Magneetkleppen / servo motor

Voor een project ben ik op zoek naar magneetkleppen (of eigenlijk servo motoren) om een knop op een verwarming te regelen.

We hebben hier een 15tal radiatoren. Ik wil deze allemaal electrisch individueel open/dicht kunnen zetten.

Echter is de bestaande installatie al ruim 20 jaar oud, zodoende heb ik wat problemen met het vinden van een juiste klep (of servo) die ik er op kan plaatsen zodat ik niet in de leiding hoeft te zagen.

Op de knop zelf staat MNG (met een kleine n in de M). Heeft iemand enig idee of ik bijvoorbeel deze http://www.comap.be/site/comap/terminal.jsp?codeSite=BE&codeLangue… zonder veel problemen hier op aan kan sluiten?

Sine

Moderator

Die kun je alleen maar op thermostaat kranen plaatsen, dus kranen van het type waarbij de draaiknop een pinnetje naar binnen duwt.

Kranen met een klassiek draai meganisme gaat niet lukken met deze knop.

DE OLDE

Overleden

Er zijn voor dit doel z.g.n. zoneventielen bijv.fabr.HERZ ze bestaan uit een afsluitgedeelte (kraan) en een z.g.n. thermische motor als je die aanstuurt gaat hij in ongeveer 1 minuut open, je kunt ook prima poportioneel regel d.m.v. dutycycle

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Op 15 september 2005 23:34:39 schreef LauPro:
Op de knop zelf staat MNG (met een kleine n in de M). Heeft iemand enig idee of ik bijvoorbeel deze http://www.comap.be/site/comap/terminal.jsp?codeSite=BE&codeLangue… zonder veel problemen hier op aan kan sluiten?

maximaal 50 graden staat er bij volgens mij stookt een verwarmingsketel tot 90 graden

Draaiwerk? Proto Type? of ander enkelstuks draaiwerk? - draaitechniek.nl

Kan er bij zo'n zoneventiel spanning op blijven staan? Dit is neem ik aan wel beter dan een servo motor omdat je anders wakker kan worden van zo'n motor die aan slaat.

DE OLDE

Overleden

Zolang je er spanning op houdt blijft hij open schakel je de spanning af dan sluit hij langzaam , duurt evenals bij openen ca 1 minuut, ze zijn er in 24 V gelijk of wisselspanning (maakt niet uit) en in 230 V. Het heet thermomotor het is dus een verwarmingselementje dat een soort thermogeval verwarmt , hierdoor gaat deze omhoog en kan de spindel van het kraanelement openen, alles gaat geruisloos en langzaam. (Ca 1 minuut) hierdoor kunje als je bijv. 10 x per minuut in en uit schakelt de klep half of driekwart open sturen.

[Bericht gewijzigd door DE OLDE op vrijdag 16 september 2005 17:04:07

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Dat is precies wat ik zoek. Want dan kan je per kamer aangeven hoe snel je het warm wil hebben. De woonkamer kan bijvoorbeeld veel gelijkmatiger worden verwarmd dan een slaapkamer die even heel snel warm moet worden (omdat overdag er bijv. niemand is).

Weet iemand nog een goede winkel waar ze deze ventiele verkopen?

DE OLDE

Overleden

Een goede verwarmingboer moet ze kunnen leveren, als het niet lukt kan ik je ook helpen, maar dan moet je me maar mailen

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.