pc naar pc draadloos via netwerk

Op 24 december 2005 21:53:08 schreef rammer:
[...]

ik bedoelde hoe je de ene computer de andere dingen kunt laten doen met extern bureaublad zou dat gaan. Als je dan op de ene computer je programma met je bv parallele poort uitgang hebt kun je die zo bedienen.

hiervoor gebruik ik VNC Server

die pci kaarten zijn super duur
netwerk kaarten kosten 4 euro maar draadloze netwerk kaarten kosten 30 euro per stuk

Een zak tuinaarde opescheuren
Henry S.

Moderator

En wat dacht je dat je zelf kwijt was aan duplex transceivers? En staat de snelheid nog in verhouding?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 24 december 2005 22:09:27 schreef Kevinoud:
[...]
netwerk kaarten kosten 4 euro maar draadloze netwerk kaarten kosten 30 euro per stuk

Een netwerkkaart ombouwen zou vet zijn, maar het zal als het al lukt zeker duurder zijn.

Op 24 december 2005 22:22:49 schreef Henry S.:
En wat dacht je dat je zelf kwijt was aan duplex transceivers? En staat de snelheid nog in verhouding?

1 mb/s zou voldoende moeten zijn
hij moet alleen signalen doorsturen en ,
wat metingen als ik zover ben en dat begrijp

Een zak tuinaarde opescheuren
free_electron

Silicon Member

twee wireless bridges ( WAP11 ) ze geven die dingen bijna weg ( 20 dollar voor eentje )
zet die in bridge mode en geef ze elkaars MAC address. i kheb zo een opstelling tie twee segmenten van mijn netwerk aan elkaar verbind. Alles in mijn appartement is gecableerd via smartwiring (centraal wiring systeem wat 2 ethernets en 2 coax per kamer brengt. in het centraal patchpaneel zit de modem , router , grote ethernet switch , distributie amp voor video en satelliet en dergelijke)

alleen de garage heeft geen ethernet. dat wass vervelend want daar is mijn hobbywerkhoekje met mijn development spul. dus daar een WEP11 gezet , boven in het switchpaneel ook eentje , die in bridge mode gezet en klaar. werkt vlekkeloos. ik heb 11 megabit link. 2 pckes erop en een network printer. klaar is kees. gans mijn netwerk bolt gelijk een trein.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Henry S.

Moderator

Op 24 december 2005 23:55:34 schreef Kevinoud:
[...]

1 mb/s zou voldoende moeten zijn
hij moet alleen signalen doorsturen en ,
wat metingen als ik zover ben en dat begrijp

Ja, alleen 'even' 1mb/s doorsturen ;)
Geloof nou maar dat 2 kaartjes goedkoper zijn.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 24 december 2005 21:12:15 schreef rammer:
hoe wil je dat met je software aansturen dan?

De M$ generatie... Zucht... Nou ja, zelfs M$ kan wel iets met sockets.

hiervoor gebruik ik VNC Server

Dat gaat ook echt opschieten...

Als je dan toch met alle geweld iets aan je centronics poort wilt hangen, is een uC met een setje van die 433MHz dingen goedkoper, veel minder overkill, betrouwbaarder, sneller, vriendelijker qua energieverbruik, lichter, kleiner, robuuster. Dat zijn overigens ook maar een 'paar' channels. Bij 'veel' had ik even de indruk dat het om een paar duizend zou gaan (was doen de link met een RC car al kwijt ;) ).
Enig nadeel: je zult zelf even een avondje moeten besteden aan wat software schrijven.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Op 25 december 2005 08:19:55 schreef Marco69:
Enig nadeel: je zult zelf even een avondje moeten besteden aan wat software schrijven.

Met een computer op zijn RC wagen moet dat ook... Hier betreft het een simpel programma om de com-poort te sturen, anders moest ie met een server en dergelijke aan de slag...

Bij het lezen van vele kanalen dacht ik ook aan honderden, ik had voor ogen dat hij een echte auto computergestuurd wou maken ofzo.

Op 25 december 2005 01:18:06 schreef free_electron:
twee wireless bridges ( WAP11 ) ze geven die dingen bijna weg ( 20 dollar voor eentje )

Ja, dat zei ik via MSN ook al, maar hij wil maximaal 10 euro per kant...

Wij hebben hier draadloos netwerk.
Gewoon best simpel.
2 draadloze kaarten kopen vor in de laptop of pc.
Dan een draadloze router kopen.
Instellen.
websleutel geven.
Is je netwerk ook nog eens beveiligd.
En klaar!

P.s je kan niet onder de €20 blijven gaat niet!

[Bericht gewijzigd door Lithium op zondag 25 december 2005 11:10:51

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Is bluetooth niks? Van Sweexs (brrr!) heb je blauwtand stokjes rond de 12 euro, goedkoper kom je niet uit!

Op 25 december 2005 11:36:28 schreef Rd12tf:
Is bluetooth niks? Van Sweexs (brrr!) heb je blauwtand stokjes rond de 12 euro, goedkoper kom je niet uit!

Het bereik is wel niet al te ver.

ik zag laatst wel wat van gigabyte
bluetooth usb adapter van max 100 meter dat vond ik wel wat alleen het is de fabriek site en staan geen prijzen bij zal wel duur zijn.

ik weet dat een uc goedkoper is allleen heb het niveau er niet voor ik snap de codes enzo niet ik wil graag een code boek ofzoiets waar alllle functies met de codes in staan als iemand zoiets kent

Een zak tuinaarde opescheuren

Ik denk 100 meter in het open veld.
Dat zeggen ze altijd omdat het anders heel erg tegen gaat vallen.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
free_electron

Silicon Member

Op 25 december 2005 10:58:44 schreef Bertrix:
[...]

Ja, dat zei ik via MSN ook al, maar hij wil maximaal 10 euro per kant...

oeioei. Nen vonkzender met een straf relais ? (dik relais als zoemer zetten en gene blusdiode erover. aan koppelpunt tussen spoel en contact een antennetje hangen. wedden dat je zonder problemen 100 meter haalt ? ) en een oude AM radio als detector ? da zalt goekooptste zijn.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

AM radio? Cohearer zal je bedoelen!

free_electron

Silicon Member

Op 26 december 2005 19:05:13 schreef Rd12tf:
AM radio? Cohearer zal je bedoelen!

da kan ook. maar tzal genoeg storing veroorzaken op de ganse am band om het daarmee op te pikken ook.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Eventueel valt wel iets te doen met een Switchgap, een Cap bank en een bobine uit een auto.

Die bank laad je tot iets onder zijn maximum spanning, de HV kabel van de bobine aan de stuurelectrode van je switchgap, en dan een simpele sturing voor de bobine.

Wikkel nu een spoel (experimenteel bepalen) rond de gap en koppel het aan een stuk draad(antenne).

Als je het goed doet is de puls groot genoeg zijn om een logische poort hoog te trekken als je er een met hoge ingangsimpedantie gebruikt en je een stuk draad aan de ingang hangt

EDIT: Zou dit eigenlijk echt werken ?!?!?
EDIT2: Is niet leuk voor mensen die naar de radio luisteren of tv zitten te kijken: En dan komt nu FC. De kampKLAKnen KLAK KLKAK 1 nuPLOP wwPLOP drKLAK kampiKLAK zijPLOP is Plopzant... BOF

[Bericht gewijzigd door Bertrix op maandag 26 december 2005 23:28:42

Hee, ik ga kijken of ik zendamateur kan worden met een relais:D

-----------------
Welke PIEP luistert er nou ook naar de AM band:P?
-----------------
Zou het echt werken? Mooi, da's een stuk goedkoper dan die 433Mhz modules>:)

Woei! *heeft etsbak*

IK LUISTER WELEENS AM!
Ik probeer iets te ontvangen als rob weer verteld dat ie aan het zenden is, meestal levert dat niets op. SSTV op 14.230MHz (USB) en PSK op weet ik veel waar (LSB) gaat wel beter..

(M'n broertje vertelde laatst iets over Tesla-Coil-radiozenders, misschien is dat nog een optie?)

[Bericht gewijzigd door UFO op woensdag 28 december 2005 03:21:18

Op 28 december 2005 03:20:43 schreef UFO:
(M'n broertje vertelde laatst iets over Tesla-Coil-radiozenders, misschien is dat nog een optie?)

Ja vast wel, je moet de solid state of buis versie gebruiken, die geven een puur signaal (wat je dus beter kunt detecteren), ipv de secondrary en topload zou ik een spoel monteren zodat ik dat geheel aan 50Ohm kan aansluiten...

Henry S.

Moderator

Op 28 december 2005 02:34:39 schreef jossie14:
-----------------
Welke PIEP luistert er nou ook naar de AM band:P?
-----------------

Meer dan jij denkt :(

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 28 december 2005 12:52:26 schreef Henry S.:
[...]
Meer dan jij denkt :(

Dan toch maar iets anders opzoeken:P

Woei! *heeft etsbak*