voor de gitaristen; effectenbox

ik zou graag een bak maken met een paar verschillende effecten in.
Deze zou ik dan achter elkaar in serie moeten verbinden maar mijn vraag is de volgende;
als ik wil verwisselen van effect, wat is dan de beste keuze voor schakelaars
1) een rij schakelaars waar ik een knop indruk en de andere automatisch uitspringen
2)of gewoon allemaal gewone drukknoppen, waar ik bij de eerste maal drukken de schakelaar inschakel, en bij tweede maal drukken de schakelaar uitschakel

2e oplossing is wel leuk..

zo kun je de effecten gaan mixen, 2 of meer effecten tegelijk geeft een leuke sound.

kijk eens rond bij bestaande schemas en sites over gitaareffecten.
zoals daar zijn:
www.runoffgroove.com
www.home-wrecker.com
www.generalguitargadgets.com
www.diystompboxes.com (ook een forum hierover)
www.tonepad.com
fuzzcentral.tripod.com
...

het nadeel aan verschillende effecten in 1 behuizing is dat je de volgoprde van de effecten niet kan veranderen terwijl die volgorde een behoorlijk grote invloed heeft op de klank. tenzij je met een patchbay werkt maar waarom zou je ze dan nog in 1 behuizing zetten?

als je slechts 2 effecten in een behuizing zet heb ik wel een schematje voor een pre/post switch waarbij je dan kan keizen welk effect eerst komt

eigelijk past het niet op dit forum, maar ik denk dat het zeker het een keertje de moeite waard kan zijn op de site van behringer te kijken. (www.behringer.nl) de stompboxes daar zijn interresant geprijsd, en misschien kun je er inspiratie bij opdoen

spijtig genoeg zijn behringer stompboxes net zoals ander behringer spul met low-cost componenten gemaakt, vrij onbetrouwbaar, geven ze wel wat ruis en vangen ze RF op omdat de behuizing plastiek is

als dat het ergste zou zijn, probeer het maar eens te vervoeren:P