Op 13 november 2005 10:43:44 schreef Ronny BE:
[...]
Raar maar waar heb ik het motor plaatje terug gevonden, maar denk dat we toch nog steeds niets verder zijn
motor merk: J.M-Legendre Damfront France
Type: AV80 Ph: 3
N°: 142987 Isol Cl: ---
Tr/min: 750/ 1500 Cos: ----
Kw: 0.18/ 0.33 Cv: 0.25/ 0.45
Hz: 50
VA: 220 A: 1.5 C°: 75°
VA: --- A: 1.7 NF-C 51100
Hopelijk kan je hieruit het goede aflijden
Nog vele groeten, en alvast bedank nogmaals
Dit is 90% zeker een dahlander omdat het lage toerental de helft van het hoge toerental is
Aan de motorstroom te zien staat deze inwendig in driehoek
Door de isolatie klasse is een frequenieregeling wel bruikbaar maar moet de schakelfrequentie erg laag staan en dit geeft een vreselijk piepend geluid en de motor moet wel extern gekoeld worden.
Een driefasen trafo is een optie maar wel duur
Nieuwe motor bouwgrote 80 zo te zien is te doen motor wel meenemen naar een specialist
Omwikkelen laten naar een hogere spanning
De steinmetz schakeling toepassen (condensator). Nadeel vrij grote condensator nodig en koppel en vermogensverlies