Drukschakelaar LPG installatie

Heren Kenners,

Ik wil de gasdruksensor van mijn lpg-installatie testen (zit in de verdamper), maar weet niet precies hoe die werkt. Ik heb 3 polen op de sensor. Pool 3 is (op de stekker gemeten) met massa verbonden. Tussen pool 1 en 3 op de sensor meer ik 1440 Ohm. Tussen pool 2 en 1 of 3 meet ik niks, weerstand oneindig.
Wie weet hoe ik deze sensor kan testen en eventueel reinigen? Of moet deze vervangen worden wanneer deze niet functioneerd? Een ultrasoon reinigingsbak heb ik tot de beschikking op het werk.
Wie helpt mij verder?
Bedankt!

Een Leek

Evarist

Golden Member

Waarom dient deze sensor? In mijn LPG (nu 5 jaar geleden) zat geen druksensor.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
klein is fijn

Moderator

Staat er nergens een typenummer / merk op, als je dat even door Google haalt kan je misschien een datasheet krijgen waarop staat hoe je hem moet behandelen en doormeten.

Wat voor LPG-installatie is het? G1, G2, G3? Is er een regelunit aanwezig? Driewegklep? Pomp in de tank?

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
GJ_

Moderator

Niet om rot te doen hoor, maar zit je wel op het juiste forum met deze vraag?

-edit------
kijk anders ook even hier

[Bericht gewijzigd door GJ_ op woensdag 19 oktober 2005 08:57:22

Of anders het autoweek techniek forum. Daar loopt iemand rond de beroepsmatig LPG inbouwt.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

DE SENSOR DIE JIJ BEDOELD KAN JE ALLEEN BELAST METEN,HIJ REGISTREERT DE ONDERDRUK IN DE AANZUIG SLANG. DEEL LAST EN VOL LAST. DE REGELEENHEID KAN DAN DE JUISTE GAS HOEVEELHEID INSPUITEN,OM BACK FIRE TE VOORKOMEN.

Henry S.

Moderator

WAT ZEG JE?

volgens je profiel zit je Caps-Lock vast

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 2 december 2005 20:52:39

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
KT88

Overleden

Beste automonteur, zet eerst die loeiende motor even uit, dan hoef je ook niet zo te schreeuwen :-)

gebruik van hoofdletters wordt als schreeuwen beschouwd op Internet

Welkom op dit forum trouwens!

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 2 december 2005 20:49:19 schreef AUTOMONTEUR:
DE SENSOR DIE JIJ BEDOELD KAN JE ALLEEN BELAST METEN,HIJ REGISTREERT DE ONDERDRUK IN DE AANZUIG SLANG. DEEL LAST EN VOL LAST. DE REGELEENHEID KAN DAN DE JUISTE GAS HOEVEELHEID INSPUITEN,OM BACK FIRE TE VOORKOMEN.

Ook al een gerard, er zijn er veel de laatste tijd...

Shiptronic

Overleden

Bouw al 15 jaar lpg in, welk type is het??

AG-systems, ja dan is het een druk sensor, geen schakelaar.

die gaan idd vaak stuk,worden te heet en kunnen niet tegen vacuum.

de sensor word gevoed met 5 volt en de uitgangs spanning varieerd tussen 0 en 5 V

de signaal draad word met een pull up naa 5r volt getrokken

het is een actief component je kunt hier niets aan meten met een ohmmeter

stekker er op en dan op middelste pootje meten wat de spanning is.

Wat is het probleem??

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 2 december 2005 21:16:36

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.