ATtiny2313 en AT90s2313

Hallo,

Ik heb een probleem met de ATtiny2313 en de AT90s2313.
AT90s2313 moet te vervangen zijn door de ATtiny2313.

Er is mij zelfs verteld door de verkoper ervan dat de software ook niet aangepast hoeft te worden.

De functie van de microcontroller is het omzetten van RS232 naar i2c. Dit deed ik eerder met behulp van de AT90s2312.

Nu wil ik dit ook kunnen doen met de ATtiny2313. Ik heb dezelfde software als die in de AT90s2313 staat in de ATtiny2313 gezet.
Dit werkt echter niet. De AT90s2313 werkt in dezelfde schakeling wel!

Ook heb ik de software (geschreven in C in Code Vision AVR) aangepast. Ik heb alleen gebruik gemaakt van de wizard die in het programma zit waarmee je de instellingen kan wijzigen. De rest van het programma is dus hetzelfde gebleven.

Wat mij opviel toen ik de 2 programma's vergeleek was dat er een paar instelling waren bijgekomen. Maar de instellingen die erbij zijn komen hebben volgens mij geen invloed op de werking.

Ook de "nieuwe" software heb ik geprogrammeerd. Maar deze werkt ook niet...

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt!

De ATtiny2313 is veel uitgebreider, er zit ook een PORTA (xtal pinnen) bij, etc etc. Zit veel meer in dan de AT90S2313.
Een aantal dingen zul je moeten aanpassen in de software.
Je moet ook de definities hebben van de ATtiny2313, weet niet hoe dit zit met C.

RES

Ik heb gebruik gemaakt van het programma Code Vision AVR. Dit is een compiler speciaal voor ATMEL microcontrollers.
Code Vision AVR maakt zelf het programma geschikt voor de ATtiny2313...

De 3 pinnen van PORTA benut ik op dezelfde manier als de 3 pinnen van de AT90s2313. Die gebruik ik namelijk voor de oscillatie en de RESET.

[Bericht gewijzigd door guppie op donderdag 15 september 2005 12:49:10

Software voor een 2313 (HEX file) draait op een tiny2313
MITS je 'even' de fuses voor de klok goed zet...

Standaard staat de Tiny2313 op 1MHz (of was het 8, weet
het even niet).

Door met avrdude even de lfuse op 0xDC te zetten zou ie
het moeten doen.... Dan staat de clock op Extern kristal...
Althans deze instelling heb ik voor de clocksettings voor
mijn wisseldecoder... Dus op EIGEN RISICO AANPASSEN...

avrdude -c stk200 -p t2313 -U lfuse:w:0xDC:m

Met PonyProg en andere gaat het ook, kijk dan even
voor desbetreffende programma hoe de fuses te zetten.

Suc6,

Robert

Tis eindelijk gelukt :-)

Het probleem was dat hij op de interne oscillator werkte van 4Mhz en dus niet op het kristal van 2.4576 MHz. Dit kwam door een standaard instelling in PonyProg (dit gebeurde ook bij andere gebruikte programma's). Kheb in PonyProg2000 ingesteld dat hij de externe oscillator moet gebruiken en nu werkt het!!! :-)

Bedankt allemaal nog voor de hulp!