Producenten en Datasheet

Vandaag had ik het weer. Een vaag probleempje in een videomixer wat veroorzaakt werd door ene ictje van Toshiba.

Op internet bleek dat al meer mensen de fout hadden gehad en dat dit door het ic werd veroorzaakt. Ok niks aan de hand dan bestellen we een nieuwe. Nou mooi niet. Er is niks maar dan ook niks te vinden over dit kreng. Een mailtje naar Toshiba over de spec's leverde niks op daar zij alleen leveren aan erkende dealers en een mailtje naar sharp die ditzelfde ic ook maakt leverde een antwoord op waar ik nog vreemder van stond te kijken. Ze verwezen naar hun support pagina waar ik hetvolgende las :

Basically, we don't provide any technical information of electronic components which was used for consumer products once except for actual buyers.

Waarom doen ze zo geheimzinnig over het verstrekken van datasheets ? Ik begrijp dat echt niet. Willen ze gewoon dat je ene nieuw product koopt in plaats van het te repareren ofzo ? Ik word hier echt moe van.

Zelfde heb ik gehad met een LCD van Sharp, LM80c36. Daar wilden ze ook gene info over geven. Wat is er ingodsnaam mis mee als iemand oude onderdelen hergebruikt ?!!!

GJ_

Moderator

Misschien is het een deel dat ontwikkeld is in opdracht een derde partij. Logisch dat ze dan geen verdere info willen geven.
Dat Toshiba geen zin heeft om losse IC'tjes naar partikulieren te sturen snap ik ook nog wel.

----edit--------------------------------------------------------
Overigens, de datasheet van de LM80c36 heb ik hier gewoon voor m'n neus liggen.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zaterdag 15 oktober 2005 12:38:30

offtopic : Ja de datasheet met de afmetingen enzo zeker ? Die van 1 kantje ? Die heb ik wel kunnen vinden.

On topic;

Toshiba wilde verder ook geen info geven over de functie van het ic etc.

[Bericht gewijzigd door Dominic op zaterdag 15 oktober 2005 20:22:06

Hugo Welther

Moderator

Misschien dat jij zelf ook minder geheimzinnig kan zijn en het typenr van dat Thosiba IC ff neerzetten.
Zo kunnen wij ook niet helpen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Opdruk :

Toshiba
1105-018
9117eai-2

Overigens GJ_ mocht de sheet meer dan 1 pagina of de pinout omvatten dan hou ik me aanbevolen :)

free_electron

Silicon Member

Op 15 oktober 2005 20:20:45 schreef Dominic:
Opdruk :

Toshiba
1105-018
9117eai-2

Overigens GJ_ mocht de sheet meer dan 1 pagina of de pinout omvatten dan hou ik me aanbevolen :)

da's een full custom. die is op maat gemaakt.
je kan die alleen krijgen bij de fabrikant van het toestel waar ie in zit.

datasheets kan je vergeten. dat is confidential.

standaard ic's van toshiba beginnen met TA TB of TC

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ok nouja dan is het jammer. Dan gaat hij de kast in tot ik een sloper heb :P