Winkel met lage verzendkosten

Op 3 oktober 2005 12:31:39 schreef Fuzzbass:
Volgens mij rekent VOTI.NL alleen maar de postzegel of pakketzegel. Dat lijkt me ook heel redelijk.

Voti rekent ook meteen 3 eurie hoor! Ik ga meestal voor onderdelen die elektronica-onderdelen niet heeft gewoon naar de elektronica boer. (tenzij die afzetterlijk duur is, dan ga ik naar dan bestel ik bij futurlec)

Woei! *heeft etsbak*

maar futurlec is toch een amerikaans bedrijf.

Op 5 oktober 2005 00:14:46 schreef Spacejam:
maar futurlec is toch een amerikaans bedrijf.

Ze hebben verschillende vestigingen, maar er wordt verzonden vanuit thailand.

Op 3 oktober 2005 12:31:39 schreef Fuzzbass:
Volgens mij rekent VOTI.NL alleen maar de postzegel of pakketzegel.

Ik reken een vast bedrag van E 3.00 (buiten NL: E 5.00 of E 8.00). Jammer voor jouw als je 1 transistor bestelt, jammer voor mij als het een pakje van 5 kilo wordt.

Wat mij betreft is dat niet zozeer verzendkosten maar afhandelingskosten: ik moet een bestelling verwerken, facturen printen, doosje vouwen etc, en ik moet ook m'n belastingman betalen om alles nog eens na te lopen. Een vast bedrag per bestelling geeft dat goed weer.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Op 5 oktober 2005 09:50:37 schreef Wouter van Ooijen:
[...]

Ik reken een vast bedrag van E 3.00 (buiten NL: E 5.00 of E 8.00). Jammer voor jouw als je 1 transistor bestelt, jammer voor mij als het een pakje van 5 kilo wordt.

Hmm, dan volgende keer toch maar meer bestellen ;-)

Op 5 oktober 2005 09:50:37 schreef Wouter van Ooijen:
[...]Wat mij betreft is dat niet zozeer verzendkosten maar afhandelingskosten: ik moet een bestelling verwerken, facturen printen, doosje vouwen etc, en ik moet ook m'n belastingman betalen om alles nog eens na te lopen. Een vast bedrag per bestelling geeft dat goed weer.

Ik zou jou gezicht wel eens willen zien als je naar de supermarkt gaat voor een heel wit en je krijgt een rekening van 2 euro vermeerderd met 3 euro afhandelingskosten.

In de trant van: ons pand inclusief stookkosten moet ook betaald worden en het salaris van de cassiere plus de electra voor de oven. ;-)

Op 5 oktober 2005 14:40:36 schreef betatester:
[...]
Ik zou jou gezicht wel eens willen zien als je naar de supermarkt gaat voor een heel wit en je krijgt een rekening van 2 euro vermeerderd met 3 euro afhandelingskosten.

In de trant van: ons pand inclusief stookkosten moet ook betaald worden en het salaris van de cassiere plus de electra voor de oven. ;-)

Da's appels en peren vergelijken, als je supermarkt het heel wit nou thuis zou bezorgen, dan heb je wel gelijk.
Of als je de onderdelen nou live bij wouter kon afhalen en er dan nog steeds porto/behandelingskosten berekend worden, dan ook.

Op 5 oktober 2005 09:50:37 schreef Wouter van Ooijen:
[...]

Ik reken een vast bedrag van E 3.00 (buiten NL: E 5.00 of E 8.00). Jammer voor jouw als je 1 transistor bestelt, jammer voor mij als het een pakje van 5 kilo wordt.

Wat mij betreft is dat niet zozeer verzendkosten maar afhandelingskosten: ik moet een bestelling verwerken, facturen printen, doosje vouwen etc, en ik moet ook m'n belastingman betalen om alles nog eens na te lopen. Een vast bedrag per bestelling geeft dat goed weer.

Mja, blijft duur voor een paar kleine onderdeeltjes (het is mij nog niet gelukt om pakketpost te krijgen :(). Het weerhoud mij er toch regelmatig van om wat te bestellen.

Woei! *heeft etsbak*

Op 5 oktober 2005 15:20:52 schreef DC2PCC:
[...]

Da's appels en peren vergelijken, als je supermarkt het heel wit nou thuis zou bezorgen, dan heb je wel gelijk.
Of als je de onderdelen nou live bij wouter kon afhalen en er dan nog steeds porto/behandelingskosten berekend worden, dan ook.

Wouter:
Wat mij betreft is dat niet zozeer verzendkosten maar afhandelingskosten

Afhandelingskosten dus!

Jouw redenatie volgend kan ik het volgende stellen: De supermarkt moet een heel pand onderhouden, daar stookkosten voor betalen, terwijl Wouter het van zijn stoffige zolderkamertje kan verkopen.

Op 5 oktober 2005 14:40:36 schreef betatester:
Ik zou jou gezicht wel eens willen zien als je naar de supermarkt gaat voor een heel wit en je krijgt een rekening van 2 euro vermeerderd met 3 euro afhandelingskosten.

Als ze dat bij de ingang vermelden zie ik het probleem niet, vegelijk het met 'pinnen beneden de E 8.00 koste 0.30 extra'. En ik denk dat de meeste winkels die je een heel wit *opsturen* dat niet zonder extra kosten zullen doen, of kan dat bij jouw wel?

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Op 5 oktober 2005 15:20:52 schreef DC2PCC:
Of als je de onderdelen nou live bij wouter kon afhalen en er dan nog steeds porto/behandelingskosten berekend worden, dan ook.

Dan zou ik dat eigenlijk nog steeds moeten doen (in de praktijk doe ik dat meestal niet), want mijn boekhouding gebruikt het factuurstelsel, dus ik maak kosten per factuur. Een winkel gebruikt het kasstelsel, dan zijn er nauelijks vaste kosten per transactie. Maar als ik een echte winkel zou zijn dan zou ik de kosten van het winkelpand weer moeten doorrekennen in de componenten. En zulke winkels zijn er al, dus wie dat wil kan daar terecht. Je kan niet van twee walletjes eten. Of als je denkt dat dat wel kan: zet zelf zo'n winkeltje op!

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Lucky Luke

Golden Member

nou, gezellig hier :(

Op 5 oktober 2005 15:43:13 schreef Wouter van Ooijen:
[...]

Als ze dat bij de ingang vermelden zie ik het probleem niet, vegelijk het met 'pinnen beneden de E 8.00 koste 0.30 extra'. En ik denk dat de meeste winkels die je een heel wit *opsturen* dat niet zonder extra kosten zullen doen, of kan dat bij jouw wel?

vanaf zijn stoffige zolderkamertje kan dat ongetwijfeld, maar het heel wit zal dan ook wel stoffig zijn (en dan betaal je alsnog handelingskosten hoor: opslag, verpakken, verzendkosten, reisvergoeding richting postkantoor...)

hoe het ff echt gezellig?

o wacht, dat moeten de mod's zeggen... (of niet)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 5 oktober 2005 15:50:06 schreef Lucky luke:
nou, gezellig hier :(
[...]
... reisvergoeding richting postkantoor...

Iemand op ebay vroeg vraagt daar $5 voor (+ nog de verzendkosten natuurlijk):P

Tjah .. zo'n discussie kun je eindeloos lang door voeren, hoewel €3 toch wel hoog is voor verzending + afhandeling, gezien de meeste doosjes van hem voor 1,56 de deur uitgaan.

Woei! *heeft etsbak*
GJ_

Moderator

Op 5 oktober 2005 15:52:50 schreef jossie14:
......
hoewel €3 toch wel hoog is voor verzending + afhandeling, gezien de meeste doosjes van hem voor 1,56 de deur uitgaan.

Wat denk je nou? Zelfs het doosje kost geld, z'n tijd kost geld, de handelingen van bank kosten geld ('t is geen priverekening), z'n KvK inschrijving kost geld, z'n boekhouder kost geld en jij jammert over 3 euro omdat je geen zin hebt om naar de winkel te fietsen?

Sommige mensen vergeten dat een ondernemer ook nog moet wonen, eten enz. Juist bij Voti zijn de kosten relatief laag en alleszins redelijk. Bovendien kun je er voor weinig allerlei programmertjes kopen (bij Microchip of Atmel zijn ze net effe iets duurder) en mag je gratis de mede door hem ontwikkelde programmeertaal gebruiken als ASM iets te lastig is.

Als een scholier of student zegt dat iets "te duur" is moet ie zich eerst even afvragen of hij niet bedoelt of het "voor hem te veel geld is", da's namelijk iets anders.

enne jossie14....
ik zat niet specifiek tegen jou uit te varen hoor ;-)

Op 5 oktober 2005 16:05:18 schreef GJ_:

Als een scholier of student zegt dat iets "te duur" is moet ie zich eerst even afvragen of hij niet bedoelt of het "voor hem te veel geld is", da's namelijk iets anders.

Ik ben geen scholier of student meer, maar vind dingen vaak ook 'te duur' in de trant van 'is teveel geld voor me' , die instelling heb ik nog van uit me studententijd. Heeft wel als voordeel dat ik niet onnodig veel geld uitgeef aan elektronica (alhoewel ik het toch niet kan laten 1x per 4 maanden ca.200 euro stuk te slaan bij [URL=www.pollin.de]pollin[/url], maar die hebben dan ook wel heel veel leuke spullen ;-), wat het gemis Radio twenthe/smit Baco wat draaglijker maakt)

vandaag had ik aan de directeur gevraagt waar hij zijn elektroncia spul vandaan haald en dat was bij farnell. en je hoefde schijnbaar geen verzendkosten en verpakkingskosten te betalen. want vandaag kwamen 2 componentjes binnen die snel nodig waren voor 0.30 ofzo. en dat was ook het enigste wat betaald hoefde te worden. weet iemand hier iets meer van hoe het werkt daar?

GJ_

Moderator

Ik meende dat farnell ook al verzendkosten had ingevoerd (vroeger zeker niet).
Maar ik haal RS en Farnell nogal eens doorelkaar en zie nu dat RS zeker kosten op kleine orders heeft.

Maar vroeger stuurden ze gewoon een weerstand van 5 cent per UPS zonder extra kosten.

Op 5 oktober 2005 17:35:45 schreef Spacejam:
vandaag had ik aan de directeur gevraagt waar hij zijn elektroncia spul vandaan haald en dat was bij farnell. en je hoefde schijnbaar geen verzendkosten en verpakkingskosten te betalen. want vandaag kwamen 2 componentjes binnen die snel nodig waren voor 0.30 ofzo. en dat was ook het enigste wat betaald hoefde te worden. weet iemand hier iets meer van hoe het werkt daar?

Misschien gaat het onder een bedrijfsnaam wat makkelijker :)

Woei! *heeft etsbak*
Henry S.

Moderator

Op 5 oktober 2005 16:05:18 schreef GJ_:
[...]
Als een scholier of student zegt dat iets "te duur" is moet ie zich eerst even afvragen of hij niet bedoelt of het "voor hem te veel geld is", da's namelijk iets anders.

En ondertussen bestellen ze tig te dure ringtones en SMS'en zich te pletter.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 5 oktober 2005 19:12:39 schreef Henry S.:
[...]
En ondertussen bestellen ze tig te dure ringtones en SMS'en zich te pletter.

:) Inderdaad .. voor een paar euro haal je een kabeltje en down je ze gratis van internet hoppa je telefoon in .. de sukkels :P (Niet aan iedereen bedoelt hoor .. maar er zijn er ..)

Woei! *heeft etsbak*
klein is fijn

Moderator

Op 5 oktober 2005 19:12:39 schreef Henry S.:
En ondertussen bestellen ze tig te dure ringtones en SMS'en zich te pletter.

Om er maar over te zwijgen hoeveel zo'n ding zelf kost... Ik ben niet mobiel, zo hou ik lekker veel geld over voor andere dingen. :P

De prijzen van Voti zijn zeer redelijk, vergelijk eens wat onderdelen van Voti met dingen van de Conrad of andere webshops en je staat verbaast. 3 Euro voor handelings / verzendkosten is overgens heel normaal, je bent al 1,07 kwijt aan verzendkosten, en je wilt er natuurlijk ook nog iets aan verdienen, want er gaat behoorlijk wat tijd in zitten neem ik aan.

Maar dingen mogen best duur zijn hoor, als ze hun geld maar waard zijn. Zo ga ik dus niet voor een paar onderdelen bij de Conrad bestellen, is de totale prijs - product verhouding niet goed.
Maar gelukkig zijn er nog genoeg (kleinere) webshops die wel een goede product - prijs verhouding hebben, kijk ook eens in de webwinkel lijst.

Op 5 oktober 2005 17:35:45 schreef Spacejam:
vandaag had ik aan de directeur gevraagt waar hij zijn elektroncia spul vandaan haald en dat was bij farnell. en je hoefde schijnbaar geen verzendkosten en verpakkingskosten te betalen. want vandaag kwamen 2 componentjes binnen die snel nodig waren voor 0.30 ofzo. en dat was ook het enigste wat betaald hoefde te worden. weet iemand hier iets meer van hoe het werkt daar?

Farnell levert gratis aan bedrijven (de verzendkosten dan he) als particulier moet je dacht ik voor minimaal 50 euro bestellen

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Op 5 oktober 2005 20:57:15 schreef diode:
Farnell levert gratis aan bedrijven (de verzendkosten dan he) als particulier moet je dacht ik voor minimaal 50 euro bestellen

Ze zullen hun prijsmodel wel goed geanaliseerd hebben. Het is gewoon zo dat een kleine bestelling naar verhouding meer kost, dit moet je als leverancier doorberekenen. (of niet, maar dan ben je voor grotere bestellingen niet meer interessant) Mogelijkheden zijn:
- bestelkosten (vaak vast)
- verwerken in de artikel prijzen
- minimum bestel bedrag
- combinatie, bv bestelkosten tenzij boven een minumumbedrag, of prijzen die afhangen van het aantal items, of korting boven een bepaald totaalbedrag, etc

Hoe dan ook, als klant betaal je voor de redelijke kosten die een leverancier maakt *binnen het winkelmodel dat de leverancier gekozen heeft*. Als je meer betaalt dan kies je blijkbaar de verkeerde leverancier. Denk je dat alle leveranciers te hoge prijzen hanteren dan is er blijkbaar een uitgelezen kans voor jouw om een succesvol leverancier te worden.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Volgens dit stukje test rekenen ze bij Farnell geen verzendkosten. Er staat alleen niet bij of dit wel of niet voor particulieren geld.

Afleveringmethodes; Gratis standaard aflevering
Alle bestellingen worden (normaal gesproken) standaard de volgende werkdag, zonder verzend- en verpakkingskosten afgeleverd. Dit geldt niet voor producten met het symbool H naast het Farnell InOne bestelnummer. Deze worden binnen 72 uur afgeleverd. Als gevolg van het formaat en/of gewicht van betreffend pakket kunnen deze goederen niet via de standaard levering geschieden.
Alle bovenstaande methodes van aflevering zijn ondergeschikt aan de operationele capaciteiten van de betreffende uitvoerder.

beter één led in de hand, dan tien de lucht in. homepage