Weerstand bypassen

Wat wil je hier in godsnaam mee doen? 1MJ aan elektrische energie.... (lees ik toch goed hè 380V 15F?)

Ga je hier zo'n electromagnetisch kanon mee maken ofzo?

1MJ, ja dat zal idd wel lang duren om op te laden, 20 minuten met 1kW erin :S.

Sorry, maar ik ben bang dat hier iets gemaakt wordt dat wettelijk niet toegestaan wordt...

Free the whales!

Het gaat gewoon om een proefproject waarbij er ultracapaciteiten aan elektrische voertuigen worden gehangen. Wettelijk niks mis mee!!!

@lucky me: waarom zou die weerstand boem zeggen als je het relais sluit? Als je dat sluit dan wordt de weerstand net uit de kring genomen zodat er geen stroom meer vloeit.

Ik denk dat je bedoelt dat als je de RC kring sluit dat dan de weerstand zou doorsmelten, niet? Dat is echter ook helemaal fout: 380 volt over een weerstand van 680 Ohm geeft bij mijn weten nog altijd maar 0,559 ampère. Dit geeft dan een vermogen van de weerstand van slechts 212Watt. En dat is klein genoeg want ik beschik over een weerstand van 300 Watt.

(Die weerstand kost trouwens maar ongeveer 50 euro :-))

Maar wat doe je er dan mee? gaat de motor van het voertuig erop aan worden gesloten?

Free the whales!

Ja natuurlijk gaat de motor erop aangesloten worden. Er staat nog wel een inverter tussen aangezien het om een wisselstroommotor gaat.