USB connector gezocht

Diamon

Golden Member

Zoals de titel al doet vermoeden, ik ben opzoek naar een USB connector die op een pcb van een laptop moet komen.
De huidige connector is defect (plastic aan de binnenkant afgebroken), en er moet dus een nieuwe in komen.
De winkels waar ik ben geweest, die zeggen dat ze hem niet kunnen bestellen (zit niet in het assortiment).
Hieronder staat een plaatje van de connector die ik zoek.

http://www.cypressindustries.com/products/images/ccusba-32001-70x.gif

Is er iemand die weet waar die te bestellen valt, of heeft iemand misschien heel toevallig nog zo 1 thuis liggen.
Wat belangrijk is, is dat alle 4 de binnen naast elkaar zitten.

tijdens de ia van elektronika-onderdelen zijn deen te koop geweest. ik heb er toen ook 2 gekocht. maar heb je niet het verkeerde model? deze stop ik geloof ik in mijn laptop....

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Diamon

Golden Member

Op 4 november 2005 13:28:47 schreef Diamon:
USB connector die op een pcb van een laptop moet komen.

http://gathering.tweakers.net/global/smileys/vork.gif USB geval komt idd uit een laptop, een Compaq E500 om correct te zijn. http://gathering.tweakers.net/global/smileys/vork.gif

Kun je ze niet via Compaq / HP krijgen? Zou ze gewoon eens bellen!

Is er neit een winkel die bij Farnell besteld? Farnell zal het ongetwijveld hebben...

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Diamon

Golden Member

Op 4 november 2005 13:48:21 schreef Buzz:
Kun je ze niet via Compaq / HP krijgen? Zou ze gewoon eens bellen!

Hahahaha, dan moet ik de gehele laptop naar Compaq sturen, en krijg dan een rekening voor een nieuw mobo (á een paar 100 euro's, spare parts he).
Heb op de website van Farnell gezocht, maar kon ze niet vinden.

Woei! *heeft etsbak*

Op 4 november 2005 15:09:26 schreef jossie14:
Van een USB hupje slopen?

Ja, ik denk dat dat nog de beste oplossing gaat worden.

Diamon

Golden Member

Op 4 november 2005 15:09:26 schreef jossie14:
Van een USB hupje slopen?

Nope, heb hier (op me werk) al gezocht, maar dit zijn liggende connectoren, ik heb een staande nodig.
En hubjes hebben meestal een dubbele, en dat gaat niet passen.

free_electron

Silicon Member

met het risico in herhaling te vallen www.digikey.com

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

digikey is alleen leuk als je voor meer dan €100 besteld, anders ben je €31 aan shipping kwijt.

Woei! *heeft etsbak*

Maar ja, hoe wou je er anders aan komen.

Diamon

Golden Member

Dan koop je nog zo'n laptop en soldeer je m van die print af, en dan soldeer je m op je andere laptop weer vast.

Woei! *heeft etsbak*

Op 4 november 2005 17:34:27 schreef jossie14:
Dan koop je nog zo'n laptop en soldeer je m van die print af, en dan soldeer je m op je andere laptop weer vast.

Dat lijkt me veruit de goedkoopste oplossing...

Op 4 november 2005 17:36:19 schreef Bertrix:
[...]

Dat lijkt me veruit de goedkoopste oplossing...

Ja? dus? Wel de makkelijkste... (ev kun je ook een ander type laptop halen, gewoon ff achterop kijken)

<edit: Het kan vast nog wel duurder...>

Woei! *heeft etsbak*

er zijn verloog stukjes van usb naar ps2 is dat niet iets??

Life is waiting!

Op 4 november 2005 17:42:54 schreef mts plus:
er zijn verloop stukjes van usb naar ps2 is dat niet iets??

uuhm. Wat heeft ie daran?

Misschien bedoel je ps2 => usb.
Mar dan is ie waarschijnlijk nog niet goed

Woei! *heeft etsbak*
Diamon

Golden Member

Op 4 november 2005 17:45:09 schreef jossie14:
[...]
uuhm. Wat heeft ie daran?

Misschien bedoel je ps2 => usb.
Mar dan is ie waarschijnlijk nog niet goed

Er zit wel een PS2 connector op de laptop, maar deze wil ik niet gaan gebruiken voor een USB device.

Ben nog es verder wezen zoeken op www, kom dan deze tegen: http://www.fu-yao.com.tw/Product-200567105039.jpg.
Dit is hem bijna (de rechter), maar moet dan geen 2 maar 4 soldeer pootjes aan de zijkant hebben (zoals die op de linker).

Ik heb hier een kapot USB hubje met zo'n connectors... Kan er wel eentje vanaf solderen als je wilt?

Mail me desnoods maar...

edit - het is wel het linkse modelletje, nu ik beter lees heb je die niet nodig...

[Bericht gewijzigd door Dennis op dinsdag 8 november 2005 15:55:31

Woei! *heeft etsbak*
Diamon

Golden Member

Op 13 november 2005 23:33:50 schreef jossie14:
*kickje
[afbeelding]

Is dit 'm?

Nope, dit is hem (helaas) niet.
De aansluitpinnen zitten verkeerd, ze moeten aan de achterkant zitten (zie plaatje boven) en hij is te lang (steekt dan uit de laptop).