Hulp gezocht bij elektronica project

Voor het laatste jaar Elektronica-Elektriciteit moet er een project gemaakt worden.
In mijn geval is dit een Multiwekker.
Ik ben echter geen krak in elektronica, en daarom zoek ik iemand die mij hierbij kan helpen (mits betaling)
Ik zou vooral hulp willen bij de theoretische kant, mijn eindwerk dus.
Meer bepaald bij het bespreken van het blokschema van de voeding, bespreken van de schakeling + de werking van de
belangrijkste componenten.
Ik woon in Zottegem, en ik zou dus liefst iemand vinden die in deze streek woont.

mvg
Lieven

Waarom 3 topics hiervoor ge-opend?

Edit: als je daarvoor studiert moet je op z'n minst toch wel weten wat die componentjes doen?

[Bericht gewijzigd door jossie op donderdag 13 oktober 2005 18:27:24

Woei! *heeft etsbak*

Wtf? Je doet electronica als opleiding, zit in het laatste jaar en kan nog weinig met electronica, zodat je van iemand een eindwerk kan "kopen"?......

Als je nou eens aangeeft wat je al wel lukt en waar je vastloopt?

Anoniem

Zo bedrieg je alleen jezelf.
Misschien raak je aan een diploma, maar op de arbeidsmarkt zul je vlug door de mand vallen.
Zou je heel je leven een job willen doen die je niet aankan of die je niet interesseert? Ik heb er verschillende zulke meegemaakt. Dat zijn zeer ongelukkige mensen.

Waarom altijd zo kort reageren, dat helpt niemand.

Toen ik op school zat werd ik in het laatste jaar ook geholpen door een electronicafreak.
Want hoe graag ik ook met electronica (meestal bugzendertjes) experimenteerde, toch had ik veel problemen om iets uit te leggen en de werking ervan te verstaan.

Van die persoon heb ik op korte tijd zeer veel geleerd, op een andere wijze dan op school.
Een goed jaar later was ik al door het zendexamen..

Daarom denk ik dat beide kanalen van leren een ideale combinatie is.

Daardoor heb ik bijna elk jaar 1 of 2 studenten die mij weten te vinden.. en ik heb nog nooit iets gemaakt in hun plaats, dat is de afspraak.

Hiermee geef ik mij NIET op als vrijwilliger, want ik heb er al 2 dit jaar...mijn zoon en ... :)

LDmicro user.

Misschien is het inderdaad handig om even te vermelden over welke opleiding (welk niveau) we praten.

Ik wil je op zich wel helpen (dat heb ik al vaker met anderen gedaan), maar dat zal dan wel via mail en eventueel msn moeten, en ik zal alvast waarschuwen dat ik niet altijd even veel tijd heb (m'n vrije tijd is ineens een heel stuk minder sinds ik op de TU zit :) ).

Op 13 oktober 2005 18:17:14 schreef Slie:

Ik woon in Zottegem, en ik zou dus liefst iemand vinden die in deze streek woont.

weet je lierde liggen? :)

daar woon ik, oké, ik zit niet in mijn laatste jaar, maar kan je blijkbaar wel genoeg helpen :D

Ik vermoed laatste jaar in middelbaar??
Waar loop je school? Maak anders zelf eerst eens een voorontwerpje en laat dat zien op het forum. Dan kunnen we je al wat verder helpen daar we zelf dan schema's hebben waarop we kunnen redeneren.

Greetz

Waar rook is is er.......geen componentje meer

aangezien hij offline is zal ik het maar zeggen:

Provenciaal Technisch Instituut in Zottegem :)

ik denk dat het daar is :)

als ie nu zegt Sint-Lucas oudenaarde, wijs ik al mijn hulp af :D

Kej, misschien eens wachten op een eerste uitwerking?
Dan kunnen we fouten zoeken, suggesties doen :-)

Greetz

Waar rook is is er.......geen componentje meer

Hey, ja ik zit in Zottegem.
En voor alle duidelijkheid, ik vraag hulp bij mijn eindwerk, ik vraag niet dat iemand het voor mij maakt.
Ik zit dus in het 6de jaar Elektronica-Elektriciteit.
Het is zo een werkje uit elektuur. Een multiwekker waarbij je meerdere alarmtijden kan instellen.

Wat moet je doen? Namaken of zelf ontwerpen? Zelf ontwerpen is het leukst :-)

Greetz

EDIT: het is trouwens niet de bedoeling dat wij je eindwerk gaan ontwerpen.

[Bericht gewijzigd door wietn op donderdag 13 oktober 2005 21:44:17

Waar rook is is er.......geen componentje meer

Op 13 oktober 2005 21:43:19 schreef wietn:
EDIT: het is trouwens niet de bedoeling dat wij je eindwerk gaan ontwerpen.

Waarom niet? :P

Op 13 oktober 2005 21:55:26 schreef Bertrix:
[...]

Waarom niet? :P

Wat is je diploma dan waard?? En vooral, wat ben JIJ dan waard??
Zie ook

Op 13 oktober 2005 19:34:57 schreef grotedikken:
Zo bedrieg je alleen jezelf.
Misschien raak je aan een diploma, maar op de arbeidsmarkt zul je vlug door de mand vallen.
Zou je heel je leven een job willen doen die je niet aankan of die je niet interesseert? Ik heb er verschillende zulke meegemaakt. Dat zijn zeer ongelukkige mensen.

Greetz

EDIT:

En waar blijft het interessante van zelf uitzoeken en uitproberen, motivatie, stimulatie????

Waar rook is is er.......geen componentje meer

Op 13 oktober 2005 21:37:18 schreef Slie:
Hey, ja ik zit in Zottegem.
En voor alle duidelijkheid, ik vraag hulp bij mijn eindwerk, ik vraag niet dat iemand het voor mij maakt.
Ik zit dus in het 6de jaar Elektronica-Elektriciteit.
Het is zo een werkje uit elektuur. Een multiwekker waarbij je meerdere alarmtijden kan instellen.

bij deze nog maal: weet je lierde liggen?

ik zou dit aanpakken zonder microprocessor, wat moet het allemaal kunnen?

Benodidheden:
Paar tellers
7-seg drivers
Comparatoren(digtale, en veel!)
veel geld om al die chips te betalen
7805
oscilatoren
nog meer geld

[Bericht gewijzigd door Bertrix op donderdag 13 oktober 2005 22:11:30

Zelf ben ik eigenluk voorstander van een microcontroller :-) vooral als je informatie op een LCD wil gaan zetten. Basic Stamp of PICje? Of de Atmel van elektuur of een µC samplen van maxim (8051)... Keus genoeg :-)

[Krenterige modus] kzou een sample plaatsen bij maxim of microchip ... :) [/Krenterige modus]
Greetz

[Bericht gewijzigd door wietn op donderdag 13 oktober 2005 22:17:29

Waar rook is is er.......geen componentje meer

Op 13 oktober 2005 21:37:18 schreef Slie:

Het is zo een werkje uit elektuur. Een multiwekker waarbij je meerdere alarmtijden kan instellen.

Uit Elektuur nov/2005 ? ben die juist aan het doornemen ;)

LDmicro user.

Nee, 2004, heb het al eens vlug bekeken

Greetz

Waar rook is is er.......geen componentje meer

Het is met nen AT89C2051-12PC,
ik zou ook een lcd-display van 2x8 regels moeten hebben, iemand die weet waar ik daar zou aanraken?
Ik ben al in gent in een elektronica-winkel geweest, maar ze hadden het dus niet

Op 13 oktober 2005 22:00:23 schreef the-x:
[...]

bij deze nog maal: weet je lierde liggen?

Ja ik weet lierde liggen

2x8? is het geen 2x16? een 2x16 kan je zo slopen uit "oude" printers van HP, een fax,...

Greetz

Waar rook is is er.......geen componentje meer

Op 13 oktober 2005 22:28:19 schreef wietn:
2x8? is het geen 2x16? een 2x16 kan je zo slopen uit "oude" printers van HP, een fax,...

Greetz

Neen het is een 2x8 dat ik nodig heb, een 2x16 vind je inderdaad wel makkelijker

Op 13 oktober 2005 22:28:19 schreef wietn:
2x8? is het geen 2x16? een 2x16 kan je zo slopen uit "oude" printers van HP, een fax,...

Greetz

2*8 kun je bij iedere e-boer kopen...

Op 13 oktober 2005 18:17:14 schreef Slie:
...
Ik ben echter geen krak in elektronica, en daarom zoek ik iemand die mij hierbij kan helpen (mits betaling)
Ik zou vooral hulp willen bij de theoretische kant, mijn eindwerk dus.
Meer bepaald bij het bespreken van het blokschema van de voeding, bespreken van de schakeling + de werking van de
belangrijkste componenten.
...

Op 13 oktober 2005 21:37:18 schreef Slie:

En voor alle duidelijkheid, ik vraag hulp bij mijn eindwerk, ik vraag niet dat iemand het voor mij maakt.

Ik kon het niet laten ...

Woei! *heeft etsbak*

ach lui,

toen ik het laste jaar van de mts zat kon ook niemand iets anders dan stekkers in contactdozen stekken behalve de mensen die het voor de hobby deden (zoals ik), die konden net iets meer
je word ook bij een mbo opleding opgeleid tot een uitvoerdend werker. als je r&d wilt doen moet je nog even verder studeren.