Microgolf oven

Hallo.

Ik heb net een email van iemand gekregen met een onderwerp om de microgolfoven minder tot niet meer te gebruiken, daarin stond volgende link vermeld:

Microgolfoven

Ik vermoed dat deze materie al menig discussie heeft veroorzaakt.

Wat er ook van aan is, ik wou wel eens weten wat jullie ervan vinden.

Weer zo'n topic, van schade aan moleculen door hoog vermogen microgolven had ik al gehoord, maar of het echt waar is?

Evarist

Golden Member

Onrustwekkend!!
Maar mijn kritische geest relativeert gauw.
Ik kan u een onderzoek van een zeer gereputeerd labo laten lezen, dat beweert dat aspartaam kanker verwekt en een ander onderzoek van een eveneens gereputeerd labo dat dat niet zo is.
Het zelfde met het wonen onder hoogspanningsmasten, GSM-gebruik, enz.
Als ik alles moest volgen wat slecht is, was ik al lang omgekomen van honger, en dorst, ja zelfs van mijn adem in te houden.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Tja, enkel lees ik daar nergens dat een magnetron enkel de watersfofatomen doet tillen. (zouden ze dat nog niet door hebben :)) Ik denk dat tegenwoordig alles kankerverwekend is (teenslippers,aspartaan,decafeine koffies,frieten,uitlaatgassen ...) als je zo doorgaat denk ik dat we een sober leven gaan krijgen :) terug naar de bossen!

Crash Team Dummies - RUELT HQtronics - Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn

zever, zever en nog eens zever

kruip jij soms in je microgolfoven ?

nee, ewel dan ben je dus nagenoeg niet bloodgesteld aan die microgolven !

er liep recentelijk een topic over de schadelijkheid van gsm zenders. kijk daar maar eens. je zult al snel genoeg zien dat je veel vermogen nodig hebt om jezelf op te warmen, en ook de frequentie moet heeeel hoog zijn.

ik lig er niet van wakker.

Nou ik geloof er zelf ook maar heel weinig van en ik kan mezelf scharen achter de meningen van de heren ruben herman en evarist.

Maar die persoon was er niet erg gerust in en ik had hem belooft om eens ergens anders mijn licht op te steken.

Bedankt om te antwoorden.

Tja, als ik er zo overheen kijk is het een beetje pseudo-wetenschappelijk in elkaar gezet. Er staat dingen in die waar zijn, dingen die zouden kunnen, maar ook zaken niet echt nergens op slaan ("intermoleculaire frictie"...sounds goed, bestaat niet).

Microwaven kan wel van invloed zijn op hetgeen je wilt opwarmen, vooral bij vaste producten kan het ongelijkmatig opwarmen waardoor iets locaal erg heet wordt. Als dat net bij een stuk vlees in zoetige saus gebeurd krijg je allerlei 'funky' reacties met soms giftige producten - maar dat gebeurd ook als je het heetstookt in een koekepan.

Overigens worden magnetronovens steeds vaker in laboratoria gebruikt om zaken op te warmen... zeker voor waterige oplossingen is het een snelle en schone manier van verwarmen.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects