PowerPC603
4096 LED's of meer afzonderlijk sturen met parallelle poort? Easy...
Hoi,
Ik zoek al 2 maanden achter een schema voor een stand-alone infrarood zender en ontvanger.
Ik zoek een 8-bits IR zender IC, eventueel nog met adresselectie.
Dus aan de zender kant moet het een schakeling zijn die 8-bits parallel aanneemt en via infrarood doorzendt naar de ontvanger, die dan de 8-bits eveneens parallel uitgeeft.
Ik heb ooit zoiets gezien (maar dan 4-bits) met adresselectie (zodat ge meerdere ontvangers kunt gebruiken en alleen de ontvanger met het juiste adres, geeft dan de data uit), maar dat was een schema met zeer speciale IC's,
die zeer moeilijk te krijgen zijn.
En het liefste zou ik dit zonder PIC doen.
Omdat ik de PIC-programmer niet heb en omdat ik anders die PIC-taal nog moet aanleren.
Bestaat zo'n IC dat alles onboard heeft?
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
moet je es kijken voor de mv601 en de mv 501(die laatste weet ik niet zeker) deze ic's zijn van plessey ... ik weet niet 100% zkeer of ze nog gemaakt worden maar ik kon ze laatst nog wel bij onze electro boer krijgn
Hoi, je moet eens in de bib naar "electronica en Visual basic" hier staat heel veel uitgelegd over jouw onderwerp. Met heel veel voorbeelden en kleine programmas die je zo kunt installeren en runnen.
Veel succes.
Memo
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
> Ik zoek al 2 maanden achter een schema voor een stand-alone infrarood zender en ontvanger.
Ik heb (in reactie op net zo'n vraag) een chipje voorbereid dat het ontvangen kan doen. Een ander chipje voor zenden kan er nog wel bij. (Of knutsel gewoon wat met een oude afstandsbediening!)
Ik heb net printjes besteld om het een en ander te testen, ik denk dat het eind januarie wel op m'n webwinkel staat. prijs E 5.00 ofzo per chip. NB dit zijn PICjes, maar al geprogrammeerd dus je merkt er nix van. van de ontvanger heb ik al wat op m'n website gezet: http://www.voti.nl/ir-3/index.html