluiting kan ook tussen B-E en B-C voorkomen.Er vanuit gaande dat dat wel goed is ,kun je de foutcode uitlezen? Kun je het toestel wel inschakelen via SDM?,voor je de protectie gaat 'overrulen' wel ff zeker weten dat er geen fout in de hoogspanning zit,eldor trafo's zijn berucht om hun overslag naar de kern van de trafo.

William

Kan je het toestel via SDM in schakelen als het in protectie ligt? Vb. Bu of Hsp defect

Jufo

uote]Op 12 september 2005 19:09:59 schreef luc123:
Helaas heb ik geen ervaring met het uit lezen van de foutcode en het inschakelen via SDM ! SDM staat voor ????
Ik heb wel nog eens tussen B-E gemeten en deze geeft bijna 0 ohom , ik denk dat dit normaal is, dit heb ik wel op de print gemeten (de Tr staat er nog in)....[/quote]

Je kunt toch geen BU fatsoenlijk meten zonder hem er uit te nemen. Hoe kun je anders de B E meten???
Als je niets vind aan de BU de voeding testen met de lampen test (ik leg het niet nog een keer uit)
Indien je zeker bent van de Hsptrafo kun je de protectie buiten dienst zetten.
Lees in de doc de werking globaal van het toestel het starten verloopt heel eigenaardig.

Mijn mening op het knipperen van de Led de fout afleiden is heel moeilijk.Maar dit is mijn mening.
Nog een mening geen makkelijke klant duurt effe voor je hem kent.
Repareer eens een paar bliksem inslagen dan leer je heel wat bij.

GR

Wardje

[Bericht gewijzigd door Wardje op maandag 12 september 2005 23:10:45

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening

Op 12 september 2005 20:20:47 schreef Wardje:
[...]
Je kunt toch geen BU fatsoenlijk meten zonder hem er uit te nemen.

Hier heb je idd een punt Wardje.
Nog even herhalen:
JE KAN GEEN COMPONENTEN FATSOENLIJK METEN ZONDER DEZE UIT EEN SCHAKELING TE HALEN.
EN KOM NU NIET AF DAT ER NIET MAG GEROEPEN WORDEN!!!!!!!
EN NEE IK HEB GEEN PROBLEEM MET MEN CAPSLOCK!!!!

De ledcode heeft mij (niet altijd) al op de goede weg gezet.

Fighting the World every single day. Fighting the World for the right to play. Heavy Metal in my brain. I'm fightin for Metal cause it's here to stay.

Op 12 september 2005 20:54:52 schreef tEmPeSt:
[...]
Hier heb je idd een punt Wardje.
Nog even herhalen:
JE KAN GEEN COMPONENTEN FATSOENLIJK METEN ZONDER DEZE UIT EEN SCHAKELING TE HALEN.
EN KOM NU NIET AF DAT ER NIET MAG GEROEPEN WORDEN!!!!!!!
EN NEE IK HEB GEEN PROBLEEM MET MEN CAPSLOCK!!!!

De ledcode heeft mij (niet altijd) al op de goede weg gezet.

1 heet u Luc123 ??
2 klopt het dat je een BU niet goed kan meten in de kring?
3 aangaande de leds heb ik duidelijk gezegd dat het mijn mening was. Alle respect voor William die weet waar hij over spreekt.
4 de rest kan ik op minder dan twee handen tellen wat dit vorige punt aangaat met alle begrip voor amateurs en hobbyisten.
5 weet echt niet waarom u roept.

Met vriendelijke groeten

Wardje

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening

6) dat je een arrogante man bent die ook denkt iets nuttigs te vertellen over wat men tv noemt.
7) vergeet niet te vertellen dat je 30 jaar ervaring hebt zoals in andere toppics.
8) In het verleden heb je ooit eens één goede keuze gemaakt, dat was toen je enkele maanden terug besloten had al uw post te verwijderen.....Hopelijk maak je nog eens die keuze....
9) ja dat klopt.Dit wou ik nog eens in de verf zetten.
10) Ja jij alleen kan aan tv's werken....Je bent den besten van heel CO en omstreken.....
Zonder vriendelijke groeten....
Bartje

/edit
Heb even de taal aangepast. Mijn excuses Wardje voor het taalgebruik.

Fighting the World every single day. Fighting the World for the right to play. Heavy Metal in my brain. I'm fightin for Metal cause it's here to stay.
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.

Op 12 september 2005 20:20:47 schreef Wardje:
uote]Op 12 september 2005 19:09:59 schreef luc123:
Helaas heb ik geen ervaring met het uit lezen van de foutcode en het inschakelen via SDM ! SDM staat voor ????
Ik heb wel nog eens tussen B-E gemeten en deze geeft bijna 0 ohom , ik denk dat dit normaal is, dit heb ik wel op de print gemeten (de Tr staat er nog in)....

Je kunt toch geen BU fatsoenlijk meten zonder hem er uit te nemen. Hoe kun je anders de B E meten???
Als je niets vind aan de BU de voeding testen met de lampen test (ik leg het niet nog een keer uit)
Indien je zeker bent van de Hsptrafo kun je de protectie buiten dienst zetten.
Lees in de doc de werking globaal van het toestel het starten verloopt heel eigenaardig.

Mijn mening op het knipperen van de Led de fout afleiden is heel moeilijk.Maar dit is mijn mening.
Nog een mening geen makkelijke klant duurt effe voor je hem kent.
Repareer eens een paar bliksem inslagen dan leer je heel wat bij.

GR

Wardje

[/quote]

@KT88 WAT IS HIER WEER MIS MEE

Wardje

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening

Dan moet je nog eens GOED mijn reactie lezen voordat je op een arrogante manier iemand probeert de mond te snoeren...
Ik ben niet de eerste die dit met jou tegen komt. Het is wel de eerste maal dat iemand mij zover kan krijgen...

[Bericht gewijzigd door tEmPeSt op maandag 12 september 2005 23:21:34

Fighting the World every single day. Fighting the World for the right to play. Heavy Metal in my brain. I'm fightin for Metal cause it's here to stay.

getver tis weer zover :P

slaap er ff een nachtje over

nieuwe dag nieuwe kansen

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
KT88

Overleden

Op 12 september 2005 23:11:38 schreef Wardje:
@KT88 WAT IS HIER WEER MIS MEE

Ik begrijp hier helemaal niets van.

Neemt beide eens een lekker Belgisch biertje en denk er nog eens over na.....

En oh ja, laat niet een vraagsteller op CO de dupe worden van onderlinge ruzie, dat schiet niet op.

[Bericht gewijzigd door KT88 op maandag 12 september 2005 23:37:09

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Evarist

Golden Member

@Luc123 Werkt je TV nu al met alle goede raadgevingen? :)

De EM2 geeft niet zomaar een knippercode. Je moet hem in SDM zetten zoals Wardje al eerder zei. Je kan dit met de DST doen of door de 2 pinnen te verbinden ( zie doc)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 12 september 2005 23:36:12 schreef KT88:
[...]
Ik begrijp hier helemaal niets van.

Neemt beide eens een lekker Belgisch biertje en denk er nog eens over na.....

En oh ja, laat niet een vraagsteller op CO de dupe worden van onderlinge ruzie, dat schiet niet op.

KT88
Als u meent dat iemand uitschelden voor "arrogante zak "
normaal is.
Het chauvenisme haald de bovenhand zeker.
Wilt u al mijn gegevens paswoord enz verwijderen
best dank hiervoor.

Wardje

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening

mijn sbr tv heeft dat ook eens gehad, constant knipperen. Spijtig genoeg wouden ze me niet in de winkel vertellen wat er gebeurd was, maar op amper een dagje had ik ze weer. Hoogst waarschijnlijk dus ergens een klein componentje

(ik ken weinig van tv's, dus zit even niet op mn kap als ik er mijlen van zit ;) )

grtzz..B

Meten is weten!

oké , ik heb de BU2520DX eruit gehaald en nagemeten ,,tussen B en E meet ik 45ohom,tussen B en C 0.933Kohom,,ik denk wel dat deze goed is !Ik meet dan op de print tussen E en C hier heb ik zo'n 22Kohom ,,dit lijkt me ook goed ,,dan sluit ik de lamp aan tussen E en C ,,zet de tv aan en lamp brandt NIET ,,dus de 150Và160V is niet aanwezig en ja de led blijft knipperen,,,Ik denk dat er een probleem is met de voeding ,,wat is het volgende dat ik moet testen ??? of nazien...kan er iemand mij de service namueel doorsturen ....
Thanks
PS: mijn naam is koen

KT88

Overleden

Sorry Koen (luc123), dit zal de laatste keer zijn dat ik je thread misbruik!

Op 13 september 2005 06:37:45 schreef Wardje:
KT88
Als u meent dat iemand uitschelden voor "arrogante zak "
normaal is.

Neen, dat is niet gebruikelijk, maar soms kan het iemand hoog zitten, blijkbaar was dat ook bij Tempest zo.
(Overigens heeft hij die woorden teruggenomen.)
Dat bedoelde ik ook met "ik begrijp hier niks van" , dwz. het kwam voor mij zowat uit de lucht vallen wat er tussen jullie gaande was.

Het chauvenisme haald de bovenhand zeker.

??? Voorzover ik kan zien is Tempest ook Belg...

Wilt u al mijn gegevens paswoord enz verwijderen
best dank hiervoor.
Wardje

Als je dat echt wilt, denk er nou nog eens even over na en mail dan naar een van de moderators.
PS. ik heb mijn circuitsonline mailbox nog niet in orde, dus ik kan eventuele mail nog niet lezen. Wordt aan gewerkt!

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 13 september 2005 19:29:20 schreef luc123:
oké , ik heb de BU2520DX eruit gehaald en nagemeten ,,tussen B en E meet ik 45ohom,tussen B en C 0.933Kohom,,ik denk wel dat deze goed is !Ik meet dan op de print tussen E en C hier heb ik zo'n 22Kohom ,,dit lijkt me ook goed ,,dan sluit ik de lamp aan tussen E en C ,,zet de tv aan en lamp brandt NIET ,,dus de 150Và160V is niet aanwezig en ja de led blijft knipperen,,,Ik denk dat er een probleem is met de voeding ,,wat is het volgende dat ik moet testen ??? of nazien...kan er iemand mij de service namueel doorsturen ....
Thanks
PS: mijn naam is koen

Koen
Dat klopt ik heb er vergeten bij te zeggen als je dit doet moet je C2530 (smd) kortsluiten anders start de hoofdvoeding niet.Dit is het nummer voor de EM2 (sorry zie nu pas dat het om een EM3 gaat is bijna de zelfde)heb geen schema hier van de EM3 maar de werkwijze is de zelfde misschien ander nummer voor C2530 .Maar alleen doen met afgekoppelde Hsp of zonder BU
TV aan zal in stand by staan rode led aan zonder pinken dan met afstandbediening of op toestel aanzetten. De lamp moet nu constant branden.Neem een lamp van 60W.

(moeilijk om alles in kort bestek uit te leggen)
Zonder schema of documentatie is het inderdaad heel moeilijk herstellen in sommige gevallen onmogelijk.
Nogmaals sorry voor de missing tussen EM2 en EM3.

Wardje

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening

Dag Wardje,

Kan je me het schema van de EM2 doorsturen , zodat ik een beter inzicht krijg.C2530 waar staat deze ongeveer ?? waarom moet ik deze kortsluiten ??
De lamp test kent ik wel ,,wat wel is dat de relais in de voeding eerst aangaat(led wordt groen) en dan valt de relais terug uit ,,(led wordt rood en begint te knipperen)
Thanks

Koen:

Met C2530 sluit u B E van T7529 BC847B (smd) kort ,de stand-by transistor ,hierdoor kan de hoofdvoeding starten.
De nummers van de transistors staan op de print niet altijd even duidelijk.
Hsp afschakelen of BU er uit.
De relais valt altijd terug af hij schakelt de demagnetisering uit.Kan het schema niet doorsturen het is een ganse boek (Service documentatie )en bezit ook geen scanner.De EM3 is ongeveer hetzelfde de voeding zeker alleen misschien de nummering van de transistor.

Wardje

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening

Koen
Kan je geen schema downloaden ?
Hier op dit forum zitten wel mensen die adressen kennen.
trouwens je moet een EM3 hebben geen EM2.

Gr
Wardje

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening

Hoi Luc,je hebt email met een URL waar je het schema vind

William

oké ik heb het schema nu,,ga nu eens de voeding nazien ...
Thanks
]

Mijn probleem met de EM2 waar ik lang naar heb gezocht. Er zitten 2 relais in, eentje voor de demagn. en eentje voor de spanning naar de voeding. Wat bleek, de spanning naar de voeding stortte compleet in waardoor de lijntrap niet wilde starten. Komt er na het inschakelen geen response van de lijntrap naar de processor, dan gaat de led knipperen. Beide relais vervangen en het probleem was opgelost.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Op 17 september 2005 00:23:30 schreef Zoef de Haas.:
Mijn probleem met de EM2 waar ik lang naar heb gezocht. Er zitten 2 relais in, eentje voor de demagn. en eentje voor de spanning naar de voeding. Wat bleek, de spanning naar de voeding stortte compleet in waardoor de lijntrap niet wilde starten. Komt er na het inschakelen geen response van de lijntrap naar de processor, dan gaat de led knipperen. Beide relais vervangen en het probleem was opgelost.

Groetjes Hans.

Dacht dat in de EM2 maar 1 relais zit nl voor de demagnetisatie.
In de MG zitten er 2 relais.
Heb hier toevallig een EM2E in herstelling er zit maar 1 relais in.Van de EM3 ben ik niet zeker maar dacht ook maar een.
Maar .... misschien zijn er in sommige landen andere uitvoeringen van EM2's.

Ward

[Bericht gewijzigd door Wardje op zaterdag 17 september 2005 21:50:35

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening