ti-83 plus linkkabel

Anoniem

hoi
ik vanmiddag helemaal blij want ik had namelijk een ti grafische rekenmachine gevonden :D

maar nu mijn vraag:kan je in plaats van de 1N4148 diodes, ook andere diodes gebruiken??

greetz steventje137

p.s. hier is de link http://www.circuitsonline.nl/circuits/view/75

Moet kunnen, mogelijk moet je wel wat snellere diodes nemen (de datasheet van de 1N4148 zegt dat ze snel kunnen schakelen).

jahoor, waarschijnlijk werkt het wel. ik zou niet te dikke nemen.

maar 1n4148 kosten geen drol, leg een vooraadje aan van een paar honderd, ze kosten nog geen 5ct de stuk

Op 16 januari 2006 15:41:44 schreef Jan klaasen:
jahoor, waarschijnlijk werkt het wel. ik zou niet te dikke nemen.

maar 1n4148 kosten geen drol, leg een vooraadje aan van een paar honderd, ze kosten nog geen 5ct de stuk

nog geen cent

-
Anoniem

ok bedankt voor de info:D

greetz steventje137

Anoniem

nog een vraagje: is het topje van de plug de aarde of het achterste stuk??

greetz steventje137

Op 16 januari 2006 16:07:55 schreef steventje137:
nog een vraagje: is het topje van de plug de aarde of het achterste stuk??

greetz steventje137

Het achterste is ground, maar ik zou u aanraden de seiele link te maken, dan kun je de software van ti zelf gebruiken(en ja, die is beter).

Anoniem

nog een vraagje (beetje of topic)

zou je leds kunnen gebruiken als diodes??? :P

Op 16 januari 2006 16:26:27 schreef steventje137:
nog een vraagje (beetje of topic)

zou je leds kunnen gebruiken als diodes??? :P

niet voor dit doel denk ik

-

Op 16 januari 2006 15:24:14 schreef steventje137:
hoi
ik vanmiddag helemaal blij want ik had namelijk een ti grafische rekenmachine gevonden :D

gevonden? een rekenmachine gevonden? Wow en ik heb er gewoon 100 euro voor moeten betalen.

LED there be light
Anoniem

ja hij lag midden in de stad, ikke hardstikke blij want moest die binenkort aanschaffen.
heel toevallig is het hetzelde model als ik nodig heb:D

ik heb de linkkabel nu klaar, ready to test :D

als ie toch gratis is...
Probeer m eens over te clocken (zie www.linkkabel.nl). Ook leuk, en een goede oefening voor je SMD-soldeertalenten....
Wat voor eentje is het?

Free the whales!

Uhm...mag ik je een tip geven? maak niet de linkkabel versie op deze site, die werkt nog op de parallele poort en dan kun je helaas geen officiele software gebruiken. Je kan beter de seriele versie maken:
http://www.linkkabel.nl/tutorials/linkkabel_maken.htm

Met die linkkabel kun je ook gewoon de officiele software enzo gebruiken, is volledig gratis en legaal te downloaden vanaf www.ti.com.

Het is maar een tip ;)

Hieper de piep!
Anoniem

eerst even kijken of ie nog goed werkt want de case is namelijk een beetje beschadigd
mijn telefoon was eerst ook beschadigd, na 5 min hoorde ik een grote knal :P

Knoei hem dan niet zo in elkaar als deze:
http://www.linkkabel.nl/afbeeldingen/afbeelding_tutorials/linkkabel_maken/nr5.jpg

een keer vallen en je hebt al ongewenste verbindingen, je kunt het beter op een gaatjesprint doen al wil je dat het lang meegaat!

Op 16 januari 2006 18:34:30 schreef Rickzz:
Knoei hem dan niet zo in elkaar als deze:
[afbeelding]

een keer vallen en je hebt al ongewenste verbindingen, je kunt het beter op een gaatjesprint doen al wil je dat het lang meegaat!

Waar slaat dat nu weer op man? Je moet eens de tutorial verder lezen, het komt nog mooi in een kapje enzo...Ik heb al meer dan 350 (!) linkkabels op deze manier gemaakt en ikheb nog maar een stuk of 6 mensen gehad waarvan hun kabel niet werkte.

Op een gaatjes print is NOG brakker, vooral omdat je dan NOG kleiner moet gaan werken en erg veel moet gaan prutsen omdat het in een kapje moet.

[Bericht gewijzigd door Roel op maandag 16 januari 2006 18:57:41

Hieper de piep!

Op 16 januari 2006 18:56:46 schreef Roel:
[...]

Waar slaat dat nu weer op man? Je moet eens de tutorial verder lezen, het komt nog mooi in een kapje enzo...Ik heb al meer dan 350 (!) linkkabels op deze manier gemaakt en ikheb nog maar een stuk of 6 mensen gehad waarvan hun kabel niet werkte.

Op een gaatjes print is NOG brakker, vooral omdat je dan NOG kleiner moet gaan werken en erg veel moet gaan prutsen omdat het in een kapje moet.

Dat heb ik nog wel gezien dat er een kapje overheen komt hoor, dat maakt het wel wat sterker maar als een printplaatje goed in elkaar is gezet is het bijna onverwoestbaar en er zijn geloof ik ook rs232 stekkertjes waar je een stuk printplaat in kunt doen!

6 zijn er eigenlijk 6 teveel :P

Heb je bij het schema wat op CO staat ook de originele linkkabel nodig?

"Keyboard not connected, press F1 to continue." - MS-DOS ... Check www.krisje8.nl !

ti-83? nu nog nodig? Ik moest een Ti-84 plus kopen, maarja, gratis is altijd mooi.

ik raad aan de linkkabel te gebruiken van linkkabel.nl (zeer goede site trouwens)
heb hem ook zelf gebouwd, heb enkel een probleem met de verbinding kabel-rekenmachien (heb wat teveel in de plug gevijld denk ik)
daarom raad ik aan een vrouwelijke plug te gebruiken en een officiele link kabel voor tussen de 2 ti's

nog een extra vraagje, hoelang mag een kabel tussen 2 rekenmachienen zijn (ik zou dan +/- 2 m willen nemen)

linkkabel.nl rules !!!

(met alle complimenten aan mijn naamgenoot)

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

Ik heb al kabels gemaakt van 4 meter tussen 2 rekenmachines. En de dataoverdracht ging probleemloos. Dus 4 meter kan zeker.

@krisje, vergeet het schema op CO, dit is te ouderwets. Moeten ze maar eens een keertje update ;). Ligt aan je zelf als je de orginele linkkabel tussen 2 gr's wilt gebruiken. Op die afbeelding heb je idd dat kabeltje nodig, maar je kan er ook een 2.5mm jackplug aan solderen en even afslijpen zodat hij gewoon in je GR past.

[Bericht gewijzigd door Roel op maandag 16 januari 2006 20:54:46

Hieper de piep!

hehe, en ik ga draadloos make:D

vet man, dat je er een hebt gevonde, maar ik raad je ook aan die vanlinkkabel.nl te make (ik heb er ook al 3 gemaakt)

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Anoniem

hoe kan je die draadloos maken?
volgend jaar veel fijner, soort als msn, kabel valt dan en beetje op :P

Anoniem

hij blijft het maar vertikken :S

kan het zijn dat net zoals parralelle poort interface zo'n driver moet downloaden?

greetz steventje137

Op 16 januari 2006 22:41:35 schreef steventje137:
hij blijft het maar vertikken :S

kan het zijn dat net zoals parralelle poort interface zo'n driver moet downloaden?

greetz steventje137

Nee, als het goed is heb je alleen Ti-Connect nodig, check www.linkkabel.nl voor tutorials hoe dat werkt.

De meeste foute zitten in de jackplug, vergeten af te slijpen ground/top omgedraaid of de soldeerverbding wil geen contact maken met de middle. Meet maar eens even alles door.

Hieper de piep!