Ik heb een digitale voeding gebouwd van deze site. http://www.tuxgraphics.org/electronics/200506/article379.shtml
Het is eigenlijk een Linux project maar de I2C communicatie kan ook onder Windows. De auteur heeft ook al een Windows console programmaatje gebouwd om dit te kunnen doen. Alleen console is niet handig. Heeft iemand ervaring met c om dit te kunnen omzetten naar een mooie win look?
Als je me kan helpen graag!
Het I2C gedeelte vindt je hier:
http://www.tuxgraphics.org/electronics/200509/article389.shtml
Ik heb alleen Visual Studio 2003 en zeer weinig ervaring met programmeren.

De eenvoudigste optie is linux instaleren.

anders kunje een gui maken en dan met bv 'Call Shell("cmd")'(in visual basic) dat command line ding opstarten

Ik heb echt geen verstand van programmeren. Dit kan ik ook echt niet alleen af. Het mooiste zou zijn dat er binnen een mooi windows gui de mogelijkheid is om de volts en amperes omhoog/omlaag te brengen met een button ofzo.
Anyone for help??

Oef ... Ik weet niet of ik zo een voeding zou bouwen ...

De stroom en spannings feedback lopen door de UC en moeten dus eerst verwerkt worden voordat er gereageert kan worden.

Lijkt me op z'n minst niet handig.

De schema's die ik van commercieele digi voedingen heb gezien gebruiken de uitgangen van de UC als referentie die dan via een opamp vergeleken wordt, dat is veel sneller dan deze constructie.

Waar staat de winxx console source code?

aaaargh . das weer dat klote ontwerp. ( foei wat een blaam voor het woord 'ontwerp'

kom niet klagen als de helft van je aangesloten systemen ontploffen straks ...
en ditto voor opgeblazen seriele poorten.

Wat een lelijk schema!

Hoe zou een voeding presteren met een DSP? Mits goed gemaakt moet het makkelijker zijn om oscillaties te onderdrukken en dergelijke denk ik.
Maar is het snel genoeg?
free? ervaring met zo iets?