vervangen 15-pin aansluiting van monitor

er is een pinnetje afgebroken in mijn sub-D (denk toch) 15 pin die van het scherm naar de pc gaat.
Is dit te vervangen? want ik heb het open zitten knippen, en alles is nogal ingegoten.
En hoeveel gaat dat kosten?

Greetz leon

Is te vervangen, een nieuwe connector plus kapje is ong 1.5euro

De hele stekker op zich vervangen kan wel, alleen moet je dan nog vinden welk kleur draadje aan welk pinnetje moet, dus best gewoon uitmeten. Multimeter op doorgangstest, ene kant op een pinnetje en de andere kant aan het uiteinde van de stukjes draad die nog aan de oude stekker hangen.

Dan is je monitorkabel wel een 5tal cm korter geworden ;-)

[Bericht gewijzigd door Pieterjan V. op vrijdag 21 oktober 2005 16:40:11

ik heb hem er nog niet afgeknipt, omdat na 5 cm zo een plastieke verdikking zit. (weet eig niet wat erin zit) Ga proberen alles netjes wat uit te snijden.

alvast bedankt
greetz leon

in die verdikking gaat een ferriet kern zitten denk ik zo

Ben je er zeker van dat het pinnetje afgebroken is? Soms worden die nooit geplaatst.
Welke pin nummer is het en waarom wil je de stekker vervangen?

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

Werkt de monitor nog? Zo ja, gewoon afblijven, als er een kleur of een sync mist is het vervelender natuurlijk :P

had al gezien dat niet alle pinnetjes er zaten, maar deze is wel degelijk afgebroken.
hij zat wat schuin waardoor ik hem niet aan kon sluiten
en bij het rechtzetten brak hij af.
Het is de kleur rood die niet meer werkt.
ik heb het open geknipt, maar kan het zijn dat er 2 pinne doorverbonden zijn? Van pin 6,7 en 8 ben ik zeker (dit zijn afschermingen van draden) maar kan het zijn dat pin 15 met pin 7 verbonden is?

bij voorbaat dank
leon

heb dus gevonden dat het een sub-d 15 pin high density aansluiting is. En volgens de pinout voor een VGA is pin 15 "no connect". Kan ik hier vanuitgaan?

[edit] hmm, vind hier ook nog de vega-standaard en daar is pin 15 (data clock)wel aangesloten. Maar kan ik de sync return ook aan de behuizing hangen? (anders heb ik een draad te weinig:p) [/edit]

greetz leon

[Bericht gewijzigd door --pino-- op vrijdag 21 oktober 2005 18:34:04

scherm gratis af te halen (in Reusel), 14 of 15 inch.
is niks mis mee, allen ontbreekt de aansluiting tot de pc.
Heb het zelf geprobeert, maar ik heb het geen geduld en geen vaste hand.

greetz leon