Hallo,
Is het mogelijk om een dvd-speler aan een Pc monitor aan te sluiten ?
Ik heb al rond gekeken en vond dit schema: Klik. Ik heb de connectoren precies zo aangesloten als daar staat maar hij doet het niet.
Zou iemand mij kunnen vertellen of ik het fout heb of dat het schema nie klopt.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
nee, gaat niet werken
het signaal uit je scart is anders dan je pc-monitor nodig heeft.
scart = RGBS (combined sync's)
monitor = RGBHV (separate sync's)
Hoe zou je dit dan wel kunnen maken? als dit al te maken is natuurlijk:)
zou dit misschien wel werken? alleen dit is precies het omgekeerde vga->scart
[Bericht gewijzigd door rammer op ]
Jeroen Boere
nee, dit kan je niet zo simpel maken
er zijn apparaten die dit kunnen, maar voor die prijs koop je een mooie 24" TFT van dell die HD native weer kan geven (1920*1080) en gewoon weg om kan gaan met je aangeboden signaal (YUV, RGBS, VGA, YC, HDMI, en CVBS)
Dat valt ook wel weer mee, voor een paar honderd E ben je er vandaag de dag wel als ik snel google.
Gemakkelijker te verkrijgen en goedkoper is een oude PC met een video-in (TV-) kaartje er in.
Dat verloopkabeltje zal alleen werken als de monitor de gebruikenlijke synchronisatie begrijpt, sommigen (in het algemeen ondertussen echt antieke) kunnen dat.
Als ik hier op "zoeken" klik vind ik overigens al snel een aantal topics over hetzelfde onderwerp.
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
Check dit eens: http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/scart.html
Dat IC (LM1881N) split de sync signalen, dus het zou best moeten lukken volgens mij.
[edit]
http://circuitsonline.net/forum/view/message/209438
Hmm.. de sync signalen zijn dus niet helemaal hetzelfde.
Lees dat stukje over die scandoubler even. Er is nog hoop
[Bericht gewijzigd door Jeffman op ]
Jeroen Boere
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 25 december 2005 10:38:42 schreef rammer:
Hoe zou je dit dan wel kunnen maken? als dit al te maken is natuurlijk:)zou dit misschien wel werken? alleen dit is precies het omgekeerde vga->scart
DANGER !!!
let op met dat circuit. ik ken dat toevallig nog uit mijne jonge tijd. het vereist dat je VGA kaart in een speciale schermmode gaat staan ! Niet alle kaarten kunnnen dat. je moet ook speciale drivers loaden die die mode initialiseren.
ik heb dat circuitje ooit gebruikt op ene oude Trident TVGA8900 ( nog op een 486 ) daar Linux 0.98 op daarboven Xwindows. xwindows op TV.
als je het misdoet heb je twee kansen : of je TV doet niks , of hij begint te fluiten en later ook te stinken ( als de TV echt probeert te synclocken en je framrate is niet goed dan stuur je hem ver buiten zijn kunnen. je hebt kans de TV om zeep te helpen.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
er zijn kant enklare doosjes die TV naar VGA omzetten ( daar zit een blok logica in die dat spul sampelt , in een gehuegen vlamt en dat er langs da andere kant als VGa naar buiten duwt.
Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Op 25 december 2005 14:06:31 schreef Aart:
Gemakkelijker te verkrijgen en goedkoper is een oude PC met een video-in (TV-) kaartje er in.
Is het dan niet nog makkelijker om een PC te nemen met DVD speler? DVD spelers zijn nieuw in elk geval goedkoper dan een TV-kaart. Maar misschien zijn de systeemeisen voor een DVD speler wat hoger. Een TV-kaart doet het in principe al op een P1.
Op 26 december 2005 00:09:01 schreef Marcel:
[...]Is het dan niet nog makkelijker om een PC te nemen met DVD speler? DVD spelers zijn nieuw in elk geval goedkoper dan een TV-kaart. Maar misschien zijn de systeemeisen voor een DVD speler wat hoger. Een TV-kaart doet het in principe al op een P1.
Het is nie het probleem dat ik geen dvd speler heb ik mijn PC kheb er zelfs 2;)maar ik heb nog "oude" monitor staan en een dvd speler die er ook maar staat te staan en ik dacht dat het makkelijk te maken was omdat ik da ene schema had.
Maar nu ik het zo hoor is het toch niet zo makkelijk als ik had verwacht:)
http://www.videofrank.nl/catalog/product_info.php?cPath=70&product…
Ik heb er ook nog ergens een om zelf te maken, maar die is zeker duurder dan dit dingetje van 99euro (allemaal chips waar je nooit aan gaat kunnen geraken (obsolete), de kern is een sync en video converter van een of ander raar merk)