Uitkomen voor hobby

ok, je bent op en top electronica aanbidder, en wilt er voor uitkomen, wat doe je, ik neem aan dat binair praten niet de oplossing is, evenmin als al je schoolspullen e.d. omvormen met electronica, heb je accu's nodig = veel te zwaar. NOg meer leuke id'tjes?

Take a parachute, and jump!

Je gaat toch niet weer stukjes printplaat en LEDjes op je tas plaatsen?

Op 14 januari 2006 21:41:49 schreef kipmans:
Je gaat toch niet weer stukjes printplaat en LEDjes op je tas plaatsen?

omfg, dat gedeelte wou ik nou net niet ten gehore brengen :P

Take a parachute, and jump!

soldeer je eigen boekentas in elkaar :d LOL

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Op 14 januari 2006 21:42:39 schreef timmie:
soldeer je eigen boekentas in elkaar :d LOL

hoe had je dat in gedachten, van printjes, komponenten of draadjes, moet wel stevig zijn hé ;)

Take a parachute, and jump!

aan de buitenkant koelprofielen(aan elkaar hardsolderen)
binnenwerk tussenschotten van printplaat. dan schouderband getwiste draad.

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Op 14 januari 2006 21:50:00 schreef timmie:
aan de buitenkant koelprofielen(aan elkaar hardsolderen)
binnenwerk tussenschotten van printplaat. dan schouderband getwiste draad.

hmm, heb een keer een tas in dat motto beplakt, resultaat is dat iedereen dacht dat ik een zogenaamde "halve computer" op mijn tas had geplakt, en ze waren en bang voor, omdat er "high voltage" op stond, beiden niet waar, zat slechts 1 PC hdd print op en 3v voor de leds :P

Take a parachute, and jump!

ach ja de meesten snappen al niet waarom wij het zo leuk vinden om met electronica te werken.

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
KT88

Overleden

Je schoolboeken kaften met niet-bestukte PCBs.
Vraag Free_Electron maar eens om wat afgekeurde multi-layer printplaten :-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 14 januari 2006 21:53:33 schreef timmie:
ach ja de meesten snappen al niet waarom wij het zo leuk vinden om met electronica te werken.

en dachten over mij dus heel anders dan wat wil dat ze van mij denken, ze dachten dat ik een msn'er was die ook op school wou kunnen msn'en :r

Take a parachute, and jump!

Op 14 januari 2006 21:53:33 schreef timmie:
ach ja de meesten snappen al niet waarom wij het zo leuk vinden om met electronica te werken.

Het is allang genoeg als wij zelf dat WEL snappen.

Greetzz. Henk:P

daar geef ik gelijk in henk

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
klein is fijn

Moderator

Op 14 januari 2006 21:55:50 schreef Henk hobby:
Het is allang genoeg als wij zelf dat WEL snappen.

Soms is het ook leuk om een paar naasten te hebben die zich interresseren voor je hobbies.
Nog leuker is als die naasten dezelfde hobby hebben.
Zoek dus eens een paar mensen die dezelfde hobby hebben, dat zijn er meer dan je denkt. :)

Prik een 40-pens DIL IC op je shirt als badge :)

KT88

Overleden

Op 14 januari 2006 22:00:05 schreef klein is fijn:
Zoek dus eens een paar mensen die dezelfde hobby hebben, dat zijn er meer dan je denkt. :)

Vroegah (ja, opa vertelt weer eens) had De Muiderkring (van Radio Bulletin) daarvoor een speldje wat je op je revers kon spelden.
Later heeft het befaamde Rens & Rens speldje nog even die functie gehad, maar dat is om de een of andere reden nooit een succes geworden.....

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 14 januari 2006 22:02:41 schreef oorpijn:
Prik een 40-pens DIL IC op je shirt als badge :)

dat is nog is een goed begin :)

Take a parachute, and jump!

Op 14 januari 2006 22:04:57 schreef Brokencore:
Binaire klok/horloge?

klok staat op kamer, zien de meeste mensen niet, en ik kan nog geen smd solderen, though ga ik mischien binnenkort een horloge maken met een 2*16lcd display, niet echt heel klein dus, maar wel supermultifunctioneel met pic'tje :)
moet alleen nog ff overde voeding pijnzen, 9v blokbatterij is mij toch *net* iets te groot :)

//trouwens, iemand nog enig id waar je die speldjes kunt krijgen? :)

btw, zal binnekort is de beurs in apeldoorn, 32 januarie afstruinen :P (als ik vervoer heb gevonden, niemand uit nederland die door de kop van overijssel moet, om mij (+evt nog iemand) mee tenemen die daar ook heen moet? :P

[Bericht gewijzigd door pcnerd op zaterdag 14 januari 2006 22:08:37

Take a parachute, and jump!
KT88

Overleden

Op 14 januari 2006 22:06:25 schreef pcnerd:
//trouwens, iemand nog enig id waar je die speldjes kunt krijgen? :)

De Rens & Rens speldjes kon je alleen maar krijgen als je afstudeerde.
De MK speldjes kon je destijds als Radio Bulletin abonnee kopen (maar niet veel mensen in deze tijd zullen nog weten wat dat betekent).
Soms kom je die nog wel tegen op radiobeurzen.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

stond laatst in de kijk!
die kan je gewoon bestellen hoor, die binaire horloges!

Op 14 januari 2006 22:15:04 schreef snake:
stond laatst in de kijk!
die kan je gewoon bestellen hoor, die binaire horloges!

zal wel wat kosten dan :P
vindt een lcd-watch die ik zelfgebouwd heb dan nog steeds vetter btw :P

Take a parachute, and jump!

Op 14 januari 2006 22:02:41 schreef oorpijn:
Prik een 40-pens DIL IC op je shirt als badge :)

Het zal wel enigzins wat gaan prikken, misschien is het iets om naast CO Balpennen ook CO t-shirt's te verkopen.

Geeft ook wel de nodige reclame!

greetzz. Henk:P

Op 14 januari 2006 22:17:04 schreef Henk hobby:
[...]

Het zal wel enigzins wat gaan prikken, misschien is het iets om naast CO Balpennen ook CO t-shirt's te verkopen.

Geeft ook wel de nodige reclame!

greetzz. Henk:P

leuk, maar ik vind die co pennen eerlijk gezegd wel verschrikkelijk duur voor een pen :P, nouja, dat type pen dan hé ;), ik heb zelf 7(is goed getypt) parker pennen maarja.
hmm, pen met lichtje.....

Take a parachute, and jump!

Op 14 januari 2006 22:20:57 schreef Werie:
Cool pcnerd. :-)

aargh, jij hier, als je post, post dan een normale post, admins mogen deze van mij voor de ene keer laten staan, maar bij verwijdering dit gedeelte van mijn post ff weghalen.

trouwens, ben ook wel in voor natuurkunde/scheikunde "uitingen", alle ideeën zijn welkom :)

Take a parachute, and jump!